Kā turpmāk strādās Aizkraukles novada dzimtsarakstu nodaļas, KAC un sociālie dienesti
Vispirms jāveic pieraksts
Dzimtsarakstu nodaļas visā Latvijā, tajā skaitā Aizkraukles novadā, šajā ārkārtas situācijas laikā strādā pēc vienotiem noteikumiem atbilstoši visām epidemioloģiskajām prasībām. Par to “Staburagam” stāsta Aizkraukles novada dzimtsarakstu nodaļas vadītāja Olita Sticere, uzsverot, ka noteikumi ir stingri.
Dzimtsarakstu nodaļas pēc iepriekšēja pieraksta pieņem visus apmeklētājus, tajā skaitā nevakcinētos, jo nevar atļauties viņus nepieņemt, piemēram, bērnu dzimšana ir jāreģistrē, tāpat cilvēku nāves gadījumi. Aizkrauklē apmeklētājus pieņem kultūras nama pirmā stāva foajē. Tur ir izvietoti dzimtsarakstu nodaļas tālruņu numuri — ja kāds ierodas bez iepriekšēja pieraksta, piemēram, atbraucis no Mazzalves vai Sunākstes, iepriekš par pastāvošo kārtību nezinādams, vispirms pirmajā stāvā ir jāpiezvana dzimtsarakstu nodaļai, nevis jādodas uz tās telpām. Visiem apmeklētājiem jālieto sejas un deguna aizsegi. Tos var nelietot bērni līdz septiņu gadu vecumam, kā arī personas ar acīmredzamiem kustību traucējumiem.
Cilvēki bieži vien bērna dzimšanu vai ģimenes locekļa miršanu vēlas reģistrēt kuplā skaitā, piedaloties ne tikai bērna vecākiem, bet arī vecvecākiem un citiem radiniekiem, taču šajā ārkārtas situācijā tas nav atļauts — reģistrāciju var veikt tikai viens no ģimenes. Visas laulības notiek tikai sejas maskās, ievērojot divu metru distanci. Ja visi ir vakcinēti, laulību ceremonijā Aizkraukles dzimtsarakstu nodaļas telpās drīkst piedalīties līdz 10 cilvēkiem, ieskaitot jauno pāri. Sertifikāti tiek pārbaudīti. Ja jaunais pāris nav vakcinēts vai arī ir vakcinēts tikai viens no viņiem, laulības notiek četratā — klātesot jaunajam pārim un diviem lieciniekiem. Ja visi ir vakcinēti un var uzrādīt sertifikātus, ārtelpās laulību ceremonijas laikā nav viesu skaita ierobežojuma.
Olita Sticere stāsta, ka visi dzimtsarakstu nodaļas darbinieki no nākamās nedēļas būs pilnībā vakcinēti. “Vakcinējoties mēs rūpējamies ne tikai par savu, bet arī par apmeklētāju drošību. Gādājam arī par drošību telpās — pēc klientu pieņemšanas veicam galdu, krēslu un citu priekšmetu dezinfekciju,” viņa stāsta.
Pakalpojumi tiek sniegti arī elektroniski, izņemot tos, kurus šādā veidā nevar sniegt. Taču daudzi cilvēki neprot nosūtīt elektroniski parakstītus dokumentus vai arī viņiem nav iespējas tos atvērt.
Pagaidām strādā kā parasti
Aizkraukles novada pašvaldības visi klientu apkalpošanas centri (KAC) pilsētās un pagastos šonedēļ vēl strādās ierastajā režīmā. Pēc tam darba režīmu izvērtēs, ņemot vērā epidemioloģisko situāciju. Aizkraukles novada pašvaldības sabiedrisko attiecību speciālists Arvis Upīts aicina cilvēkus vispirms klientu apkalpošanas centriem piezvanīt un izvērtēt, vai klātienes tikšanās ir nepieciešama, kā arī uz tiem doties tikai tad, ja jautājumu nav iespējams atrisināt attālināti, piemēram, digitālo Covid-19 sertifikātu var izdrukāt tikai klātienē. Visu klientu apkalpošanas centru tālruņu numuri ir pieejami portālā latvija.lv, kā arī līdzšinējo novadu mājaslapās.
Aizkraukles valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā Valsts ieņēmumu dienesta darbinieki turpmāk konsultācijas sniegs tikai attālināti — informē tā vadītāja Laura Mikulova.
Aizkraukles novada pašvaldības ēkā plānots atgriezties tādā darba režīmā, kāds bija iepriekšējā Covid-19 uzliesmojuma periodā, proti, durvis slēgt un pieņemt tikai klientus, kuri vispirms nospiedīs zvana pogu un informēs par apmeklējuma iemeslu.
Statuss tiek pagarināts
Sociālie dienesti ārkārtas situācijā strādā atbilstoši Labklājības ministrijas vadlīnijām. Par tām informē Kokneses sociālā dienesta vadītāja un visu Aizkraukles novada pašreizējo sociālo dienestu koordinatore Baiba Tālmane.
Visiem sociālo dienestu darbiniekiem līdz 15. novembrim ir jāvakcinējas pret Covid-19.
Pašlaik ir pārejas periods, kad notiek vakcinēšanās process, kā arī darbinieki tiek testēti. Ja darbinieks nevar vakcinēties veselības problēmu dēļ, par to ir jābūt ārstu konsilija atzinumam.
Pakalpojumi lielākoties tiek sniegti attālināti. Klātienē pakalpojumus sniedz tikai tad, ja gan darbinieks, gan klients ir vakcinēti. Ja klients nav vakcinēts, tad viņam savs iesniegums jāievieto kastē, kura jānodrošina pie katra dienesta durvīm. Tās būs slēgtas. Klientam ierodoties, vispirms jāpiezvana. Pirms pieņemšanas klātienē jāuzrāda sertifikāts un personu apliecinošs dokuments, pieņemšanas laikā visiem jābūt sejas maskās, kā arī jādezinficē rokas.
Tomēr vispirms vajag izvērtēt, varbūt jautājumu var nokārtot attālināti — piezvanot pa tālruni vai e-pastā, jo savstarpējie kontakti ir jāierobežo. Visus iesniegumus var nosūtīt pa pastu vai e-pastā, parakstot ar drošu elektronisko parakstu.
Ja šajā periodā beidzas trūcīgā vai maznodrošinātā statuss, no jauna tas nav jākārto — tas būs spēkā visu ārkārtējās situācijas laiku, kā arī mēnesi pēc tam. Tas pats attiecas uz pabalstu saņemšanu. Tie cilvēki, kuri zaudējuši darbu un ienākumus, var saņemt krīzes pabalstu, kas līdz gada beigām līdzšinējās pašvaldībās ir atšķirīgs. Nākamajā gadā tas tiks vienādots visā Aizkraukles novadā.“Aicinu zvanīt saviem sociālajiem darbiniekiem, lai vajadzīgo informāciju uzzinātu sīkāk,” saka Baiba Tālmane.
Kategorijas
- Reklāmraksti
- Afiša
- Balles
- Izstādes
- Koncerti
- Teātris
- Citi pasākumi
- Sporta pasākumi
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Veselība
- Vaļasprieks
- Lietotāju raksti
- Latvijā un pasaulē
- Dzīve laukos
- Izglītība
- Operatīvie dienesti
- Novadu ziņas
- Aizkraukles novadā
- Jaunjelgavas novadā
- Kokneses novadā
- Neretas novada
- Pļaviņu novada
- Skrīveru novadā
- Vecumnieku novadā
- Viesītes novadā
- Sports
- Viedokļi/Komentāri
- Statiskas lapas
- Pazudis/atrasts
- Abonēšana
- "Staburaga" projektu raksti
- Kultūra