Staburags.lv ARHĪVS

Lielākā atlīdzība par autovadītāja reibumā izraisītu CSNg – vairāk nekā pusmiljons EUR

Lielākā atlīdzība par autovadītāja reibumā izraisītu CSNg – vairāk nekā pusmiljons EUR

Viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ apdrošinātāji vēršas ar regresa prasību pret autovadītājiem, kuru vietā cietušajiem kompensēti zaudējumi, ir ceļu satiksmes negadījuma (turpmāk – CSNg) izraisītāja atrašanās alkohola vai narkotisko vielu reibumā. Zaudējumi, kurus šādā gadījumā jāatlīdzina CSNg izraisītājam, var būt mērāmi pat vairākos simtos tūkstošu eiro.

 

“Novembris un decembris ir tie gada mēneši, kad mūsu valsts iedzīvotāji atzīmē dažādus svētkus. Svētku brīvdienas, diemžēl, gandrīz ik reizi tiek aizvadītas ar ikdienai neraksturīgi lielu neatļauto vielu reibumā esošu autovadītāju aizturēšanu. Šī nepatīkamā statistika ir problēmas redzamā puse, tomēr autovadītājiem , kuri riskē sēsties pie stūres reibumā, jāapzinās, ka gadījumā, ja apreibinošo vielu ietekmē izraisīts CSNg, zaudējumi, kas jāsedz vainīgajam, var būt mērāmi daudzos desmitos un pat simtos tūkstošos eiro,” stāsta Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins, piebilstot, ka Ceļu satiksmes drošības direkcijas dati liecina, ka sēžoties pie stūres reibumā, risks iekļūt ceļu satiksmes negadījumā palielinās pat 17 reizes.

 

Tikmēr jāatzīmē, ka ļoti bieži autovadītāji, kuri vada transportlīdzekli neatļauto vielu reibumā, bieži pārkāpj arī citus ceļu satiksmes noteikumus, piemēram – vada transportlīdzekli bez derīgas OCTA polises. Vēsturiski lielākā atlīdzību summa par reibumā esoša Latvijas autovadītāja izraisītu CSNg ir 505 377 EUR. Negadījums notika 2006.gadā Īrijā -  zaudējumi tika nodarīti 4 transportlīdzekļiem, to vadītājiem un pasažieriem, no kuriem viens gāja bojā. LTAB statistika liecina, ka izmaksu ziņā lielākās zaudējumu atlīdzības par CSNg Latvijas teritorijā, kurus izraisījis iereibis autovadītājs bez derīgas OCTA, bijušas 30,6 tūkstoši (2015.gadā), 27,1 tūkstotis (2019.gadā) un 25,6 tūkstoši EUR (2013.gadā).

 

“Ceļu satiksmes negadījumi, kurus izraisa vadītāji neatļautu vielu reibumā, visbiežāk ir ļoti smagi un nereti beidzas ar traģiskām sekām. Tāpat reibumā esoši autovadītāji bieži cenšas bēgt no notikuma vietas, nodarot papildus zaudējumus sev un citiem,” rezumē J.Abāšins, vienlaikus aicinot autovadītājus svētku laikā atbildīgi izturēties pret sevi un apkārtējiem, nesēžoties pie auto stūres reibumā.

 

1997. gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma.