Rok pat desmit reižu

Skrīveros turpinās novada ūdenssaimniecības pārbūves projekts. Daudzi novada iedzīvotāji sašutuši par dubļainajām un grūti izbraucamajām ielām, kā arī par celtnieku dīvaino rīcību, vairākas reizes aizberot un atrokot jaunbūvējamo ūdensvada un kanalizācijas trasi.
Janīnas kundze no Mazās Sporta ielas stāsta, ka, lai nokļūtu līdz veikalam vai ārstam, brīžiem kājās jāauj gumijas zābaki. Ielas pārvēršas grūti izbrienamā dūkstī, bērni, ejot līdz skolai, sabrien kājas. Apavi ir dubļaini un kājas mitras.
Neapmierināts ar notiekošo ir arī Viesturs, kurš dzīvo Ziedu ielā.
— Ceļa zīmes izvieto tā, ka brīžiem, nepārkāpjot ceļu satiksmes noteikumus, nav iespējams nokļūt mājās, — viņš saka. — Ielas ir tik dubļainas, ka automašīna vienā mirklī ir netīra. Trešdien vajadzēja izvest arī atkritumus, taču slēgto ielu dēļ atkritumu vedējs neatbrauca, konteiners pilns, bet nākamreiz to izvedīs tikai pēc divām nedēļām, — saka sašutušais vīrietis. — Turklāt pārsteidz, ka vienā un tajā pašā vietā rok trīs, četras un pat septiņas reizes. Caurules ieliek, pēc tam ņem ārā. Rodas pārliecība, ka strādnieki ne visai zina, ko dara, un lieto mēģinājumu metodi.
Radušos situāciju “Staburagam” skaidroja SIA “Laterna” projekta vadītājs Andrejs Štauers:
— Ūdensvada un kanalizācijas sistēmas ierīkošana notiek vairākos etapos. Vispirms ierīko maģistrālo ūdensvadu, tad akas, patērētāju pieslēgumus. Pēc tam līdzīgā veidā ierīko kanalizācijas sistēmu. Darbu starplaikā katru konkrēto posmu aizber, lai iela būtu brīva satiksmei un citām darbībām. Ir vietas, kuras nākas atrakt un aizrakt pat desmit reižu. Tāpēc arī liekas, ka darbs notiek nepārdomāti.
Štauera kunga paskaidrojums šķiet loģisks, tomēr katra tranšejas atrakšana un aizrakšana nenotiek bez maksas. Jāalgo taču strādnieki, jātērē laiks un degviela. Lielāko daļu naudas projektam piešķīrusi Eiropas Savienība, ievērojamu summu tērē valsts, pašvaldība. Arī iedzīvotājiem tarifs pēc jauno sistēmu nodošanas ekspluatācijā šī iemesla dēļ būs augstāks. Vai tiešām visus ar rakšanu saistītos darbus nevarēja paveikt vienā piegājienā, ietaupot laiku un naudu? Uz to atbildes nav. Iespējams, uzņēmumam ir arī objekti citviet Latvijā, un, lai operatīvi strādātu visās vietās, pietrūkst jaudas.
Tāpat Štauera kungs pārliecinoši nespēja paskaidrot, kas, kā un kādā kvalitātē atjaunos izrakņātās ielas. Viņš norādīja, ka, piemēram, Dzelzceļnieku ielā jau izbērts 150 kubikmetru grants tās nolīdzināšanai. Taču sācies lietus, uzbērtā grants nav paspējusi noblietēties, un viss bijis velti. Citviet, kur darbi pabeigti, viss esot nolīdzināts. Diemžēl iedzīvotājiem no šiem solījumiem labāk nekļūst. Arī citviet Dzelzceļnieku un Sporta ielā tranšejas aizbērtas pavirši, ceļa klātnei uzberot rupjas šķembas, atstājot ievērojamus nelīdzenumus. Šķiet, tas paslīdējis garām gan būvdarbu uzraugam, gan Skrīveru pašvaldības pārstāvjiem, kuri paraksta pabeigto posmu pieņemšanas nodošanas aktus.
SIA “Laterna” pārstāvji informē, ka darbi Dzelzceļnieku un Sporta ielā turpināsies vēl trīs nedēļas un iedzīvotājiem neatliks nekas cits, kā vien paciest neērtības. Pēc tam ūdensvadu un kanalizāciju ierīkos Sila ielā.
Vairāk attēlu skatieties galerijā
Kategorijas
- Reklāmraksti
- Afiša
- Balles
- Izstādes
- Koncerti
- Teātris
- Citi pasākumi
- Sporta pasākumi
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Veselība
- Vaļasprieks
- Lietotāju raksti
- Latvijā un pasaulē
- Dzīve laukos
- Izglītība
- Operatīvie dienesti
- Novadu ziņas
- Aizkraukles novadā
- Jaunjelgavas novadā
- Kokneses novadā
- Neretas novada
- Pļaviņu novada
- Skrīveru novadā
- Vecumnieku novadā
- Viesītes novadā
- Sports
- Viedokļi/Komentāri
- Statiskas lapas
- Pazudis/atrasts
- Abonēšana
- "Staburaga" projektu raksti
- Kultūra