Nekļūt par aitām, jo cirpēju netrūkst

“Staburaga” redakcijā vērsās kāda lasītāja (vārds, uzvārds zināms — aut.), kura uztraukusies par personas datu drošību un to, kādā veidā un ar kādām metodēm tirgotāji pa tālruni pierunā un apvārdo potenciālos pircējus, izmantojot dažādus viltīgus paņēmienus. Šajā gadījumā — piedāvājot divas nedēļas bez maksas izmantot un izmēģināt ortopēdisko matraci, aizmuguriski kārtojot aizdevuma līgumu matrača iegādei.
“Izmēģināt matraci piedāvāja manai darbiniecei, sakot, ka to atvedīs uz norādīto adresi un pēc divām nedēļām, ja vien viņai nebūs radusies vēlme to iegādāties, aizvedīs. Un tas viss par baltu velti! Par kaut kādiem līgumiem nav bijis runas. Man kā darba devējai nākamajā dienā zvanīja no kreditēšanas pakalpojumu kompānijas un jautāja, vai te strādā tāda darbiniece, un interesējās par viņas vidējo algu. Pirms atbildēt, jautāju, vai viņa pieteikusies kādam kredītam? Nē, neesot pieteikusies, tad arī centos noskaidrot, kas par lietu. Izrādās, atbildot apstiprinoši uz matraču izplatītāju vilinošo piedāvājumu matraci tikai izmēģināt, mana darbiniece to tikpat kā iegādājusies nomaksā. Kā gan citādi viņas vārdā ar visiem personas datiem jau būtu noformēts aizdevuma līgums, kurā pat norādīts mērķis — matrača iegādei. Vērsāmies policijas dežūrdaļā, taču tur saņēmām atbildi — pirms kaut kas reāli nav noticis, mums palīdzēt nevarot. Gribu brīdināt citus neiekrist uz vilinošajiem piedāvājumiem, jo mūsdienās neko tāpat vien nedod! Atcerieties, ka bez maksas ir tikai siers peļu slazdā!” stāsta lasītāja.
“Staburags” sazinājās ar matraču izplatītājiem no SIA “Studioz”, kuriem ir arī sava mājaslapa internetā www.ortheomed.lv, un tajā ir precīza informācija gan par aizdevuma līguma slēgšanu, gan par atteikšanos matraci iegādāties, gan par līguma laušanu gadījumā, ja pēc divu nedēļu saldā miega tomēr gribēsiet to atdot atpakaļ.
Kompānijas pārstāve skaidro, ka aizdevuma līgumu noformē visos gadījumos — ja klients ir piekritis ortopēdisko matraci tikai izmēģināt, arī tad viņa vārdā tiek slēgts aizdevuma līgums — drošībai. Tādējādi firma garantējot sev drošību gadījumā, ja pircējs ar visu matraci pēc divām nedēļām vairs neesot atrodams, un lai neiznāktu tā, ka firma šos matračus visiem uzdāvina.
Kārtējo reizi koks ar diviem galiem. No pārdevēja un izplatītāja pozīcijas raugoties — viņi izmanto visus paņēmienus, lai savu preci pārdotu, pārliecinātu, ka tas ir tieši tas, kā jūsu dzīvē vēl trūkst un bez kā jūs noteikti nevarat iztikt. Vai pārdevējs rīkojas ētiski, neizstāstot potenciālajam pircējam šo “sīkumu” — ka viņa vārdā noformē aizdevuma līgumu matrača iegādei brīdī, kad viņš ir piekritis to tikai izmēģināt — ir cits jautājums. Savukārt potenciālais pircējs, atklājot savus personas datus svešiniekam pa tālruni, tomēr varētu arī painteresēties — kāpēc tie vajadzīgi, vai nepietiek ar norādīto dzīvesvietu un tālruņa numuru, ja jau negrasās parakstīt nekādu līgumu. Svarīgi nekļūt par aitām, jo cirpēju joprojām netrūkst, taču acīmredzot, izdzirdot, ka mūsdienās kaut ko sola bez maksas, piesardzība aizmirstas. ◆
Kategorijas
- Reklāmraksti
- Afiša
- Balles
- Izstādes
- Koncerti
- Teātris
- Citi pasākumi
- Sporta pasākumi
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Veselība
- Vaļasprieks
- Lietotāju raksti
- Latvijā un pasaulē
- Dzīve laukos
- Izglītība
- Operatīvie dienesti
- Novadu ziņas
- Aizkraukles novadā
- Jaunjelgavas novadā
- Kokneses novadā
- Neretas novada
- Pļaviņu novada
- Skrīveru novadā
- Vecumnieku novadā
- Viesītes novadā
- Sports
- Viedokļi/Komentāri
- Statiskas lapas
- Pazudis/atrasts
- Abonēšana
- "Staburaga" projektu raksti
- Kultūra