Aizkraukles dzelzceļa stacijas vēsture (video)
Ja vēstures līkločiem būtu labpaticies vīties citādi, iespējams, mums Aizkraukles stacijas nebūtu vispār. Un ļoti iespējams, ka Aizkraukles vietvārds nebūtu tik atpazīstams vai pat praktiski būtu izzudis no mūsu leksikas.Kad 1861. gadā vispārējai vilcienu satiksmei atklāja Rīgas-Daugavpils dzelzceļu, šajā vietā netika uzbūvēta stacija. Savukārt Aizkraukles muižas komplekss tika iznīcināts Pirmā pasaules kara gados. Tomēr par spīti visam, 1919. gadā atvērto Stepiņu staciju 1921. gadā pārdēvēja tieši par Aizkraukli.Nelielā vilcienu pietura, iespējams, būtu nolemta aizmirstībai, ja vien 20. gadsimta 60. gados šajā apkaimē nesāktos grandiozi būvdarbi. Pļaviņu HES celtniecība iniciēja jaunas pilsētas rašanos, kura 1990. gadā tika nodēvēta par Aizkraukli. Visdrīzākais, tieši pateicoties dzelzceļa stacijas vēsturiskajam nosaukumam.Savukārt pati pilsēta stacijai ir devusi otro elpu. Tā krietni paplašinājusies, kļuvusi par elektrificētā iecirkņa galapunktu un 1968. gadā ieguvusi jaunu stacijas ēku
Uzzini vairāk Toma Altberga stāstījumā šeit: https://www.facebook.com/LatvijasDzelzcels/videos/488586932061918
Kategorijas
- Reklāmraksti
- Afiša
- Balles
- Izstādes
- Koncerti
- Teātris
- Citi pasākumi
- Sporta pasākumi
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Veselība
- Vaļasprieks
- Lietotāju raksti
- Latvijā un pasaulē
- Dzīve laukos
- Izglītība
- Operatīvie dienesti
- Novadu ziņas
- Aizkraukles novadā
- Jaunjelgavas novadā
- Kokneses novadā
- Neretas novada
- Pļaviņu novada
- Skrīveru novadā
- Vecumnieku novadā
- Viesītes novadā
- Sports
- Viedokļi/Komentāri
- Statiskas lapas
- Pazudis/atrasts
- Abonēšana
- "Staburaga" projektu raksti
- Kultūra