Staburags.lv ARHĪVS

Nodos kapitālajam remontam un modernizācijai pirmos dīzeļvilcienus

LETA

2014. gada 6. maijs 07:58

53
Nodos kapitālajam remontam un modernizācijai pirmos dīzeļvilcienus

Maijā tiks sākta pirmā modernizācijai nodotā dīzeļvilcienu sastāva izjaukšana un apsekošana, kam sekos tā kapitālais remonts un atjaunināšanas darbi, ekspresintervijā biznesa portālam "Nozare.lv" norāda AS "Rīgas Vagonbūves rūpnīca" (RVR) valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Viņš skaidro, ka pie visiem vilcienu sastāviem strādās visi trīs pilnsabiedrības uzņēmumi - AS "VRC Zasulauks", AS "Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca" un AS "Rīgas Vagonbūves rūpnīca", kuri vienotā piedāvājumā uzvarēja dīzeļvilcienu modernizācijas iepirkumā. Pa kārtai vagoni būšot visu trīs pārstāvju pārziņā. Sāksies darbi Zasulaukā un arī tiks pabeigti Zasulauka depo. Pa vidu tie būs gan Rīgas Vagonbūves rūpnīcā, gan Daugavpilī.

Vispirms esot noritējuši projektēšanas darbi, tad tikšot veikts vagonu un sastāvu kapitālais remonts ar kalpošanas termiņa pagarināšanu, un tai seko modernizācija. Kalpošanas termiņš tiks pagarināts par 20 gadiem.

Uzņēmuma vadītājs skaidro, ka interjers vagonos būs 100% jauns, arī vilcienu sastāvu vadības sistēmas būšot pilnīgi jaunas. No vecā vilciena pāri palikšot virsbūve, izņemot kabīnes daļu, kas būšot jauna. Sakabe, ar kuru savieno divus vagonus, savukārt tiks remontēta.

Gala termiņu fakts, ka līgums tika parakstīts nedaudz vēlāk, nekā plānots, neietekmēšot, taču iekšēji termiņi varot mainīties. "Patlaban nav nekādu tādu apstākļu, kas radītu mums nopietnas problēmas," skaidro Kamarūts.

Uzņēmuma vadītājs arī uzsver, ka, mainoties kreditoram no likvidējamās "Latvijas Krājbankas" uz jebkuru finanšu vai stratēģisko investoru, ieguldot līdzekļus saistību restrukturizācijā, nepārprotami tiks saglabāta uzņēmuma darbība, nodrošinot gan esošo pasūtījumu izpildi, gan jaunu piesaisti, tādējādi saglabājot arī darbavietas.

Visu ekspresinterviju var lasīt "Nozare.lv" sadaļā "Viedokļi, intervijas".

Kā ziņots, vilcienu modernizācija tiks veikta par 21,978 miljoni eiro. Pirmā modernizācijai nodotā sastāva modernizēšanai tiek dotas 180 dienas, pārējo sastāvu modernizēšanai - katram 150 dienas. Kopumā tiks modernizēti pieci trīs vagonu sastāvi un viens četru vagonu dīzeļvilciens, kopā 19 vagoni. 2015.gada novembrī plānota pēdējā sastāva saņemšana no iepirkuma uzvarētājiem.

Maija vidū paredzēts izsolīt 100% AS "Rīgas Vagonbūves rūpnīca" akciju, kuras ir ieķīlātas par labu likvidējamajai AS "Latvijas Krājbanka", liecina publicētais paziņojums par izsoli.

Akcijas paredzēts pārdot kā kustamās mantas lietu kopību kopā ar "Latvijas Krājbankai" piederošajām prasījuma tiesībām pret RVR 14 109 420,08 eiro apmērā.

100% RVR akciju izsoles sākumcena ir 4,5 miljoni eiro, kas nav apliekami ar pievienotās vērtības nodokli.