Staburags.lv ARHĪVS

"Selver" sola "cenu karus"

2008. gada 5. marts 16:43

316
"Selver" sola "cenu karus"

Ienākot Latvijas mazumtirdzniecības tirgū, Igaunijas tīkla "Selver" pārstāvji sola "cenu karus".

"Katrā pilsētā, kurā mēs strādāsim, konkurence atšķiras. Ir pilsētas, kurās ir daudz spēcīgu konkurentu - tajās, visdrīzāk, būs vērojami "cenu kari". Bet ir tādas pilsētas, kurās ies vieglāk - tur mēs domājam konkurēt ar citām lietām, nevis zemām cenām. Visgrūtāk, protams, mums klāsies Rīgā. Reģionos, cerams, ies vieglāk, lai gan arī lielākajās reģionu pilsētās - Daugavpilī, Ventspilī un Liepājā - mums ir diezgan spēcīgi konkurenti," intervijā laikrakstam "Dienas Bizness" norāda "Selver Latvia" izpilddirektors Uldis Priekulis.

Kā informē "A-Selver" vadītājs Ains Taube, līdz 2009.gada beigām Latvijā tiks atvērti vismaz 15 "Selver" veikali, no kuriem desmit tiks izvietoti no SIA "Lidl Latvia" iegādātajos īpašumos.

Ieguldot 650 000 latu katrā veikalā, "Selver" cer nokļūt Latvijas tirgus topa trijniekā.

Kā norāda Priekulis, ienākšana Latvijas tirgū nebūs vienkārša. Atsevišķos gadījumos "Selver" tiešie konkurenti būs "Rimi" vai "Maxima", atsevišķos - "Elvi".

"Tas viss būs atkarīgs no konkrētās pilsētas, jo mūsu iegādātie zemesgabali atrodas visās Latvijas malās. Tomēr mūsu īpašnieku potenciāls ir diezgan nozīmīgs. Mums ir spēcīgi pamati, pateicoties kuriem mēs varēsim atvērt savus veikalus un veiksmīgi darboties," norāda "Selver Latvia" izpilddirektors.

Viņš norāda, ka "Selver" veikalos pircēji varēs atrast gan produktus par ļoti labām cenām, kas, visticamāk, nebūs vietējās izcelsmes, gan Latvijā ražotus produktus par pieņemamām cenām. Tādējādi pastāvēs izvēles iespējas abu veidu pircējiem - gan tiem, kas dod priekšroku vietējiem produktiem, gan tiem, kam būtiskāka ir cena.

Komentējot mazumtirdzniecības pieauguma tempa samazināšanos Latvijā, Priekulis uzsver, ka ekonomikas attīstība ir cikliska un "pēc mierīgajiem gadiem atkal sāksies strauja attīstība". "Otrkārt, ja valstij pienāk grūti laiki, cilvēki nepērk jaunu mersedesu vai jaunas drēbes. Bet tādas lietas kā pienu, maizi vai salātus savām dzimšanas dienas svinībām pirks vienmēr. Varbūt pārdošanas apjomu pieaugums nebūs tik straujš kā agrāk, tomēr pārtikas mazumtirgotājiem, manuprāt, šie gadi nebūs tik riskanti," skaidro uzņēmējs.

Patlaban "Selver" Igaunijā ir 24 veikali un tirgus daļa ir augusi no 6,6% 2002.gadā līdz 14,6% pērn. "Rimi" Igaunijā pieder 22% tirgus, kooperācijai ETK ir 24%, "Maxima" veikalu ķēdei - 10%.

Pagājušā gada pirmajos deviņos mēnešos "Selver" tīkla pārdošanas apjoms bija 171 miljons eiro (120 miljoni latu), bet peļņa - 9,2 miljoni eiro (6,5 miljoni latu).