Kāzu dēļ paliek bez medaļas

Skrīverietis Andris Ozoliņš Amatieru krosa apvienības rīkotajā 2008. gada čempionātā autokrosā palika ceturtais. Kā pats saka — vainīgas paša kāzas, kuru dēļ izlaidis vienu sacensību posmu. Tāpēc arī pietrūcis punktu, lai kāptu uz goda pjedestāla.
— Kā lielākajai daļai jauniešu, arī man interesē tehniskie sportaveidi. Sākumā tepat, Skrīveru apkaimē, braucām ar motocikliem. Vēlāk skrīverietis Andris Lielais ieinteresēja arī par autosportu, — saka Andris Ozoliņš. — Sākumā braucu līdzi kā mehāniķis, vēlāk nopirkām VAZ markas automašīnu, un arī pats sēdos pie stūres.
Kāds varbūt pavīpsnās par žigulīti, taču šo automašīnu sagatavot autokrosa sacensībām ir ne tikai vienkārši, bet arī samērā lēti. Pēc pārbūves no oriģinālā mašīnas aprīkojuma gan nekas pāri nepaliek. Lai samazinātu braucamā svaru, no tā izskrūvē visu lieko. Salonā paliek tikai vadītāja sēdeklis, stūre un pedāļi. Savukārt no jauna jāizveido drošības aprīkojums — izturīgas jostas un rāmis. Būtiski pārveidojumi nepieciešami arī dzinējam. Tam ievērojami palielina jaudu. Taču katrā ziņā jāmaina arī pārnesumu kārba un citas detaļas, piemērojot tās lielajai slodzei.
Prātā palikušas pirmās reizes, kad devos trasē. Pirmajā aplī automašīnas brauc cieši blakus, bieži saskaras, sadursmes būkšķi reizēm pārspēj motoru rēkoņu. Tagad pie tā jau pierasts. Turklāt jau pēc pāris apļiem braucēji izretojas, un sadursmes tik bieži vairs nenotiek.
Sacensības autokrosā notiek gan ziemā, gan vasarā, taču es piedalos tikai vasaras sacensībās.
Mašīnu sacensībām cenšos sagatavot pats. Daudz palīdz tēvs, brālis un draugi. Viņi ir mani labākie mehāniķi. Vienīgi motora uzlabojumus veic speciālisti Kuldīgā. Tas, cik daudz darba ir pirms kārtējām sacensībām, atkarīgs no tā, kā veicies vai neveicies iepriekšējās sacīkstēs. Jo vairāk bojājumu, jo vairāk darba.
Pagājušās vasaras sezona visumā bija veiksmīga, lai gan laiku pa laikam bija automašīnas elektroiekārtas problēmas. Kādā no posmiem automašīnas dzinējs apklusa tikai apli pirms finiša. To bija grūti pārdzīvot. Vienu posmu izlaidu, jo svinēju kāzas. Kopvērtējumā — ceturtā vieta. Pat izvēloties kāzu datumu, ņēmu vērā sacensību kalendāru, taču pēdējā brīdī sacensības pārcēla, bet kāzas pārcelt vairs nevarēja...
Sacensībās piedalos no 2003. gada. Mani saista ātrums un adrenalīns, kas pārņem autokrosā. Trasē var atļauties to, no kā jāatturas, braucot ikdienā. Ja sacensībās ilgāku laiku nav braukts, tā vien gribas stiprāk nospiest gāzes pedāli. Sacensībās iegūtā pieredze palīdz arī ikdienā, kad nākas savaldīt auto uz slidena ceļa. Principi jau ir tie paši.
Arī sieva Agnese ir pamēģinājusi braukt pie sporta automašīnas stūres. Pēc kādām sacensībām bija brauciens sievietēm. Taču savaldīt tik jaudīgu auto nav joka lieta. Sākumā viņa ļoti uztraucās, kad devos trasē, tagad jau pieradusi un neizlaiž nevienas sacensības. Tas ir kā dzīvesveids. Protams, sacensībām nākas tērēt daudz naudas, taču mums ir labi draugi, kas palīdz.
Kategorijas
- Reklāmraksti
- Afiša
- Balles
- Izstādes
- Koncerti
- Teātris
- Citi pasākumi
- Sporta pasākumi
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Veselība
- Vaļasprieks
- Lietotāju raksti
- Latvijā un pasaulē
- Dzīve laukos
- Izglītība
- Operatīvie dienesti
- Novadu ziņas
- Aizkraukles novadā
- Jaunjelgavas novadā
- Kokneses novadā
- Neretas novada
- Pļaviņu novada
- Skrīveru novadā
- Vecumnieku novadā
- Viesītes novadā
- Sports
- Viedokļi/Komentāri
- Statiskas lapas
- Pazudis/atrasts
- Abonēšana
- "Staburaga" projektu raksti
- Kultūra