Staburags.lv ARHĪVS

Bibliotēkās plāno izvietot klientu apkalpošanas centrus

LETA

2021. gada 30. marts 15:14

35
Bibliotēkās plāno izvietot klientu apkalpošanas centrus

Bibliotēkās visā Latvijas teritorijā plāno izvietot valsts un pašvaldību vienotos klientu apkalpošanas centrus, kā arī izvērst attālināto konsultāciju tīklu, šodien Saeimas Ilgtspējīgas attīstības komisijas E-pārvaldības apakškomisijas sēdē sacīja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) pārstāvis Uģis Bisenieks.

Bisenieks norādīja, ka digitālu valsts pārvaldes pakalpojumus izmanto virs 80% iedzīvotāju. Attiecīgi apmēram 20% tos neizmanto digitāli, un par šiem cilvēkiem jāparūpējas īpaši, teica VARAM ierēdnis, sakot, ka jāmeklē pieeja, kā nodrošināt pakalpojumu pieejamību tiem cilvēkiem laikmetā, kurš kļūst digitāls.

Šo centru loma ir nodrošināt pakalpojumu pieejamību cilvēkiem, kuri citādi digitālajai videi nevar piekļūt, tā veicinot vispārējo iekļaušanos digitālajā telpā, uzsvēra Bisenieks.

Vienotos klientu apkalpošanas centrus paredzēts veidot bibliotēkās. No VARAM ierēdņa teiktā izriet, ka ministrija nevēlas veidot ko jaunu vai dublējošu. Piedāvājums paredz attīstīt un sapludināt centru tīklu ar bibliotēku tīklu. Ieviešot vienotu tehnoloģisku pakalpojuma sniegšanas sistēmu, līdz 2023.gadam izveidotu 592 klientu apkalpošanas centrus.

Stratēģiskā aplēse šim projektam ir seši miljoni eiro, un no šīs summas 3,55 miljoni eiro paredzēti centru attālināto konsultāciju IKT resursiem, 1,45 miljoni eiro - programmu nodrošinājumam, 705 000 eiro paredzētu centru tīkla ģeogrāfiskai paplašināšanai un telpu pielāgošanai, savukārt vēl 250 000 eiro paredzēts ieguldīt valsts pārvaldes palīdzības dienesta programmnodrošinājumam.