Staburags.lv ARHĪVS

Strauja izaugsme un vēl lielāki plāni

Strauja izaugsme un vēl lielāki plāni

Pirms sešiem gadiem Aizkrauklē darboties sāka Kristapa Kāpiņa SIA “Kāpiņa serviss”. Pērn autoservisa telpās notika sen gaidītās pārmaiņas — ierīkots jauns moderns apgaismojums, spēcīga gaisa ventilācijas, kā arī dzinēju izplūdes gāzu savākšanas sistēma. Atvērta uzgaidāmā telpa klientiem, nobeigumam tuvojas auto virsbūves krāsošanas ceha izveide. Par šiem un citiem jaunumiem savā uzņēmumā stāsta un “Staburagam” rāda pats Kristaps. 

“Lāpīt” ir izdevīgāk
Kristaps teic, ka mašīnas skrūvēt sācis aptuveni piecpadsmit gadu vecumā. Pirms sešiem gadiem durvis vēra viņa autoserviss Aizkrauklē. “Šajos gados izdarīts nenormāli daudz,” viņš atzīst. Lai vizualizētu darbības vērienu, jāiedomājas telpa teju 2000 kvadrātmetru platībā — tik daudz vietas šobrīd aizņem servisa pakalpojumu telpas. Uzņēmuma lielākie klienti ir zemnieku saimniecība no Kokneses novada Bebru pagasta “Pilslejas”, kā arī AS “Sadales tīkls”. Jautāju Kristapam, kāpēc, viņaprāt, cilvēki pārsvarā izvēlas pirkt lietotas automašīnas, tās gadu no gada “lāpīt”? Viņa teikto pārfrāzējot — labāk zināma nelaime nekā jauna. Labs piemērs stāv servisā uz viena no pacēlājiem. 2005. gada Toyota RAV divas stundas pēc tās iegādes nonāca servisā. Atbraucot no Rīgas, dzinējs “apēda” 2,5 litrus eļļas. Rezultātā nācās izjaukt dzinēju, lai uzzinātu, kas “lācītim vēderā”. Ar to bēdīgais stāsts vēl nebeidzas. Lai arī mašīnai ir “svaiga” tehniskā apskate, tās ritošajā daļā nav nevienas “dzīvas” detaļas.

Svaigs gaiss un vairāk gaismas
Pērn, piedaloties biedrības “Aizkraukles rajona partnerība” administrētajā un Lauku atbalsta dienesta finansētajā konkursā, iegūti līdzekļi servisa vides uzlabošanai. Ierīkota dzinēju dūmu gāzes atsūkšanas sistēma. Tas nozīmē ne tikai lokanas caurules, kuras pievienot izpūtējam. Sistēmā ietilpst elektromotori, gaisa vārsti. Gāzu atsūkšanas caurules uzsēdinātas tā sauktām “kamanām”, kas ļauj sistēmu ievadu pārvietot teju visā servisa telpas platībā. Ierīkota arī ventilācijas sistēma, kas šeit bija ļoti nepieciešama. Vasarā svaigais gaiss telpā nonāca caur atvērtām durvīm, ziemā lielā telpa nereti piepildījās ar atgāžu un citas izcelsmes dūmiem un smakām. Tagad piespiedu ventilācija noklāj arī darba kabinetu, krāsu jaukšanas telpu, ģērbtuvi. “Galvenais, par ko visi esam ļoti priecīgi, ir jauns, moderns un elektrības rēķinam draudzīgs servisa telpas apgaismojums,” saka Kristaps. Līdz pat pagājušajam gadam te bija ierīkots ap 40 “veco labo” dienasgaismas lampu, no kurām darbojās tikai daļa. Tāpēc telpā vienmēr bija krēsla, nācās izmantot dažas papildlampas. Tagad, lietojot spilgtās LED lampas, rēķins par elektrību sarucis uz pusi. “Iespringām arī uz to, ka līdz šim mūsu klientiem nebija uzgaidāmās telpas. Tagad tādu esam izveidojuši, no jauna uzbūvējot,” stāsta Kristaps un ver durvis telpai servisa priekšpusē. Tajā skan mūzika. Vēl nedaudz smaržo pēc krāsas. Telpā dīvāns, galds, televizors, kafijas automāts, blakus tualete. Tā paredzēta klientiem, kuri ierodas ar ātri risināmu jautājumu, piemēram, dzinēja eļļas, lampu, riepu nomaiņu.

Pat grīda būs balta
Ja agrāk krāsošanas darbus servisā veica kā papildpakalpojumu, ar laiku pieprasījums pēc tā pamatīgi audzis un pašlaik virsbūves krāsošana kļuvusi teju par prioritāti, un klienti sastājušies garā rindā — jāgaida līdz pat četriem pieciem mēnešiem. Līdz ar to radās nepieciešamība izvērsties — izmantot līdzās esošās telpas un ēkas. Pašlaik top jauns krāsošanas cehs, un nesen pasūtīts krāsu kameras aprīkojums. Šajā nolūkā dodamies uz pagaidām īrētām telpām — metāla angāru. Šobrīd plašā telpa ir teju tukša. “Izņemsim vēl atlikušo, ierīkosim apkuri, izkrāsosim baltu, tajā skaitā grīdu, un te ierīkosim krāsošanas kameru,” stāsta Kristaps. “Te ieliksim arī robotu jeb stendu sabuktēto mašīnas virsbūves daļu iztaisnošanai.” Jaunās telpas nozīmē arī jaunas darba vietas, un līdz ar krāsošanas ceha atklāšanu darbu sāks divi krāsotāji un divi viņu palīgi. Tiesa, divi no viņiem būs jau esošie darbinieki, bet otrus divus nāksies meklēt no jauna. Kristapa Kāpiņa biedrība “Motorelpa” piedalās Nodarbinātības valsts aģentūras projektā, un līdz ar to atvērta vēl viena darba vieta. Uzņēmumā ir pieci darbinieki, un pašlaik praksē ir pāris Aizkraukles Profesionālās vidusskolas audzēkņu.

Zem vāka 700 zirgi 

Savas darbības paplašināšanai servisa puiši izvēlējušies nodarboties arī ar automašīnu virsbūves mazgāšanu, kā arī pulēšanu un keramiskā pārklājuma uzklāšanu virsbūvei. Tas aizsargā krāsojuma lakas kārtu, pasargā to ilgtermiņā, piemēram, ziemā no kaitīgā sāls iedarbības, kā arī izceļ krāsas toni. Savu auto, tajā skaitā busiņu vai pat kravas auto, var nomazgāt jebkurš, un pašlaik, “klusajā laikā”, ziemas mēnešos, nav nepieciešams iepriekš pieteikties. Servisa vīri tehniku ne tikai nomazgās, ievaskos, bet vajadzības gadījumā veiks salona ķīmisko tīrīšanu, nopulēs lukturus, kas laika gaitā nereti nodzeltē vai kļūst nespodri. Paralēli tiešajiem darbiem — klientu automašīnu remontam — servisa saimnieks nodarbojas ar savu sirdslietu — sacīkšu auto būvi. Viņa aizraušanās ir drifts jeb mašīnas vadīšana sānslīdē. Pirms diviem gadiem bija viņa mūžā pirmās lielās sacensības Rīgā, Biķernieku trasē, un ar katru startu, katru veiksmi un ķibeli turpina mācīties. Pagājušajā gadā kopvērtējumā Latvijā bija 9. vieta un 14. Baltijā. Šādām sacensībām nepieciešams ļoti jaudīgs spēkrats, kāds ir servisa tālākajā galā redzamais baltais BMW, kuram 700 zirgspēku jauda — pārbūvēts Lexus 4,0 dzinējs Šogad esot cerība piedalīties sacensībās Lietuvā. Kristapa komandas biedrs ir Jānis Brālītis. Puiši vēlas vēl vairāk pievērsties sporta auto būvei, un šim nolūkam iegādāti arī speciāli instrumenti. “Ja nevaru braukt, ja nevaru izbaudīt to, ko vēlos, tad šim darbam nav jēgas. Ja man atņemtu driftu, tad ietu pie kāda strādāt,” nosmej Kristaps. “Tāpēc pateicos savai komandai, servisa puišiem, kuri ir kopā ar mani, atbalsta visus šos gadus.” ◆