Staburags.lv ARHĪVS

Lai saņemtu kuponu, jāstāv rindā

Guna Mikasenoka

2012. gada 4. oktobris 07:53

1054
Lai saņemtu kuponu, jāstāv rindā

Vakar Nodarbinātības valsts aģentūras (NVA) Aizkraukles filiālē jau no rīta bija gara rinda — daudzi gribēja reģistrēties apmācības kupona saņemšanai tālākizglītībai. Pretendenti vēlas  apgūt angļu, daži — vācu valodu, iegūt zināšanas informātikā, grāmatvedībā vai citās jomās.

NVA personu reģistrāciju kupo­nu saņemšanai sāka vakar. Šogad Latvijā kuponus varēs izmantot 1160 cilvēku, bet nākamgad — ap 7000. Tie, kuri kuponus šogad  nesaņems, to varēs darīt nākamgad.
Šogad iespēju mācīties ar Eiropas Sociālā fonda finansiālo atbalstu varēs izmantot ierobežots cilvēku skaits — mājaslapā www.nva.lv lasāms, ka Aizkraukles filiālē kuponus varēs saņemt 30 personu, bet deviņus cilvēkus reģistrēs kā rezervistus — viņi varēs  mācīties, ja kāds atteiksies vai neatbildīs kritērijiem. 39 cilvēkus vakar arī reģistrēja.
“Mums zvanīja no Ogres, vai kuponu varētu saņemt Aizkrauklē, taču nācās atteikt, jo pašiem ir daudz pretendentu,” saka NVA Aizkraukles filiāles vadītāja Biruta Škutāne.
Kuponus vakar gaidīja personas no Aizkraukles un citiem novadiem. Daudzi bija neapmierināti, ka pieteikumus pieņem tikai viena darbiniece un rindā jāgaida pat pusotru stundu. Rindā gaidīja arī māmiņa ar bērnu ratiņos. Biruta Škutāne skaidro, ka ar šo projektu “Mūžizglītības pasākumi nodarbinātām personām” Aizkraukles filiā­lē ikdienā strādā tikai viena darbiniece un garā rinda ir vienīgi pieteikšanās laikā. Viena darbiniece bija norīkota palīgā kopēt dokumen­tus, divas darbinieces slimo, bet citus kolēģus neesot iespējams izbrīvēt — viņiem jāpieņem bezdarbnieki.
NVA klienti gan domā citādi — ja lielveikalā pie vienas kases rodas sastrēgums, citas darbinieces nāk palīgā, strādā arī kase blakus, un dažkārt pircējus apkalpo arī kāds no “komandējošā” sastāva, taču valsts iestādēs tā nav — katrs darbinieks atbild tikai par savu jomu, saviem projektiem un pasākumiem, kurus citi nepārzina, un sastrēgumstundās cilvēkiem ir jānīkst garās rindās.
“Lielajās pilsētās, piemēram, Rīgā un Liepājā, rindas bija vēl lielākas, un tur cilvēkiem deva pierak­sta talonus, lai viņi ierastos citā lai­kā. Nākamreiz  jau laikus sagatavosimies,” sola Škutānes kundze. “Darbu apgrūtināja arī tas, ka vakar pirmajās pieņemšanas stundās visā valstī nedarbojās NVA informācijas tehnoloģiju sistēmas, mums nebija piekļuves internetam, līdz ar to reģistrāciju nevarējām veikt elektroniski.”