Staburags.lv ARHĪVS

Arī aizkrauklieši protestē Rīgā

Jānis Ozoliņš

2013. gada 21. marts 14:19

368
Arī aizkrauklieši protestē Rīgā

Aizvakar vairāki simti vietējo reģionālo pasažieru pārvadājumu uzņēmumu darbinieku, Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrības biedru piketēja pie Ministru kabineta ēkas. Viņi brīdināja par nopietnākām protesta akcijām nākamajos mēnešos, ja pasažieru pārvadātāji nesaņems naudu par pagājušajā gadā sniegtajiem pakalpojumiem un ja nenodrošinās pietiekamu finansējumu. Piketā piedalījās arī Aizkraukles ATU darbinieki.

Mazie pasažieru pārvadātāji kļuvuši par ķīlniekiem, kas izpildījuši plānošanas reģionu pasūtītos reisus, bet nav saņēmuši maksu par veikto darbu.
“Domāju, šī protesta akcija izraisīja diezgan plašu rezonansi,” saka Aizkraukles ATU valdes locekle Aija Ciganoviča. “Valsts pašlaik  vietējiem pasažieru pārvadātājiem ir parādā gandrīz miljonu latu. Aprēķini liecina — šajā gadā lauku cilvēku pārvadāšanai nepietiek vairāk nekā divu miljonu latu, bet kopā ar starppilsētu pārvadājumiem — 4,1 miljona latu.”
Ciganovičas kundze atzīst, ka šoreiz protesta akcija ir bijusi efektīvāka par iepriekšējām: “Labā ziņa ir tā, ka notikušais pikets beidzot lika sarosīties Satiksmes ministrijai, kas piešķir naudu, un Autotransporta direkcijai (ATD), kas to ieskaita plānošanas reģioniem.”
Pašlaik ir panākta vienošanās, ka ATD, Latvijas Pašvaldību savienība un plānošanas reģioni līdz 12. aprīlim vienosies par jauno, katrai iestādei veicamo darbu kārtību. “Beidzot mēs esam sadzirdēti un pasažieri sapratīs, cik nopiet­na situācija ir pasažieru pārvadājumu jomā,” saka Aizkraukles ATU pārstāve.
Arī biedrības “Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija” valdē skaidro, ka pasažieru pārvadājumu pasūtītāji  — valsts un plānoša­nas reģioni — pērk pakalpojumu no pārvadātājiem tādā daudzumā, kura apmaksai nepietiek naudas, un plānotais budžeta deficīts 2013. gadā jau tagad ir vairāk par četriem miljoniem latu, līdz ar to pastāv reāli uzņēmumu maksātne­spējas draudi. “Ja situācija nemainīsies, ir iespēja, ka mums nāksies paaugstināt biļešu cenas vai samazināt maršrutu skaitu,” saka Ciganovičas kundze. “Tad, protams, lielākie zaudētāji būs pasažieri.”
Diemžēl neviens no Satiksmes ministrijas tikties ar piketētājiem tā arī neiznāca. Rezolūcija ar konkrētām prasībām par turpmāko finansējumu pēc piketa beigām iesniegta Valsts kancelejā.
Ministru prezidents Valdis Dombrovskis sola, ka būs jāmeklē risinājums reģionālo pasažieru pārva­dātāju līdzšinējo zaudējumu atlīdzināšanai. Šim premjera solījumam vēlas ticēt arī pārvadātāji un cer, ka situācija lauku reģionos uzlabosies.