Staburags.lv ARHĪVS

Sāk vērienīgāko projektu

Jānis Ozoliņš

2012. gada 12. aprīlis 07:19

443
Sāk vērienīgāko projektu

Jaunjelgavā aprīlī sākts vērienīgākais projekts tās vēsturē — rekonstruēs pilsētas tranzītielas — Brīvības, Jelgavas, Jēkabpils un Rīgas ielu. Projekta kopējās izmaksas ir 3 298 444 lati, no kuriem 2 803 677 lati ir Eiropas Reģionālās attīstības fonda nauda.

Divi vienā laikā
Satiksmes ministrija 2010. gada vasarā pavisam apstiprināja 20 projektu pieteikumu tranzītielu sakārtošanai pilsētās, tajā skaitā arī Jaunjelgavā. Rekonstrukcijas darbus jau pagājušajā nedēļā sāka akciju sabiedrība “Ceļu pārvalde”. Darbus paredzēts veikt no šīgada aprīļa līdz nākamā gada oktobrim.
Tranzīta ielās pilnībā nomainīs ceļa segumu, izbūvēs nobrauktuves, lietusūdens kanalizāciju, izveidos pazemes komunikācijas, atjaunos un izbūvēs gājēju ietves, ierīkos apgaismojumu un ceļa zīmes. Darbu laikā saglabās esošās autobusu pieturvietas. Katrā paredzēts izbūvēt gaidīšanas platformu, pasažieru nojumi ar vietu autobusu sarakstam un soliņu.
Pie dambja, aiz Brīvības un Jelgavas ielas krustojuma, varētu izveidot auto stāvlaukumu, tāds taps arī iepretim kultūras namam, vecpilsētas parka pusē.
Savukārt Jelgavas ielā plānots pārveidot tagadējo stāvlaukumu. Pārceltuves ielas galā, pie kafejnīcas, noasfaltēs esošo laukumu, kur automašīnas varēs apstāties.
Jau tagad pilsētā atjauno ūdensvadu, un Jelgavas iela ir slēgta, bet Brīvības ielā novietots luksofors.
“Ūdensvada un kanalizācijas tīkla atjaunošanu turpinās vēl vismaz mēnesi, pēc tam mums vēl jāsakārto ielu segums tajās vietās, kur veikti darbi,” saka “Būvenergo A” pārstāvis Andis Egle. “Pašlaik galvenā iela ir slēgta tikai daļēji, bet iedzīvotāji līdz mājām var nokļūt.”

Neērtības būs lielākas kā tagad
“Tranzītielu remonta ilgums no sākšanas brīža paredzēts 19 mēnešu. Projekts ir ļoti sarežģīts, jo plānots atjaunot ne tikai ielu segumu, bet arī notekūdeņu kanalizāciju, izveidot automašīnu stāvvietas un veikt citus darbus, tāpēc galvenā iela ilgi būs slēgta. Ar laiku kustību, iespējams, novirzīs pa citām ielām,” saka a. s. “Ceļu pārvalde” darbu vadītājs Artūrs Bondars. “Jāatzīst, ka iedzīvotājiem remontdarbu laikā varētu būt neērtības un apgrūtināta piekļuve mājām.”
Arī “Latvenergo” šajā laikā vēlējās rekonstruēt ielu apgaismojumu, bet, ja sāktu vēl šo projektu, tad kravas automašīnām izbraukt cauri pilsētai praktiski būtu neiespējami.

Ciršana var nepatikt
Ielu remontu sāks no Jēkabpils ielas līdz Jelgavas ielas krustojumam, kur automašīnu kustību regulēs luksofors. Pēc šī posma izbūves automašīnu kustība, tāpat kā pašlaik, notiks pa Brīvības ielu.
Lai veiktu nepieciešamos remont­darbus un izbūvētu automašīnu stāvvietas un ietves, pilsētā nāksies nocirst ap simts koku. “Lai arī iedzīvotāji par to ir informēti, tieši šie darbi varētu radīt cilvēku protes­tus, bet diemžēl, lai sakārtotu ielas, koki ir jānocērt,” saka Jaunjelgavas novada domes izpilddirektors Jānis Dimitrijevs.
Tajā pašā laikā paredzēta zaļās zonas veidošana un atjaunošana — koku un krūmu stādīšana.
“Tiks uzlabota Jaunjelgavas pilsētas tranzīta ielu —  Jelgavas, Brīvības, Rīgas, Jēkabpils — ļoti sliktā tehniskā kārtība, līdz ar to mazinot iespējamo satiksmes nelaimes gadījumu skaitu,” saka Jaunjelgavas novada domes projektu vadītāja Evija Šteina — Lodziņa. “Ieguvēji būs ne tikai autovadītāji, bet arī gājēji, jo uzlabojumus veiks visproblemā­tiskākajās ielu vietās, panākot iedzīvotāju drošību uz ceļa.”