Staburags.lv ARHĪVS

Tiltam nodrupuši balsti

Indulis Burka

2013. gada 13. decembris 00:01

53
Tiltam nodrupuši balsti

Uztraukts par satiksmes drošību uz šosejas Rīga—Daugavpils un pasažieru drošību vairākās autobusu pieturās šosejas malā, redakcijā vērsās kāds Klintaines pagasta iedzīvotājs (vārds, uzvārds zināms — aut.). Vīrietis ir noraizējies par nodrupušajiem Pērses tilta balstiem un autobusu pieturu nojumēm, no kurām rēgojas armatūra.
— Makšķerējot Koknesē, Pērses upē, netālu no šosejas Rīga—Daugavpils tilta, ievēroju, ka tilta balstu galiem, īpaši balstam, kas tuvāk upes kreisajam krastam, ievērojami nodrupis virskārtas betons. Redzama sarūsējusi armatūra, — stāsta uztrauktais vīrietis. — Klāt ziema, mitrums iesūksies betona plaisās, ūdens sasals un vēl vairāk bojās balsta betonu. Arī tilta deformācijas šuvju vietās veidojas bedres, kas liecina par bojājumiem tilta konstrukcijā. Vai tiešām tiltu uz tik nozīmīgas šosejas nevar uzturēt labā kārtībā? Protams, kopš atklāts jaunais autoceļš Tīnūži—Koknese, kravas automašīnu uz šosejas Rīga—Daugavpils posmā no Kok­neses līdz Aizkrauklei ir ievērojami mazāk. Arī tiltam jāiztur mazāka slodze. Vai tiešām ceļu kopēji gaida, kad no tā sāks krist lielāki betona gabali?
Tāpat bažījos par pasažieriem, kuri autobusu gaida pieturvietu nojumēs Kaplavā un Rīteros. Abu pieturu betona jumtiņi ir savu laiku nokalpojuši. No šuvēm izspraukusies sarūsējusi armatūra, tām spīd cauri gaisma. Kad brauc garām smagi piekrautas automašīnas, pieturu nojumju konstrukcijas dreb. Šķiet, vēl stiprāka vēja pūsma, un tās sabruks kā žagaru būdiņa pasakā par trim sivēntiņiem. Vai tiešām jānotiek nelaimei, lai kaut ko mainītu? Pieturā Rīteros paredzē­ta arī tualete. Tā jau sen pārvērsta par izgāztuvi, kas teju līdz griestiem piekrauta ar atkritumu maisiņiem.
Uzņēmuma “Latvijas valsts ceļi” Centra reģiona Aizkraukles daļas priekšnieks Raivis Brics skaidro, ka tiltus uzrauga regulāri.
— Protams, esam informēti, ka tilta balstiem nodrupusi betona virs­kārta, taču pašlaik tilta balsta konstrukcijas nav ietekmētas tādā mērā, lai vajadzētu uztraukties par tā drošību, — saka Brica kungs. — Nodrupusī betona virskārta drīzāk ir kosmētisks defekts. Šo remontu vēl var atlikt. Daudz bīstamāks bojājums ir tilta deformācijas šuvei upes labajā krastā. Tur veidojas bedre, kas liecina par grunts izkustēšanos. Ja laika apstākļi ļaus, šo bojājumu novērsīsim vēl šogad. Šis nav vienīgais tilts Aizkraukles pusē, kuram nepieciešams remonts. Līdzīga situācija ir vēl sešiem tiltiem.
Savukārt, lūgts komentēt ne­drošo autobusu pieturu nojumju jautājumu, Brica kungs atbildēja, ka tās vēl neesot tik sliktā kārtībā, lai apdraudētu pasažierus, turklāt neesot paredzēta nauda ne šo pietu­ru kapitālajam remontam, nedz nomaiņai ar citām konstrukcijām.
***

Kamēr amatpersonas plāno, kur ņemt naudu, un lemj, ir vai nav tilta balsti gana nodrupuši un pieturu nojumes nedrošas, ik dienu pa šoseju brauc simtiem automašīnu. Rīteru un Kaplavas apkaimes iedzīvotāji spiesti no vēja un lietus slēpties   zem konstrukcijām, kas vairāk apdraud, nekā pasargā. Arī “Staburags” pabija vīrieša norādītajās vietās. Nav jābūt tehnisko zinātņu speciālistam, lai pamanītu sarūsējušo armatūru, kura, piemēram, Rīteru pieturā ķeras pat aiz cepures. Diemžēl atkal un atkal jāraksta banālā frāze: vai tiešām atbildīgās amatpersonas kārtējo reizi gaida nelaimi un tikai pēc tam rīkosies? ◆