Staburags.lv ARHĪVS

LVC: Autoceļa posmā Viskāļi-Koknese izmantots prasībām neatbilstošs asfaltbetons

LETA

2013. gada 5. septembris 10:10

638
LVC: Autoceļa posmā Viskāļi-Koknese izmantots prasībām neatbilstošs asfaltbetons

''Latvijas Valsts ceļu'' (LVC) ceļu laboratorija ir veikusi nepabeigtā autoceļa posma Viskāļi-Koknese satiksmes mezglā ar autoceļu Tīnuži-Koknese noņemto asfaltbetona paraugu laboratorisko pārbaudi, un tās rezultātā konstatēts, ka seguma virskārtai ir nepietiekoša seguma pretestība deformācijām, savukārt apakškārtai konkrētajos paraugos pretestība deformācijām ir pietiekoša.

Kā biznesa portālu "Nozare.lv" informēja LVC, ceļu laboratorija veiks izmantotā asfaltbetona masas padziļinātu testēšanu, kā arī izurbs papildu asfaltbetona paraugus minētajā ceļa posmā, lai konstatētu kopējo platību, kurā izmantots prasībām neatbilstošs asfaltbetons. Pēc visu nepieciešamo pārbaužu rezultātu saņemšanas LVC pieprasīs būvuzņēmējam - piegādātāju apvienībai "Kokneses ceļš" - neatbilstošās virskārtas nomaiņu.

LVC atgādina, ka 30.augustā minētajā posmā tika veikta neplānota asfaltbetona seguma paraugu ņemšana, kurā piedalījās Ministru prezidents Valdis Dombrovskis un satiksmes ministrs Anrijs Matīss. Šī ceļa posma celtniecību veic piegādātāju apvienība "Kokneses ceļš", kas sastāv no SIA "8. CBR", SIA "Strabag" un SIA "Rīgas tilti", bet būvuzraudzību veic SIA "Polyroad".

Piegādātāju apvienībā "Kokneses ceļš" ietilpstošās SIA "Strabag" valdes priekšsēdētājs Māris Paiders biznesa portālam "Nozare.lv" sacīja, ka patlaban šis gadījums vēl nav kārtīgi izpētīts, taču viņa rīcībā ir informācija, ka paraugs ņemts nevis no galvenā ceļa, bet gan no blakusceļa nobrauktuves.

"Tās ir divas pilnīgi atšķirīgas lietas. Turklāt parauga ņemšanā netika ievērota Eiropas Savienībā (ES) noteiktā procedūra, jo paraugu ņēmusi LVC ceļu laboratorija, kas ir ceļa pasūtītājam piederoša laboratorija, līdz ar to tās pārbaudes rezultāts nav ņemams vērā. ES atzīst tikai neitrālas laboratorijas pārbaužu rezultātus. Tāpat parauga ņemšanā bija jāpiedalās arī ceļu būvnieka pieaicinātai laboratorijai, kas tajā pašā vietā ņemtu savu paraugu, un pēc tam abām laboratorijām kopā bija jāņem vēl arī trešais paraugs," skaidroja Paiders.

Viņš piebilda, ka rīt uzņēmums sāks izpēti, kurā vietā ir ņemts paraugs, kāda ir tehniskā specifikācija, kā arī vērtēs citus apstākļus, un tad varēs sīkāk komentēt par ieklātā asfaltbetona atbilstību prasībām.

LVC informē, ka arī turpmāk ziņos par veiktajām pārbaudēm autoceļu celtniecības objektos, konstatētajām neatbilstībām un turpmāko rīcību.

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss, komentējot pārbaudes rezultātus, norāda, ka ne tikai finansējuma pieaugums ceļu sakārtošanā ir būtisks faktors, bet nozīmīga ir arī uz ceļiem veikto darbu kvalitāte. Ministrs apgalvo, ka arī turpmāk tiks pastiprinātas būvdarbu kvalitātes prasības un kontrole.

Kā zināms, ministrijas darbības prioritāte ir Latvijas ceļu stāvokļa uzlabošana. Jau šobrīd ir sagatavota Valsts autoceļu sakārtošanas programma līdz 2020.gadam, kurā plānoti konkrētos ceļu posmos veicamie darbi turpmākajos septiņos gados.