Staburags.lv ARHĪVS

Apģērba veikals pārtrauc darbību

Imants Kaziļuns

2021. gada 12. februāris 00:00

274
Apģērba veikals pārtrauc darbību

Saistībā ar kritisko situāciju nozarē lietota apģērba veikals “R.D.A.” uzteicis telpu nomas līgumu ar tirdzniecības centru “IGA centrs” Aizkrauklē. No 6. marta uzņēmums šīs telpas atbrīvos. “R.D.A.” veikalu tīkla direktore Eva Vidovska teic, ka pēc ārkārtas situācijas atcel­šanas, iespējams, uzņēmums Aizkrauklē meklēs jaunas telpas.

Saņem sirdi plosošus zvanus
Eva Vidovska arī teic, ka atbalsta mehānismi, kurus piedāvā valsts, nespēj nosegt visas ikmēneša izmaksas. Katru  mēnesi telpu noma un maksa par komunālajiem pakalpojumiem visā “R.D.A.” veikalu tīklā ir 170 tūkstoši eiro. Kopā ar citiem neatliekamajiem maksājumiem izdevumi ir 200 tūkstoši  eiro. “Nākas vienoties par pretimnākošiem noteikumiem ar telpu izīrētājiem. Savukārt valsts pašlaik piedāvā divus atbalsta mehānismus — dīkstāves pabalstu uzņēmuma darbiniekiem un grantu apgrozāmajiem līdzekļiem. Decembrī grantam bija noteikti griesti — 50 tūkstoši eiro. Janvārī pieprasītā granta summa ir 100 tūkstoši eiro, kas nozīmē vien pusi no visiem izdevumiem.”
“R.D.A.” katru dienu saņem klientu zvanus, kuros izteikts atbalsts, pārdzīvojums par radušos situāciju. “Saprotam, ka Latvijā ir iedzīvotāju grupas, kuras nevar atļauties pirkt jaunas preces, maksāt sūtīšanas izdevumus. Turklāt šis ir viens no retajiem gadiem, kad iestājusies barga ziema. Saņemam pat sirdi plosošus zvanus no vecākiem, kuru bērni palikuši bez apaviem, bet viņi nevar atļauties iegādāties jaunus, vien lietotus,” stāsta Eva Vidovska.

Vai uzņēmums varētu ieviest principu, ka preci izsniedz, balstoties uz telefonzvanu? Uzņēmuma vadītāja saka,  nevēlas riskēt ar savu 250 darbinieku veselību un šajā sarežģītajā, neskaidrajā situācijā saukt viņus darbā.

Durvis atslēgs līdz ar jaunās sistēmas ieviešanu
Ieva Erdmane, “IGA centra” vadītāja, teic, ka “R.D.A.”  vēlmi atteikties no telpām izteica jau pirms mēneša. Pašlaik neviens cits uzņēmējs, kurš nomā telpas tirdzniecības centrā, nav izteicis vēlmi aiziet. Katrs strādā iespēju robežās, tajā skaitā attālināti, un preces izsniedz pēc iepriekšēja pieteikuma.

Sākot no pirmdienas, saistībā ar valdības jauno rīkojumu “IGA centrā” kopumā jākontrolē pircēju plūsma. Lai varētu izpildīt šīs prasības, slēgtas sānu ieejas durvis un pircēju plūsma tirdzniecības centrā ir novirzīta tikai pa centrālajām ieejas durvīm. Caurstaigājama vairs nav kafejnīca “Panna”, kā arī auto detaļu veikals. Šajās tirdzniecības telpās var iekļūt tikai no ielas. “IGA centrā” pašlaik vienlaikus drīkst uzturēties 304 cilvēki. Ātrākais risinājums, ko bija iespējams noorganizēt 8. februāra rītā,  bija cilvēku skaitu kontrolēt ar iepirkumu groziņu izsniegšanu pie ieejas centrā. “Protams, tas rada milzu neērtības pircējiem un tirgotājiem, jo iepirkumu grozi tagad jāņem arī tiem, kas dodas tikai uz  bankomātiem vai laboratoriju. Šo dienu laikā katrs trešais pircējs izteicis repliku, savu viedokli par jauno kārtību. Groziņi tiek regulāri dezinficēti. Es aicinu būt savstarpēji saprotošiem un iecietīgiem,” stāsta Ieva Erdmane. Lai situāciju steidzami atrisinātu, tuvākajā laikā ieviesīs elektronisko cilvēku uzskaites sistēmu. Tā uzskaitīs ienākušos un izejošos cilvēkus, dati tiks apstrādāti automātiski, un tie būs atspoguļoti datorprogrammā, kuru savukārt kontrolēs tirdzniecības centra dežuranti. Līdz ar sistēmas ieviešanu tiks atkal atvērtas arī sānu ieejas durvis. Savukārt iepirkuma groziņus varēs paņemt pie katra konkrētā veikala. Analizējot līdzšinējo centra noslogotību, redzams, ka līdz šim lielveikalā kopējais pircēju skaits pat īpaši aktīvajā laikā — piektdienas pēcpusdienās, sestdienās un svētku dienās  — nav pārsniedzis maksimāli pieļaujamo.