Staburags.lv ARHĪVS

“Drēbes mazgāju ar sāli!”

Līga Patmalniece

2009. gada 31. oktobris 10:27

1560
“Drēbes mazgāju ar sāli!”

Redakcijā ar sūdzību par pirkumu veikalā “Maxima” Gaismas ielā 22 Aizkrauklē vērsās kāda lasītāja (redakcijai vārds zināms). Kundze iegādājusies pulveri, taču pēc pāris dienām atklājusi, ka pakā mazgājamā līdzekļa vietā ir sālim līdzīga viela.

“Tā kā esmu pensionāre un iztikas līdzekļi ir nelieli, lai ietaupītu, vienmēr cenšos pirkt akcijas preces. Arī šoreiz, ieraugot izdevīgo piedāvājumu, iegādājos veļas pulveri “Active biological”, ar atlaidi tas maksāja Ls 2,29. Mājās neko īpaši nepētīju — iebēru pulveri veļas mazgājamajā mašīnā un mazgāju drēbes. Problēmas sākās, kad mēģināju mazgāt balto veļu — tā neizmazgājās, bet pēc atkārtotas mazgāšanas kļuva pelēcīga. Nodomāju, atkal darbojas princips — lēti pērc, dārgi maksā un nolēmu ar nekvalitatīvo pulveri izmazgāt vannu. Tad arī pamanīju, ka mazgājamajam līdzeklim ir savāda konsistence, un tas vannu saskrāpēja. Pagaršoju, un pēc garšas šis pulveris atgādināja visparastāko pārtikas sāli, izrādās, drēbes biju mazgājusi ar sāli! Devos uz “Maximu”, veikala vadītāja pārliecinājās un atzina, ka pakā ir sāls, taču naudu par pirkumu neatdeva un preci, kas vēl ir veikalā, nepārbaudīja.”

“Staburags” sazinājās ar veikala vadītāju Oļesju Jefremenko. “Pircēji nereti neievēro nepieciešamās formalitātes, tāpēc arī rodas pārpratumi. Klientei, kura iegādājās pulveri, pastāstīju, kā būtu jārīkojas tālāk — jāuzraksta pieteikums, ko nosūtītu Kvalitātes kontroles nodaļas darbiniekiem, kuri tad tālāk veiktu nepieciešamo ekspertīzi. Pircējai nav pamata apgalvot, ka pakā ir sāls! Ir daudzas vielas, kas pēc garšas atgādina sāli. Turklāt uz pakas ir uzrakstīts, ka tās saturu nekādā gadījumā nedrīkst ēst. Par šī pulvera kvalitāti katrs var spriest pēc tā cenas — pieci kilogrami par Ls 2,29. Parasti cena atbilst kvalitātei.”
Katrs gadījums ir individuāls, un situācijas mēdz būt ļoti neordināras. Tāpēc problēmu gadījumos, nezinot, kā rīkoties tālāk, patērētāji var saņemt bezmaksas konsultāciju Patērētāju tiesību aizsardzības centrā Rīgā, Elizabetes ielā 41/43, 3. stāvā, 315. kabinetā, vai zvanīt pa tālr. 65452554, kur konsultē arī par to, kā pareizi uzrakstīt prasības pieteikumu. To varat uzzināt arī Patērētāju tiesību aizsardzības centra mājaslapā www.ptac.lv, sadaļā “Vai tu zini?”.
Dažkārt veikalos izvietota informācija, ka "nopirktās preces nemaina un atpakaļ nepieņem", to pašu arī attiecina uz izpārdošanā iegādātām mantām. Tas ir likuma pārkāpums, jo patērētājam ir tiesības paust pretenzijas par jebkuru preci, ja tā neatbilst līguma noteikumiem. Pārdevējs pretenzijas var nepieņemt vien tad, ja preces iegādes brīdī klients ir informēts par tās trūkumiem, un, piemēram, pirkuma čekā ir norāde par līguma noteikumiem neatbilstošu preci. Visos pārējos gadījumos, tajā skaitā, ja prece iegādāta pat ar 70 vai 90% atlaidi, patērētājam ir tādas pašas tiesības un iespējas, kā pērkot to pašu lietu bez atlaides.
Pirms kāda laika līdzīgs gadījums bija arī kādai redakcijas darbiniecei, kura “no rokas” bija nopirkusi salīdzinoši lētu veļaspulveri pēc pakas izskata oriģinālā iesaiņojumā. Mājās paku atverot, arī viņa konstatēja, ka galvenā tā sastāvdaļa ir sāls... Diemžēl pārdevējs jau bija tālēs zilajās, un vainot sieviete varēja tikai sevi — par lētticību. Par šādiem gadījumiem savlaik brīdināja arī TV raidījumā “Tautas balss”.
“Maximā” pārdotā pulvera gadījums ir atšķirīgs. Tā ir legāla tirgotava, kurai jāatbild par pārdošanā esošo preču kvalitāti. Protams, “Staburagam” nav ekspertu, kas noteiktu pulvera atbilstību standartam. Varējām tikai uzdrošināties pagaršot, un sāls tur bija noteikti. Cerams, atbilstošu pārbaudi veiks “Maxima” par preču kvalitāti atbildīgie darbinieki un informēs par to redakciju.