Staburags.lv ARHĪVS

Vēlas ieviest maksu par iebraukšanu pilsētā

Vēlas ieviest maksu par iebraukšanu pilsētā

Vienīgā pilsēta Latvijā, kur jāmaksā par iebraukšanu, ir Jūrmala. Pļaviņu novada domes deputāti apsver iespēju arī Pļaviņās ieviest šādu maksu, lai par iegūtajiem līdzekļiem varētu atjaunot Daugavas ielu.

Nauda jāmeklē pašiem
Kopt Daugavas ielu ir pašvaldības pienākums, taču šim nolūkam Pļaviņu novada domei naudas nav. Saņemts arī atteikums piešķirt valsts finansējumu noslogotās ielas sakārtošanai. Satiksmes ministrijas pamatojums — Daugavas iela pieder pašvaldībai, un tās pienākums ir rūpēties par to pašai. Ministrijā uzskata, ka tā nav tranzītiela. Noraidīts arī satiksmes drošības uzlabošanas projekts, kam bija plānots piesaistīt Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļus. Pļaviņu novada domes deputāti būtu gatavi atbalstīt iebraukšanas maksas ieviešanu, ja nebūs alternatīvas, kā iegūt līdzekļus ielas rekonstrukcijai. Maksu par iebraukšanu lēš no piecdesmit santīmiem līdz latam, Pļaviņu pilsētas iedzīvotājiem nodeva nebūtu jāmaksā.

Vispirms veiks aptauju
“Pirms nepilnām divām nedēļām nosūtījām vēstuli Satiksmes ministrijai ar lūgumu piešķirt finansējumu Daugavas ielas pārbūvei, atbildi vēl neesam saņēmuši,” stāsta Gunta Žilde, Pļaviņu novada domes priekšsēdētāja. “Maksas ieviešana par iebraukšanu pilsētā ir viens no veidiem, kā iegūt naudu. Protams, lēmumu par vai pret pieņemsim tikai pēc Pļaviņu novada iedzīvotāju aptaujāšanas, ja cilvēki būs pret šo ideju, tad meklēsim citu risinājumu.”
“Pēdējā pusgada laikā lielās automašīnu plūsmas dēļ Daugavas ielā jau notikuši astoņi nelaimes gadījumi. Nauda nepieciešama, lai visu septiņu kilometru garumā atjaunotu trotuārus, ierīkotu norobežojošas barjeras un veiktu citus darbus, lai ielu padarītu drošāku,” viedokli pauž arī Ainārs Arnītis, Pļaviņu novada domes priekšsēdētājas vietnieks.

Uzņēmēji vāc parakstus
Padzirduši par novada domes ieceri, sarosījušies Pļaviņu uzņēmēji un sāk vākt parakstus pret to.
“Daugavas ielas malā ir vairāki veikali un kafejnīcas, kas ienākumus gūst arī no caurbraucējiem. Katram uzņēmumam šie ieņēmumi ir atšķirīgi. Aptaujājot kolēģus, noskaidroju, ka tie ir no pieciem līdz pat 80% peļņas. Mēs, uzņēmēji, arī radām darba vietas vietējiem iedzīvotājiem. Ja iebraukt Pļaviņās varēs par maksu, tad te neviens nebrauks, jo nav taču te ko redzēt, nav ar ko piesaistīt tūristus.
Saprotu, ka caurbraukšanas maksas ieviešanas mērķis ir līdzekļu ieguve Daugavas ielas pārbūvei, taču, manuprāt, šādi naudas trūkumu nerisina. Ja reiz neizdevās viens projekts, var rakstīt nākamo, un, ja paši nemāk rakstīt projektu, tad jānolīgst kāds, kurš to prot. Jādomā racionālāk, jo ne visam nepieciešami milzīgi līdzekļi, jāizskata visas iespējas samazināt izmaksas līdz minimumam, patlaban to noteikti nedara. Man ir kauns par šo situāciju, par to, ka mēs, pļaviņieši, šādi esam pievērsuši visas Latvijas uzmanību,” atzīst kāds Pļaviņu pilsētas uzņēmējs, kurš vēlējās palikt anonīms.
Uzziņa.
Šīgada maijā pieņemtie grozījumi Likumā par pašvaldību nodevu noteikšanas kārtību ļauj pašvaldībai lemt par iebraukšanas maksas ieviešanu. Lai to īstenotu, pašvaldībai jāveic grozījumi normatīvajos aktos, jārīko sabiedriskā apspriešana.  
Kopš 1. jūlija pašvaldība nodevu par transportlīdzekļu iebraukšanu ir tiesīga piemērot personām, kuru transportlīdzekļi iebrauc pašvaldības teritorijas plānojumā noteiktā īpaša režīma zonā, ceļu satiksmes drošības uzlabošanai, sabiedrības veselības, sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanai, kā arī dabas, īpaši aizsargājamo kultūrvēsturisko teritoriju, un kultūras pieminekļu aizsardzībai.

Fakts.
Diennaktī darbdienā caur Pļaviņām izbrauc vidēji 6000 automašīnu, savukārt nedēļas nogalē — aptuveni 12 līdz 14 tūkstošu.

“Staburaga” interneta portālā veiktajā aptaujā “Vai atbalstāt caurbraukšanas maksas ieviešanu Pļaviņās?” piedalījās 86 respondenti. 69  % ir pret maksas ieviešanu, 23% — par, bet 8% vēl nav pieņēmuši lēmumu.

Viedoklis.

Viktors
Pļaviņās
— Domāju, ka sen jau bija laiks ieviest maksu, visi brauc cauri, bet iela jāremontē, jātīra un jākopj pašvaldībai. Ja valsts piešķirtu naudu ceļa remontam, tad, protams, šādu maksu nevajadzētu.

Jurijs
no Pļaviņām
— Maksa par caurbraukšanu noteikti jāievieš, jo Daugavas ielā ir gan skola, gan bērnudārzs. Ja būs jāmaksā, iespējams, daudzi izvēlēsies braukt pa apkārtceļu.

Ņina,
Gostiņos
— Nezinu, vai maksa būtu jāievieš, vēl neesmu izsvērusi visus par un pret. Varbūt krīzes laikā to nevajadzētu. Tomēr ceļi jāremontē, Daugavas iela ir sliktā kārtībā, bet ceļš uz Gostiņiem, manuprāt, nav remontēts vairākus gadu desmitus.