Staburags.lv ARHĪVS

Kāpēc Aizkrauklē nebija karstā ūdens?

Guna Mikasenoka

2021. gada 21. septembris 14:24

423
Kāpēc Aizkrauklē nebija karstā ūdens?

Pēc pašvaldības uzņēmuma “Lauma A” norādēm SIA “Aizkraukles siltums” pirmdien sāka pieslēgt siltumu Aizkraukles daudzdzīvokļu mājām, bet otrdien daļā māju tas vēl nebija pieslēgts. Iedzīvotāji jautā, kādēļ otrdienas rītā visā pilsētā nebija karstā ūdens. SIA “Aizkraukles siltums” valdes locekļa pienākumu izpildītāja galvenā grāmatvede Iluta Valdmane sacīja īsi — tā esot bijusi “automātiskā kļūda katlam”, bet sīkāk nekomentēja, jo visu jau esot izskaidrojusi pašvaldības izpilddirektoram. 

Aizkraukles novada pašvaldības izpilddirektors Uldis Riekstiņš teic, ka saņēmis detalizētu tehnisku skaidrojumu. Saprotamiem un vienkāršiem vārdiem runājot, notikusi tehniska avārija un, mainoties spiedienam, vārsts pārtraucis ūdens padevi sistēmā, bet pašlaik šis jautājums esot atrisināts. Izpilddirektors norāda, ka SIA “Aizkraukles siltums” darbībā ir sācies jauns posms, kad ar visu galā jātiek pašreizējiem darbiniekiem, piesaistot iekārtas apkalpojošās firmas speciālistus. Iepriekšējais katlumājas vadītājs elektroietaišu ekspluatācijas inženieris ir pārtraucis darba attiecības, tāpat darba attiecības negaidīti no 1. septembra pārtraucis ilggadējais  SIA “Aizkraukles siltums” vadītājs valdes loceklis Aivars Aldermanis, bet jauns valdes loceklis amatā vēl nav apstiprināts. Ir nianses, kuras, sākoties apkures sezonai, tagadējais no pašu darbinieku vidus izvēlētais katlumājas vadītājs neesot zinājis. Tehniskā problēma radusies jau iepriekšējā vakarā, taču dispečerdienests strādā tikai līdz pulksten 17, tādēļ izpilddirektors rosinājis izskatīt jautājumu par diennakts dispečera pieejamību, lai avāriju gadījumā būtu sazvanāms cilvēks, kas operatīvi risinātu radušās problēmas. “Labi, ka laukā nav mīnus 30 grādu sals. Aizkrauklē ir lētākais siltums valstī, taču nav pieņemami, ka līdzekļu taupības nolūkā pulksten 11 vakarā nav darbinieka, kam piezvanīt avārijas situācijā, diennakts dispečerdienesta nav. Šo avāriju varēja novērst laikus,” saka izpilddirektors. Tādēļ tiekot skatīts arī jautājums par vienota pašvaldības uzņēmumu dispečerdienesta izveidi.  

Iekārtas apkalpojošās firmas speciālisti atzinuši, ka katlumājā nepieciešama uzlabojumi, modernizācija, tādēļ jaunajam valdes loceklim būšot ar to jānodarbojas. Kopš septembra sākuma tas ir jau otrais nepatīkamais gadījums — pirmais sākās ar “Aizkraukles siltuma” paziņojumiem pie daudzdzīvokļu mājām par to, ka vairākas dienas naktī līdz pat pulksten 8 no rīta nebūs karstā ūdens, jo SIA “Seces koks” šķeldas katlumājā jāveic tehniskā apkope. Kāds aizkrauklietis redakcijai jautāja, vai tad šajā laikā nevarētu iedarbināt “Aizkraukles siltuma” gāzes katlus, tādējādi nodrošinot karstu ūdeni visu laiku, lai no rīta pirms darba varētu nomazgāties. Izrādās, ka SIA “Seces koks” par darbiem brīdinājis laikus un gāzes katliem esot vajadzējis būt jau pilnā gatavībā. Šis jautājums tomēr tika atrisināts, un karstais ūdens bija. 

“Pašreizējie “Aizkraukles siltuma” darbinieki ir apņēmības pilni turpināt strādāt, apgūstot visas tehniskās nianses un novēršot radušās problēmas,” saka izpilddirektors.