Bezpilota autobuss Zemgalē pārvadājis vairāk nekā 5000 pasažieru
Projektā "Sohjoa Baltic" jeb "Baltijas jūras reģiona sadarbība pārejai uz videi draudzīgu autonomo (bez vadītāju) pirmās/pēdējās jūdzes sabiedrisko transportu", sagādātais bezpilota autobuss Jelgavā un Aizkrauklē pārvadājis vairāk nekā 5000 pasažieru, aģentūru LETA informēja Zemgales plānošanas reģiona pārstāve Ilze Lujāne.
Projekta mērķis bija uzlabot videi draudzīgas transporta sistēmas pilsētu teritorijās, izmantojot pilsētas transporta dažādību un apkalpojot lielāku skaitu iedzīvotāju. Jelgavā bezpilota autobuss ar divām pieturvietām "Tējas namiņš" un "Peldvieta" pārvietojās no ieejas Pasta salā līdz rekonstruētās Pasta salas aktīvās atpūtas zonai. Divu nedēļu laikā elektriskais transportlīdzeklis nobraucis 618 kilometrus un pārvadājis 3817 pasažierus.
Savukārt Aizkrauklē autobuss kursēja maršrutā no Aizkraukles Vēstures un mākslas muzeja līdz Aizkraukles Sv.Terēzes no bērna Jēzus baznīcai, pieturvietu nosaukumi attiecīgi - "Muzejs" un "Baznīca". Divu nedēļu ilgumā Aizkrauklē nobraukti 432 kilometri un pārvadāti 1877 pasažieri.
Kopā Zemgales maršrutos ar 5694 pasažieriem autonomais autobuss veicis 1050 kilometru. Turklāt šie rādītāji, salīdzinot ar partneru sasniegtajiem, vērtējami ļoti augstu, ņemot vērā, ka citās valstīs autonomā autobusa demonstrācijas norisinājās krietni ilgāku laiku, uzsvēra Lujāne.
Uzņēmuma "TT Transcom" pārstāvis un autobusa galvenais operators Gatis Kalendris atzina, ka esot apmierināts par iespēju būt pirmajam Latvijā darbā ar šādu transportlīdzekli, un arī pasažieriem braucieni ir patikuši. "Manā līmenī skatoties, viss bija veiksmīgi un projekts sekmīgi ieviests," secināja Kalendris.
Savukārt "Sohjoa Baltic" projekta vadītājs Raitis Madžulis norādīja, ka šāda tipa projekts Latvijā tiek īstenots pirmo reizi - jaunums bijis kā projekta apjoms, tā arī specifika un iepirkuma izstrāde.
"Priecājamies, ka gan Jelgavā, gan Aizkrauklē saņēmām daudz atzinīgu vārdu no iedzīvotājiem un apmeklētājiem. Tāpat ir prieks par sadarbību ar valsts institūcijām un pašvaldībām, jo kopīgiem spēkiem daudz ko var atrisināt un izdarīt. Arī autobusa piegādātāji bija pretimnākoši, darbs bija patīkams," rezumēja projekta vadītājs.
Viņš arī apgalvoja, ka nevēlas apstāties pie sasniegtā, jo Zemgalē ir vairākas pilsētas, kurās šo tehnoloģiju varētu izmēģināt un ļaut iedzīvotājiem ar to iepazīties. Nākotnē Madžulis vēlētos autonomos autobusus redzēt vēl "gudrākus", ar iespēju apbraukt nelielus šķēršļus. Tāpat projekta komanda pauž vēlmi kādā no Zemgales pilsētām izmēģināt attālinātās vadības transportlīdzekli - proti, tajā neatrastos pat operators.
Jau vēstīts, ka projekta "Pārrobežu sadarbība pārejai uz videi draudzīgu autonomo (bezvadītāju) pirmās/pēdējās jūdzes sabiedrisko transportu" kopējais budžets ir 3,8 miljoni eiro, no kā 2,8 miljonus eiro līdzfinansē Interreg Baltijas jūras reģiona transnacionālās sadarbības programma. "Sohjoa Baltic" apvienojušies partneri no Somijas, Igaunijas, Zviedrijas, Latvijas, Vācijas, Polijas, Norvēģijas un Dānijas.
Kategorijas
- Reklāmraksti
- Afiša
- Balles
- Izstādes
- Koncerti
- Teātris
- Citi pasākumi
- Sporta pasākumi
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Veselība
- Vaļasprieks
- Lietotāju raksti
- Latvijā un pasaulē
- Dzīve laukos
- Izglītība
- Operatīvie dienesti
- Novadu ziņas
- Aizkraukles novadā
- Jaunjelgavas novadā
- Kokneses novadā
- Neretas novada
- Pļaviņu novada
- Skrīveru novadā
- Vecumnieku novadā
- Viesītes novadā
- Sports
- Viedokļi/Komentāri
- Statiskas lapas
- Pazudis/atrasts
- Abonēšana
- "Staburaga" projektu raksti
- Kultūra