Staburags.lv ARHĪVS

Strādā ziemas režīmā

Evita Apiņa

2012. gada 13. janvāris 08:00

864
Strādā ziemas režīmā

Salīdzinot ar pagājušā gada janvāri, kad grimām baltās sniega kupenās, šogad laika ap­stākļi ir ziemai neraksturīgi, un snidzis ir pavisam maz, taču autoceļu kopējiem tādēļ īpaši ietaupīt nav izdevies.

Uzņēmuma “Latvijas valsts ceļi” Centra reģiona Aizkraukles nodaļas priekšnieks Ludvigs Šteinbergs teic — lai arī gada sākumā sniegs nebija jātīra, nekādu lielo ietaupījumu tādēļ neesot. “Ceļu kaisīšana izmaksā krietni vairāk kā tīrīšana, arī greiderēšana ir dārgāka, tāpēc lielu ietaupījumu nav,” saka Šteinberga kungs.
Pagājušā gada oktobrī Aizkraukles reģiona ceļu kopšana izmaksājusi 78 114,29 latus, novembrī — 95 583,57 latus, bet decembrī — 120 224,81 latu. Decembrī no visas ceļu kopšanai izlietotās naudas tikai 3405 lati tērēti sniega tīrīšanai. 87 289 lati iztērēti sagatavošanās darbiem ziemai, ceļu kopšanai un pārbaudei, slīdamības samazināšanai. 30 000 latu decembrī atvēlēts ceļu seguma kopšanai.
Konkrēta summa, kāda ceļu apsaimniekotājiem būs šogad, vēl nav zināma, taču ceļi jākopj neatkarīgi no tā, cik liels būs šīgada budžets.
“Ziemas režīmā strādājam no pagājušā gada novembra. Tas, ka nav sniega, nenozīmē, ka nav darba un tehnika stāv dīkā. No 1. līdz 12. janvārim ceļus neesam kopuši tikai divas dienas, pārējās tehnika un cilvēki tāpat intensīvi strādājuši. Lielākoties ceļi kaisīti. Šajā laikā veicam arī neplānotus darbus, ko parasti dara vasarā, piemēram, grants seguma planēšanu,” stāsta akciju sabiedrības “Latvijas autoceļu uzturētājs” Aizkraukles ceļu rajona direktors Boriss Davidovs.
Sagatavoti arī 4,5 tūkstoši kubikmetru smilšu un sāls maisījuma. Šo daudzumu  sadala Aizkraukles, Neretas un Pļaviņu iecirknim. Sāls arī ir pietiekami, un krājumus vajadzības gadījumā varēs papildināt. “Protams, kā ik gadu, arī šogad jau esam saņēmuši iedzīvotāju pārmetumus par to, ka ceļš ir slidens vai kaut kur nav tīrīts. Jāņem vērā, ka ziemā darbus veicam, izvērtējot prioritātes, atkarībā no ceļa kopšanas klases un satiksmes intensitātes. Stabilā  ziemā ar salu un sniegu, kas nekūst nost pēc pāris dienām, ir vieglāk plānot darbus un kopt ceļus nekā tad, kad gaisa temperatūra svārstās ap nulli, līst lietus vai krīt slapjš sniegs,” teic Boriss Davidovs.
Pagājušā gada nogalē Aizkraukles ceļu rajonam iegādāta jauna “Volvo” markas smagā automašīna, kas aprīkota ar ziemas darbiem vajadzīgo — kaisītāju un sniega lāpstām. Šī automašīna ir ar maināmu papildaprīkojumu. Vasarā sezonas darbiem varēs izmantot pašizgāzēja kasti, platformu tehnikas pārvadāšanai, manipulatoru  kravas pārvadāšanai un pacēlājgrozu darbam augstumā.
Darba kārtībā ir arī pārējie līdz šim izmantotie transportlīdzekļi — deviņas automašīnas, aprīkotas ar kaisīšanas iekārtām, deviņi autogreideri, septiņi traktori, pieci ekskavatori—iekrāvēji un viens buldozers. Piecas automašīnas ir aprīkotas ar globālās pozicionēšanas iekārtu.