Paspersim soli viens otram pretī

Koknesē, Valmierā un Talsos vienlaikus sākts Izglītības iniciatīvu centra speciālo un vispārizglītojošo skolu sadarbības projekts “Kvalitatīva iekļaujoša izglītība bērniem ar īpašām vajadzībām”.
Lai būtu tuvāk mājām
Aizkraukles pusē šajā projektā iesaistījusies Aizkraukles pilsētas sākumskola, Ilmāra Gaiša Kokneses vidusskola, Daudzeses pamatskola un Kokneses speciālā internātpamatskola — attīstības centrs. Pusotra gada laikā, savstarpēji konsultējoties, izglītojoties, gūstot praktiskas iemaņas, no šo mācību iestāžu skolotājiem izveidosies spēcīga komanda ar pieciem pārstāvjiem no katras.
Apgūstot jaunas darba formas, skolotājiem būs vieglāk strādāt ar bērniem, kuriem nepieciešama īpaša uzmanība. Ar laiku šo bērnu vispārizglītojošo skolu klasēs varētu būt vairāk, un tas savukārt būtu abpusējs ieguvums — gan integrējamajiem, gan tiem, kuri mācīsies kopā ar šiem bērniem. Pašlaik bērni ar īpašām vajadzībām bieži vien spiesti dzīvot tālu no mājām, ģimenēm, jo vispārizglītojošo skolu personāls nav gatavs viņus uzņemt savā vidē.
Ar pārliecību
To, ka sabiedrībā joprojām ir maza interese par šiem cilvēkiem, norāda kaut vai tas, ka janvāra beigās Latvijas Republikas Saeima atbalstīja ANO konvenciju par cilvēku ar invaliditāti tiesībām, bet masu medijos par to nerunāja, turpretī jautājumu par dzīvnieku kaušanas humānajām metodēm apsprieda skaļi un ilgi. Viens no šīs konvencijas pantiem ļauj bērnu, kuriem nepieciešama īpaša aprūpe, vecākiem izvēlēties mācību iestādi tuvāk dzīvesvietai, un skolotājiem jābūt gataviem šo bērnu apmācībai. Tas nenozīmē, ka speciālo skolu skaits nākotnē varētu sarukt, bet gan pēc iespējas jāmazina sociālā nošķirtība.
Šobrīd dažās skolās darbs ar bērnu, kurš prasa vairāk rūpju, uzmanības, nevedas. Baidoties no jaunā un pirmajām audzināšanas problēmām, rezultātu nebūs. Tāpēc vajadzīgas zināšanas, pieredze. Tieši no skolotāja atkarīga arī klasesbiedru attieksme, liela nozīme ir arī darbam ar šo skolēnu vecākiem. Skolotājam jāprot pārliecināt vecākus par to, ka viņam pietiks gan spēka, gan zināšanu, lai bērns justos droši un iekļautos klases kolektīvā, ka nejutīsies atstumts, būs uzklausīts.
Dubultslodze
Ne visi skolotāji ir gatavi šādai sadarbībai un apmācībai, un ar varu piespiest to darīt nevar. Tāpēc katram skolotājam, kurš piekrīt šādam darbam, jāapzinās savas spējas un jāuzņemas atbildība ilgtermiņā. Piekrītot un vēlāk izjūtot nepatiku, zaudētājas būs abas puses.
Šāds bērns klasē, protams, ir dubulta slodze skolotājam, bet papildu samaksa par to nepienākas. Saistībā ar projektu plānots izstrādāt ieteikumus valdībai, lai nākotnē skolotāji varētu cerēt arī uz materiālu atbalstu, pašlaik šis darbs rit pēc pašiniciatīvas, vien dažās pašvaldībās izdevies saglabāt apmaksātu skolotāja palīga vietu.
Kategorijas
- Reklāmraksti
- Afiša
- Balles
- Izstādes
- Koncerti
- Teātris
- Citi pasākumi
- Sporta pasākumi
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Veselība
- Vaļasprieks
- Lietotāju raksti
- Latvijā un pasaulē
- Dzīve laukos
- Izglītība
- Operatīvie dienesti
- Novadu ziņas
- Aizkraukles novadā
- Jaunjelgavas novadā
- Kokneses novadā
- Neretas novada
- Pļaviņu novada
- Skrīveru novadā
- Vecumnieku novadā
- Viesītes novadā
- Sports
- Viedokļi/Komentāri
- Statiskas lapas
- Pazudis/atrasts
- Abonēšana
- "Staburaga" projektu raksti
- Kultūra