Staburags.lv ARHĪVS

Ceļa seguma specifikas dēļ atsakās no sāls

Ceļa seguma specifikas dēļ atsakās no sāls

Laikapstākļu dēļ daudzviet Latvijā izveidojies bīstams un nepatīkams apledojums. Redakcijā saņēmām vairākus signālus par Kokneses slidenajiem ceļiem, kas iedzīvotājiem sagādājuši neērtības. Kā izrādās, Kokneses grumbuļaino ceļu apsaimniekošana ir apgrūtināta, tāpat problēmas sagādāja salūzusī tehnika. 

“Gribētos zināt atbildi “no kungiem augšā” par ceļiem! Lieta tāda, ka viena no galvenajām ielām Koknesē — 1905. gada iela — nav kaisīta. Galvenais krustojums arī nav kaisīts. Pagājušajā nedēļā manā acu priekšā vienam šoferītim saslīdēja mašīna, iebrauca kupenā. Izkļūt palīdzēja aiz viņa braucošais autovadītājs. Uz ielām rises, apakšā ledus. Vienvirziena Parka ielas krustojums ir uz maza kalniņa. Kad ceļš ir tik slidens, nav iespējams sākt braukšanu! Arī to redzēju — ar lielu “spolēšanu” šoferītis šķērsoja krustojumu. Šķiet, es varētu nosaukt visas Kokneses nekaisītās ielas. Brīžiem esmu nesaprašanā — vai naudiņa pašvaldībai beigusies pirms ziemas, vai krēsli sadalīti un nerūp iedzīvotāju labsajūta un drošība? Vai gaidīs, kamēr kaut kas notiks?” vaicāja koknesiete (vārds, uzvārds zināms). Gan par nosauktajām, gan citām ielām saņēmām līdzīgus signālus. Kāds koknesietis vaicāja, kur palicis mazais traktoriņš, ko izmantoja ielu uzturēšanai — neesot manīts. Aldis Neija, Kokneses apvienības pārvaldes komunālās nodaļas saimniecības pārzinis, mierina, ka mazais traktoriņš ir darba kārtībā un ikdienā tiek izmantots ceļa uzturēšanas darbos. Te gan jāpiemetina, ka tas tiek izmantots ietvju, nevis ielu tīrīšanai. Vaicājot par situāciju lasītājas norādītajās ielās, Aldis Neija atzīst, ka bija problēmas ar ceļu uzturēšanu — pirms lielā sniega salūza tehnika, kas nedēļu bija remontā. “Lielākoties esam atteikušies no sāls izmantošanas ceļu uzturēšanā. Ielu segumi ir apstrādāti ar akmens un piķa virskārtu, kas ir grumbuļaina. Sāls liešana var segumu celt uz augšu, tas var sākt brukt. Greiderējam tikai virskārtu — skrāpējam nost ledu. Līdz asfaltam laist nevar, tehnikai ir roboti naži, kas plēstu nost akmentiņus. 1905. gada iela ir B kategorijas ceļš, uz tā drīkst būt rises 50 milimetru dziļumā. Problēmu rada arī tas, ka autovadītāji brauc kā tramvajs — pa vienām sliedēm. Ja brauktu, izmantojot visu ceļa platumu, tad iela būtu vienmērīgi nobraukāta,” stāsta Aldis Neija.