Staburags.lv ARHĪVS

Pasažieru pārvadātāji rīt pieteiks piketu

Jānis Ozoliņš

2013. gada 28. februāris 07:09

582
Pasažieru pārvadātāji rīt pieteiks piketu

Vietējie reģionālie pasažieru pārvadātāji marta vidū rīkos piketu pie Ministru kabineta, lai izteiktu savu sašutumu par nepietiekamo finansējumu — tā nolemts notikušajā Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijas (LARPA) sapulcē saistībā ar ārkārtas situāciju vietējos reģionālajos pārvadājumos Zemgalē un Vidzemē. Piketā piedalīsies arī Aizkraukles ATU.

Valsts vietējiem pasažieru pārva­dātājiem nav samaksājusi paredzētās dotācijas par 2012. gadu. Turklāt krasi samazināts valsts dotāciju apmērs šajā gadā.
Pieteikums par piketa rīkošanu Rīgas domē tiks iesniegts rīt, 1. martā, un plānots, ka tas varētu notikt 19. martā. No katra uzņēmuma uz to dosies pārstāvji, lai paustu attieksmi pret notiekošo. Plānošanas reģioni joprojām nav norēķinājušies ar vietējiem reģionālajiem pasažieru pārvadātājiem par 2012. gadu, un krasi ir samazinātas dotācijas 2013. gadā. Līdz ar to ir bažas, ka no 1. aprīļa pasažieriem Vid­zemes un Zemgales reģionā vairs nevarēs nodrošināt pakalpojumus, kā paredzēts.
“Šoreiz protesta akcija notiks Rīgā, uz to dosies mūsu darbinieki, un tā nekādā veidā neietekmēs iedzīvotājus. Pasažieru pārvadājumi protesta dienā notiks pēc grafika,” saka Aizkraukles ATU valdes locekle Aija Ciganoviča. “Mūsu mērķis ir pievērst valdības uzmanību problēmām, kuras pasažieru pārvadājumu jomā jau vairākus gadus netiek risinātas. Aizkraukles ATU valsts par pagāju­šo gadu ir parādā apmēram 45 000 latu, bet nozarei kopumā valsts ir parādā apmēram miljonu latu. Valsts finansējums nozarei pēdējo gadu laikā ir samazināts apmēram par 40%. Par nozares problēmām runājam jau vairākus gadus, bet nekas nemainās.  Tagad būs jauns satiksmes ministrs, bet maz ticams, ka ministru maiņa atrisinās problēmu.”
Pasažieru pārvadājumi nozīmē ne tikai nodrošināt plānoto reisu skaitu, bet nepieciešami arī citi ieguldījumi gan transporta līdzekļu uzturēšanai, gan jaunu autobusu iegādei. “Pēdējo jauno autobusu līzingā nopirkām 2008. gadā, tagad to nevarētu atļauties,” saka Ciganovičas kundze. “Ja nekas nemainīsies un valsts nespēs atrisināt pasažieru pārvadājumu finansēšanu, mēs būsim spiesti samazināt reisu skaitu, tomēr ceru, ka līdz tam nenonāks. Par pasažieru pārvadājumiem valdībai ir jādomā, jo šis pakalpojums vajadzīgs lielai daļai Latvijas iedzīvotāju.”