Turpinās uzlabot sliežu ceļus

Ar Eiropas Savienības finansiālo atbalstu atjauno 260 km sliežu ceļa Austrumu—Rietumu dzelzceļa koridorā, ierīko 19 dzelzceļa pārbrauktuvju. Sliežu ceļu modernizē arī Aizkraukles pusē.
Maina nodilušos
posmus
Uzņēmums “Latvijas dzelzceļš” informē, ka jau nomainīts sliežu ceļš vairākās vietās dzelzceļa posmā Jelgava—Krustpils, arī Jaunjelgavas novadā, posmos Taurkalne —Menta, Lāčplēsis—Taurkalne, Mentas un Taurkalnes stacijā. Sliežu ceļš nomainīts arī vairākās vietās dzelzceļa posmā Rīga—Krustpils, arī Skrīveru un Aizkraukles dzelzceļa stacijā. Šogad Aizkraukles dzelzceļa stacijā sliežu maiņa turpinās.
Vairākām pārbrauktuvēm, arī Skrīveros, izbūvēts gumijas klājums. Tas ir elastīgāks par betona segumu, un transportlīdzekļi var daudz saudzīgāk šķērsot sliedes.
Atjaunos
stacijas
Līdz šim viens no visproblemātiskākajiem dzelzceļa posmiem ir bijis Skrīveri—Krustpils, kur krustojas četri sliežu ceļi uz Rīgu, Jelgavu, Rēzekni un Daugavpili.
Izmantojot Kohēzijas fonda līdzfinansējumu, līdz 2013. gadam izbūvēs otru sliežu ceļu aptuveni 52 kilometru garumā, kas palīdzēs novērst sastrēgumus un palielinās satiksmes ātrumu. Projektā paredzēts atjaunot arī piecas dzelzceļa stacijas — Skrīveros, Aizkrauklē, Koknesē, Pļaviņās un Krustpilī, pārbūvējot sliežu ceļus, uzceļot jaunus tiltus pār Aivieksti un Pērsi, atjaunojot caurtekas, tiltus un pārbrauktuves. Saistībā ar projektu paredzēts arī modernizēt dzelzceļa signalizācijas, telekomunikāciju un elektropiegādes sistēmas.
Modernas iekārtas
Vilcienu sastāvu riteņu deformāciju nu iespējams atklāt ar modernām iekārtām — gaismas signāliem un radio sistēmām. Lai spētu laikus noteikt sakarsušo riteņu deformāciju, ir veikti nozīmīgi drošības sistēmas modernizācijas darbi. Vilcienu riteņu bukšu pārkaršana ne tikai apdraud drošību, bet var pat izraisīt nopietnus nelaimes gadījumus. Ierīkoti 58 kontrolpunkti, kuros moderna sistēma nosaka riteņu bukšu defektus un nosūta informāciju vilciena mašīnistam un dispečeru kontroles dienestam. Šādas sistēmas darbosies arī dzelzceļa posmos Ventspils—Jelgava—Krustpils—Rēzekne—Zilupe un Rīga—Krustpils—Daugavpils—Indra.
Drošākas pārmijas
Sliežu pārmiju nomaiņas programmu sāka 2003. gadā, kad tās nomainīja Kandavas stacijā. Tas notika vēl pirms Latvijas iestāšanās ES, kad “Latvijas dzelzceļš” pirmo reizi mēģināja piesaistīt ES finansējumu. Kopumā Latvijas Austrumu—Rietumu dzelzceļa koridora tīklā ir ap 3000 pārmiju, un šis projekts deva iespēju “Latvijas dzelzceļam” ik gadu nomainīt vidēji 130 sliežu pārmiju. Līdz ar to vilcieni tiek droši novirzīti uz blakusesošajiem ceļiem.
Atjaunotajos sliežu ceļu posmos samazinās arī vilcienu radītais troksnis un vibrācija — vilcienu satiksme notiek visu diennakti, jo dienas laikā pārsvarā veic pasažieru pārvadājumus, bet nakts stundās pārvadā kravas. Šobrīd lielākajai daļai iedzīvotāju, kuri mīt dzelzceļa tuvumā, nākas samierināties ar vilcienu radīto troksni. Tomēr jaunākās dzelzceļa infrastruktūras tehnoloģijas ļauj sliežu savienojumu vietas veidot tā, lai šis troksnis būtiski samazinātos.
Kategorijas
- Reklāmraksti
- Afiša
- Balles
- Izstādes
- Koncerti
- Teātris
- Citi pasākumi
- Sporta pasākumi
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Veselība
- Vaļasprieks
- Lietotāju raksti
- Latvijā un pasaulē
- Dzīve laukos
- Izglītība
- Operatīvie dienesti
- Novadu ziņas
- Aizkraukles novadā
- Jaunjelgavas novadā
- Kokneses novadā
- Neretas novada
- Pļaviņu novada
- Skrīveru novadā
- Vecumnieku novadā
- Viesītes novadā
- Sports
- Viedokļi/Komentāri
- Statiskas lapas
- Pazudis/atrasts
- Abonēšana
- "Staburaga" projektu raksti
- Kultūra