Staburags.lv ARHĪVS

“Jeld—Wen” grib slēgt ielas posmu

Guna Mikasenoka

2014. gada 25. marts 00:01

71
“Jeld—Wen” grib slēgt ielas posmu

SIA “Jeld—Wen Latvija” iesniegumā Aizkraukles novada domei lūdz slēgt satiksmi uzņēmuma teritorijā Rūpniecības ielā, Torņu un Rūpniecības ielas iebrauktuvi atstājot tikai uzņēmuma vajadzībām.

Sola iesaistīt “aizmuguri”
Par šo jautājumu deputāti sprieda finanšu komitejas sēdē, bet galīgais lēmums ir jāpieņem rīt, domes 26. marta sēdē.
“Staburags” par tādu SIA “Jeld—Wen Latvija” vēlmi jau rakstīja, uzņēmuma vadības iesniegums novada pašvaldībā saņemts pagājušā gada rudenī. Ražošanas teritorija ir abpus Rūpniecības ielai, un  pāri ielai brauc gan tehnika, gan iet strādnieki. Uzņēmuma pārstāve Ilze Vilcāne iesniegumā domi informē, ka tuvākajos divos gados ražošanas ēku paplašināšanā un tehnoloģisko iekārtu iegādē plānots  investēt ap 2,5 miljoniem latu jeb 3,5 miljoniem eiro un papildus pašreizējām 118 darba vietām radīt ap 50 jaunu. Viņa arī atgādina, ka 1993. gadā, kad “Jeld—Wen” grupas vadība ASV pieņēma lēmumu Aizkrauklē sākt ražot durvis, ielas posms bija slēgts un teritorija pilnībā norobežota. Ilze Vilcāne arī uzsver, ka uzņēmums attīstības plānus nevarēs īstenot vai īstenos tos ierobežotā apjomā, ja ielas posms būs atvērts satiksmei.
Finanšu komitejas sēdē izskanēja informācija, ka pašvaldība ir saņēmusi mājienus — ja tā neatļaus posmu slēgt, uzņēmums vērsīsies Latvijas Investīciju attīstības aģentūrā un valdībā, jo pašvaldība kavē uzņēmējdarbības attīstību. Uzņēmumam ir spēcīgi lobiji — secināja deputāti.  
Citiem  būtu jābrauc tālāk
Aizkraukles novada pašvaldības galvenais arhitekts Juris Letinskis deputātus informēja par savu redzējumu, kā risināt problēmu, ja ielu neslēgtu. Varētu izveidot nedaudz iedziļinātu produkcijas transportēšanas pazemes eju divu, divarpus metru platumā, tāds risinājums nav tehniski sarežģīts. Varētu izvietot arī luksoforus, kuri darbotos atbilstoši “Jeld—Wen” vajadzībām. Vai ceļa zīmi “Stop! Bez apstāšanās tālāk braukt aizliegts”, tādā gadījumā uzņēmuma transportam būtu priekšroka, tas varētu kursēt netraucēti.
Ja “Jeld—Wen” teritoriju norobežotu, diemžēl palielinātos ceļa garums līdz pilsētas sākumskolas apkaimē esošajiem uzņēmumiem. Pašlaik no Enerģētiku ielas līdz tiem ir apmēram 800 metru, bet tad būtu jābrauc 2,2 kilometri.
Teritorijas plānojumā ir paredzēts rezervēt zemi jaunas ielas izveidošanai, ja šo posmu slēgtu: Mednieku iela, šķērsojot Rūpniecības ielu, varētu turpināties gar bijušo sporta manēžu līdz Ceļu policijas ēkai un tālāk savienotos ar Enerģētiķu ielu. Bet jaunas ielas izbūvei ir vajadzīgi līdzekļi.
Komisija atbalsta ieceri
Šo jautājumu pagājušā gada decembrī izskatīja arī novada attīstības komisijā. Tā  ieteica atbalstīt SIA “Jeld—Wen Latvija” ieceri, bet ielas posmu noteikti atstāt kā apgrūtinājumu Zemesgrāmatā. Komisija arī ieteica par to runāt ar citiem Rūpniecības ielas apkaimes uzņēmumiem, kā arī “Jeld—Wen Latvija” risināt lietus notekūdeņu novadīšanas un izmešu daudzuma nepār­sniegšanas  jautājumu. Novada pašvaldības  izpilddirektors Einārs Zēbergs deputātus informēja, ka pašvaldība šopavasar lietusūdens no­teces sistēmu sakārtos.
Sagādātu neērtības
Ko par iespējamo ielas slēgšanu domā uzņēmēji? “Tas, protams, ir labi, ka uzņēmums grib attīstīt ražošanu un radīt jaunas darba vietas. Dzīve un ražošana rūpniecības zonā tāpēc neapstātos, taču tuvākās apkaimes uzņēmējiem ielas posma slēgšana sagādātu lielas neērtības,” saka SIA “Metālists” valdes loceklis Roberts Meikšāns. “Tad visi brauktu lielākoties pa Mednieku ielu, kas ir diezgan šaura. Ielas malā ir izvietoti vairāki autoservisi, “Latvijas gāzes” garāžas, automazgātava. Gan darbinieki, gan klienti savas automašīnas parasti novieto uz ietves līdzās ēkai un uz ielas, līdz ar to vēl vairāk sašaurinot brauktuvi. Ja būs liela transporta plūsma un pa ielu brauks arī “Seces koka” automašīnas ar šķeldu, tas apgrūtinās šo uzņēmēju darbu un samazinās klientu  ērtības.”
SIA “Jards” īpašnieks Ainārs Vor­slavs esot aptaujājis ap 10 tuvāko uzņēmumu vadītājus un sagatavojis vēstuli novada domei. “Ne es, ne citi uzņēmēji nav uzaicināti  ne uz finanšu komitejas sēdi, ne kādu citu apspriedi, lai šo jautājumu pārrunātu,” viņš atklāj. “Rūpniecības un Mednieku ielas apkaimes  uzņēmumos pavisam strādā ap 100 — 150 cilvēku, daudzi izmanto to ielas posmu, kuru grasās slēgt. Vēstulē domei mēs lūdzam šo jautājumu apspriest arī ar mums. Ir taču iespējami arī citi risinājumi, piemēram, varētu izvietot papildu ceļa zīmes un luksoforus. Torņu ielu pašvaldība ar Eiropas Savienības finansiālo atbalstu pirms sešiem gadiem izbūvēja, lai būtu ērtāka satiksme, lai mēs varētu ekonomēt gan laiku, gan degvielu un līdz ar to arī mazāk piesārņotu dabu. Ja krustojumu slēgs, palielināsies smagā autotransporta kustība Mednieku un Rūpniecības ielā, līdzās pilsētas sākumskolai būs lielāks gaisa piesārņojums, var veidoties gājējiem bīstamas situācijas. Mēs atzinīgi vērtējam “Jeld—Wen Latvija” ieceri paplašināt ražotni, bet vēlamies, lai pašvaldība ņemtu vērā arī mūsu intereses.” ◆