Staburags.lv ARHĪVS

Otrs sliežu ceļš no Skrīveriem līdz Krustpilij izmaksās gandrīz 100 miljonus eiro

2009. gada 23. novembris 15:57

1308
Otrs sliežu ceļš no Skrīveriem līdz Krustpilij izmaksās gandrīz 100 miljonus eiro

Otra sliežu ceļa būvniecība posmā Skrīveri-Krustpils izmaksās 93,4 miljonus eiro jeb aptuveni 65,6 miljonus latu, biznesa informācijas portālu "Nozare.lv" informēja VAS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz).

65,5 miljonus eiro jeb aptuveni 46 miljonus latu paredzēts apmaksāt no Kohēzijas fonda līdzekļiem, pārējo finansēs LDz.

Projektu plānots pabeigt līdz 2013.gadam, un tā rezultātā tiks palielināta visa Austrumu-Rietumu dzelzceļa koridora caurlaides spēja, kas savukārt veicinās dzelzceļa konkurētspēju pārvadājumu nozarē.

Patlaban kopējais kravu pārvadājumu apjoms iecirknī Rīga-Krustpils pašlaik ir 24,1 miljons tonnu gadā. No tiem kravu pārvadājumu apjoms virzienā Krustpils-Rīga jau sasniedzis 22,4 miljonus tonnu un sasniedz 97% no šī iecirkņa maksimālās caurlaides spējas, kas ir 23,1 miljons tonnu gadā. Virzienā Rīga-Krustpils kravu pārvadājumu apjoms ir 1,7 miljoni tonnu gadā.

LDz uzsver, ka posmā Skrīveri-Krustpils 52 kilometru garumā esošais viens sliežu ceļš būtiski ierobežo vilcienu satiksmi un caurlaides spēju palielināšanu. Līdz ar to visa iecirkņa Rīga-Krustpils caurlaides spēja kravu pārvadājumiem sasniegta un izsmelta. Papildus tam šo iecirkni noslogo piepilsētas, vietējā un starptautiskā pasažieru vilcienu kustība.

Projektēšanas un būvniecības darbi ietvers arī staciju Skrīveri, Aizkraukle, Koknese, Pļaviņas un Krustpils sliežu ceļu rekonstrukciju, jaunu tiltu uzbūvēšanu pār Aivieksti un Pērsi, esošo caurteku un tiltu rekonstrukciju, pārbrauktuvju rekonstrukciju, signalizācijas, telekomunikāciju un elektroapgādes sistēmu modernizēšanu. Otrais sliežu ceļš tiks būvēts esošajā dzelzceļa nodalījuma joslā, paralēli esošajam viena sliežu ceļam.

Projekta tehniski ekonomiskais pamatojums un iesniegums Eiropas Komisijai tika sagatavots jau 2006.gadā, tomēr Finanšu ministrija to iesniedza 2009.gada 10.februārī, un 13.novembrī tika saņemts Eiropas Kopienu Komisijas lēmums par projekta apstiprināšanu.

Projekta realizācijai LDz jau ir sagatavojis otrā sliežu ceļa skiču projektu un atsavinājis būvniecībai nepieciešamās zemes Skrīveros un Koknesē.

Līdz 2009.gada beigām plānots izsludināt būvniecības un būvuzraudzības konkursus.