Staburags.lv ARHĪVS

Aizkrauklē atvērtas veikalu tīkla “Multum” divas tirdzniecības vietas

Aizkrauklē atvērtas veikalu tīkla “Multum” divas tirdzniecības vietas

Aizkrauklē, “IGA centrā” un  Lāčplēša ielā, atvērtas divas jaunas veikalu tīkla “Multum” tirdzniecības vietas. Par to — saruna ar SIA “Multum” izpilddirektoru Raivi Kal­niņu. 

Viens mazs, otrs lielāks 

— Aizkrauklē jau ir daudz vei­kalu. Kādēļ te atvērāt uzreiz divus veikalus?

— Mūsu stratēģija ir atvērt veikalus reģionos visā Latvijā. Meklējot nākamo veikalu atrašanās vietu, pamanījām, ka Aizkrauklē ir pieejamas divas lieliskas lokācijas vietas. Nolēmām nomāt telpas abās vietās, lai būtu tuvāk klientiem. “IGA centrā” ir neliels veikals, kurā var gūt ieskatu tajā, ko mēs tirgojam, Lāčplēša ielā tas ir daudz plašāks un ar lielāku sortimentu. Reģionos priekšrocība ir arī zemāka telpu nomas maksa nekā Rīgā, līdz ar to varam kopumā mūsu tīklā nodrošināt zemākas preču cenas. Turklāt darbiniekiem reģionos mēs maksājam tādu pašu atalgojumu kā pārējos “Multum” veikalos, lai arī nereti algu līmenis reģionos mēdz būt zemāks. Lai arī Aizkraukles iedzīvotāju skaits nav ļoti liels, domājam, ka veikali šajā pilsētā ir veiksmīga investīcija. 

— Ko nozīmē “Multum”?

— “Multum” latīņu valodā ir “lielisks darījums”, esam pārliecināti, ka klienti pie mums atradīs sev nepieciešamo par izdevīgu cenu. — Vai “Multum” ir ārvalstu uzņēmums?

— Nē, “Multum” ir Latvijas uzņēmēju veidots — paši veidojam savu veikalu konceptu, kas ir tapis no nulles, sākot no logo, preču zīmēm un beidzot ar veikalu izkārtojumu un darbinieku apmācību.

Balanss starp cilvēcīgumu un biznesu

— Kā nokomplektājāt abu vei­kalu komandu?

— Cerēju, ka būs labi darbinieki, bet ļoti patīkami pārsteidza, ka izdevās izveidot tik lielisku komandu, kas strādā ar lielu atdevi, ieinteresētību un degsmi. Pavisam mums Aizkrauklē ir četri darbinieki. Abu veikalu vadītāja ir Zigrīda Rancāne — brīnišķīga vadītāja, domāju, ka šajā reģionā vēl labāku kandidāti būtu ļoti grūti atrast. 

— Ar ko viņa ir brīnišķīga?

— Zigrīda ir ļoti, ļoti cilvēcīga, gaiša, sirsnīga, tajā pašā laikā ļoti profesionāla, ar lielu pieredzi tirdzniecībā un labām organizatora prasmēm, ar uzņēmējdarbības garu, orientēta uz klientu un rezultātu. Ir balanss starp cilvēcīgo un biznesa pusi. Abus veikalus viņa izjūt kā savus, strādā ar lielu atbildību. Ir gatava sadarboties, risināt problēmas, kopā augt. 

— Kā jūs viņu atradāt?

— Diezgan vienkārši — ar sludinājuma palīdzību portālā ss.lv. Zigrīda pati pieteicās un bija viena no pirmajām, kuru mēs intervējām. Jau tad bija skaidrs, ka viņa varētu būt vadītāja. Visi darbinieki ir ļoti labi, mums bija, no kā izvēlēties. 

Ekskluzīvas preces atrod izstādēs 

— Ar ko jūsu veikalos preces būs labākas par citu tirdzniecības vietu vei­kalu precēm?

— Negribētu pretnostatīt citus veikalus, tādēļ nekomentēšu — labāk vai sliktāk. Mans uzskats ir, ka vajag cīnīties nevis par savu kumosu, bet kopā pastāvēt un augt. Esam unikāli ar to, ka mūsu veikalos var iegādāties izcilas kvalitātes preces no visas pasaules, piemēram, preces, kuras ražotas Vācijas, Austrijas, Itālijas, Francijas, Lielbritānijas, ASV un citu valstu tirgum. 

— Kā jūs raksturotu preču sortimentu?

— “Multum” veikalos var iegādāties saldumus, kas domāti Dānijas, Šveices tirgum, turklāt šajā jomā turpinām darbu, lai preču klāsts būtu pēc iespējas lielāks. Ir izcilas kvalitātes kafija, kas ražota Itālijas, Vācijas tirgum, tostarp arī bezkofeīna kafija. Ir dažāds uzkodu piedāvājums. Klienti iecienījuši Vācijas tirgum ražoto barību mājdzīvniekiem. Lielā klāstā piedāvajam kosmētiku, higiēnas un ķermeņa kopšanas preces, veļas pulverus. Strādājam ar ražotājiem no visas pasaules, lai noslēgtu līgumus par pārdoto preču ekskluzivitāti Latvijā un Baltijā — pirmie līgumi jau noslēgti. 

— Šķiet, ka Latvijas tirgus ir pārpildīts ar precēm. Kā atrodat vēl ko ekskluzīvu?

— Piedalāmies pasaules industrijas izstādēs katrā preču kategorijā. Nesen mūsu iepirkumu vadītāja piedalījās pasaules bioekoloģiskās pārtikas izstādē un katru dienu attālināti tikās ar vairāk nekā desmit dažādu preču ražotājiem. Plānā ir arī apmeklēt citas izstādes. — Cilvēki uzskata, ka Austrum­eiropas valstīm tiek ražotas sliktākas kvalitātes preces nekā ražo paši savu valstu tirgum. Kā pircēji var pārliecināties, ka jūsu piedāvāto preču klāsts ir tikpat kvalitatīvs kā Rietumeiropas valstu tirgū?

— Patiesi, Eiropas Komisijas līmenī ir aktualizēts jautājums par preču atšķirīgo kvalitāti dažādās valstīs. Iepērkam tās preces, kas domātas to ražotājvalstu  tirgum. Klienti paši var pārliecināties par to kvalitāti, un tieši klientu atsauksmes mūs rosina darboties tālāk.