Staburags.lv ARHĪVS

“Plikie vēderi” vairs nav modē

Solvita Sīle

2008. gada 2. oktobris 00:01

3
“Plikie vēderi” vairs nav modē

Jaunākās modes tendences nosaka lielākie pasaules modes nami. Cilvēki pēc iespējām cenšas sekot tām līdzi. Šūšanas saloni un stilisti aizgūst idejas tērpiem no tādiem žurnāliem, kā, piemēram, “Cadena” (Spānija), “Elegance” (Francija) un “Rendezvous”, kurā apkopotas visas modes aktualitātes. Šo pasaulē atzīto žurnālu jaunumiem pievērš uzmanību arī Kokneses šūšanas salona “Svētku mode” vadītāja Inga Liopa.

Ziedu motīvi arī ziemā

Salons “Svētku mode” darbojas jau septīto gadu. Šajā laikā salona vadītāja Inga Liopa ir sapratusi, kas cilvēkiem patīk, kāpēc mainās viņu vēlmes, kādas krāsas un apģērba piegriezumi kļūst populāri. Viņa stāsta, ka šogad rudens apģērbā pārsvarā dominē violeta un melna krāsa. Vakartērpos un citā apģērbā tikpat kā par klasisku vērtību ir uzskatāma tirkīzzilā krāsa. Sarkanā ir augstākās modes mākslinieka Valentino modes krāsa — viņa tērpos tā ir klasiska, līdz ar to ir arī pieprasījums pēc šādas krāsas apģērba.

Pēdējo gadu laikā pilnībā tiek atspēkots mīts, ka puķains apģērbs iederas vien siltajos gadalaikos — arvien vairāk sieviešu arī rudenī un ziemā savā apģērbā izvēlas ziedu motīvu. Inga Liopa uzskata, ka galvenais nosacījums, lai apģērbs izskatītos labi, ir tas, lai tā valkātājs tajā justos labi. Pat visskaistākās drēbes var nobālēt, ja cilvēks tajās jūtas saspiesti, savukārt pat vienkāršam tērpam var piešķirt elegantu izskatu, ja cilvēks tajā jūtas ērti un labi.

Šoruden — īsos mētelīšos

Lielu popularitāti gūst arī apģērbs, kas izgatavots no 100% dabīga materiāla (vilna, kokvilna, zīds). Inga Liopa uzskata, ka tā ir gaumes lieta. Tomēr šāds apģērbs ne vienmēr ir praktisks, kaut nedaudz cita materiāla piejaukums ir pat vēlams. To viņa paskaidro arī klientiem.

Šogad pieprasītākie rudens mēteļu silueti ir taisna piegriezuma, īsi. Inga Liopa uzsver, ka ikdienā sievietes lielākoties izvēlas īsus mētelīšus, kas sniedzas līdz ceļgaliem. Ja sievietei jādodas uz svinīgu pasākumu, tad priekšroku dod bolero tipa kažociņiem, jo tajos ir gan silti, gan tos var arī ērti pieskaņot vakartērpam — šāds salikums izskatās ļoti eleganti.

Liela nozīme aksesuāriem

Salīdzinoši daudz sieviešu uzdrīkstas valkāt arī tā saucamās “balonkleitas”. Diemžēl reti kuram augumam tās īsti pieguļ. Ja sievietei tomēr ir labs augums, valkājot šādu kleitu, viņa var justies “pārāka par visām”, jo tas pierāda, ka viņa ir īpaša.

Lai gan daudzi to īsti neapzinās, vislielākā nozīme apģērbā ir aksesuāriem — cimdiem, šallēm, rokassprādzēm, jostām utt. Pareizi piemeklēti aksesuāri apģērbu var padarīt daudz glītāku, taču, ja tos lieto pārspīlēti daudz, tad gan viegli var nomākt tērpa skaistumu. Tā kā mūsdienās ir ļoti liela aksesuāru izvēle, jāiemācās vien tos pareizi izmantot, akcentējot īstās vietas, tādējādi jebkuru apģērbu var pārveidot pēc saviem ieskatiem.

Šajā sezonā aktuāla ir frāze “viss, kas zem vidukļa, nav modē”. Tādēļ tiek akcentēta vidukļa līnija. To var izdarīt gan ar apģērba šuvuma palīdzību, gan arī ar jostām. Tā kā to piedāvājums ir gana plašs, atliek vien izvēlēties, kāda piestāvēs vislabāk — plata, šaura, auduma vai lakādas.

Rūtains der visos laikos

Agrāk modē bija atkailināta naba jebkurā gadalaikā. Pēdējos gados šī tendence ir zaudējusi savu aktualitāti, līdz ar to arī pieprasījums pēc ļoti īsa apģērba ir samazinājies. “Plikie vēderi” vairs nav modē. Īso nomainījis garāks apģērbs — tas ir gan praktisks, gan arī ļoti labi izskatās un piestāv gandrīz jebkuram.

Vēl joprojām modē ir mežģīnes — gan tilla, rupjas, austas, gan arī organzas. Tās ir viegli saskaņot vai ar jebkuru audumu, piešķirot tam savādāku izskatu. Tās var iestrādāt gan piedurknēs, gan apkaklītēs, gan arī apģērba apakšmalā. Ir arī ar mežģīnēm dublēti mēteļi.

Vasarā populārākās krāsas bija dzeltena un oranža. Rudens sezonā tās apvieno, veidojot oranždzeltenu toni. Vēl arvien arī zelta krāsa ieņem vienu no vadošajām vietām paletē. Tikai ar to ir jārīkojas ļoti uzmanīgi, lai nepārspīlētu, jo, ja tā tiek izmantota par daudz, tas rada bezgaumības iespaidu.

Pavisam noteikti var apgalvot, ka rūtainu audumu var uzskatīt par modernu jebkurā laikā. Vēl joprojām ne līnijas, nedz arī kas cits rūtaino nav spējis izstumt no pieprasītāko audumu vidus.

Uz salonu ar savām vēlmēm

Inga Liopa uzklausa klienta vēlmes, kā arī informē viņu par jaunākajām tendencēm. Vadoties pēc cilvēka izskata, ir iespējams vismaz aptuveni noteikt, kādas krāsas un griezumus var izvēlēties un no kā labāk izvairīties. To visu apspriežot ar klientu, kopīgi tiek izvēlēts vispieņemamākais variants. Salona vadītāja atzīst, ka gadās arī tādi klienti, kuri, atnākot uz salonu, paši nezina, ko vēlas, un lūdz viņus “apģērbt” pēc saviem ieskatiem. Ir grūti strādāt ar tādu cilvēku, kurš nespēj pat aptuveni pateikt, ko viņš vēlas, jo arī šuvēji nav brīnumdari — tikai paskatoties uz cilvēku, nav iespējams precīzi noteikt, kas viņam noteikti piestāvēs.

Inga Liopa teic, ka galveno modes namu piedāvājumi rāda tikai to, kas konkrētajā sezonā ir aktuāls — krāsas, griezumi, kombinācijas u. tml. Tas gan nenozīmē, ka tieši tā arī ir jāģērbjas. Nav tādu cilvēku, kuriem pilnībā derēs viss modes skatēs demonstrētais. Tas ir tikai paraugs — katram individuāli ir jāizlemj, kas viņam piestāvēs un kas nē.