Biškopība jāuztver kā bizness
Par biškopību un medus iegūšanu bieži ir dzirdēts sakām, ka viss ir vienkārši — noliec tik stropu, un bites pašas visu izdarīs. Šīs jomas profesionāļi tam nekādā ziņā nepiekrīt un ļāva ielūkoties šī darba ikdienā, kā tad top saldais nektārs.
Biškopība ir Jāņa Ambaiņa pamatnodarbošanās jau vairākus gadus. Darbojoties tajā, viņš atzīst, ka uz šo jomu jāraugās kā uz biznesu, lai ieguldītajam darbam būtu atdeve. Tāda biškopība viņam arī ir.
Tirgus ir smags
— Biznesam nepieciešams ap simt bišu saimju. Kopumā tirgus ir smags, jo bitenieku ir daudz. To negatīvi ietekmē arī tie, kuriem ir mazs saimju skaits un medu iegūst galvenokārt savam patēriņam, bet pāri palikušo realizē par zemu cenu. Es pēdējos gadus medus cenu nemainu, un tā, manuprāt, ir vidēja, jo ir bitenieki, kuri pārdod gan dārgāk, gan lētāk. Man ir pastāvīgi klienti, kuri zina manu cenu, un domāju, ka tā ir optimāla ieguldītajam darbam, — saka Jānis.
Jānis ir pārliecināts, ka vietēji bitenieki tādu neražo. Tas arī nav izdevīgi, jo tad būtu bites jāpiebaro ar lielu daudzumu sīrupa, kas ir dārgi un nevajadzīgi. Turklāt neviens negrib riskēt ar saviem klientiem, kuri novērtē produkta garšu. Ko pārdod lielveikali, kuros ir produkts ar nosaukumu “medus”, grūti pateikt. Katrā ziņā, ja cilvēks grib dabīgu un augstvērtīgu medu, tas jāiegādājas tieši no ražotāja.
Visu materiālu lasiet šeit:
Kategorijas
- Reklāmraksti
- Afiša
- Balles
- Izstādes
- Koncerti
- Teātris
- Citi pasākumi
- Sporta pasākumi
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Veselība
- Vaļasprieks
- Lietotāju raksti
- Latvijā un pasaulē
- Dzīve laukos
- Izglītība
- Operatīvie dienesti
- Novadu ziņas
- Aizkraukles novadā
- Jaunjelgavas novadā
- Kokneses novadā
- Neretas novada
- Pļaviņu novada
- Skrīveru novadā
- Vecumnieku novadā
- Viesītes novadā
- Sports
- Viedokļi/Komentāri
- Statiskas lapas
- Pazudis/atrasts
- Abonēšana
- "Staburaga" projektu raksti
- Kultūra