Staburags.lv ARHĪVS

Mūsdienu pircējam nepieciešama reklāmpratība, lai nenoticētu brīnumlīdzekļiem

Imants Kaziļuns

2020. gada 28. jūlijs 06:30

224
Mūsdienu pircējam nepieciešama reklāmpratība, lai nenoticētu brīnumlīdzekļiem

Pirms sāku gatavot šo materiālu, iedomājos, ka tas būs par konkrētu ierīci, kuru reklamē kā brīnumrīku elektrības taupīšanai. Stāsts tomēr iegriezās citā virzienā. No tehniskām niansēm līdz cilvēka prāta mehānismiem, kas liek noticēt neticamajam.

Brīnumlīdzeklis, kas kalpos gadiem ilgi!


“Sveiki! Mani sauc Juris Vītiņš. Man ir 65 gadi. Es dzīvoju Jūrmalā un esmu pensionēts elektriķis. Gadiem ilgi turēju muti ciet un tikai strādāju. Visu savu darba mūžu pavadīju, skatoties, kā elektroenerģijas piegādātāji iedzīvojas bagātībā uz parastā cilvēka rēķina. Savulaik es vēroju, kā cilvēki liek lietā visus iespējamos trikus, lai samazinātu savus elektrības rēķinus un vismaz kaut kādā veidā atvieglotu dzīvi sev un savai ģimenei.”

Šādi sākas kāda pilnīgi bezjēdzīga produkta reklāma. Bet atzīstieties — jūs ieinteresēja, vai ne? Gribas lasīt tālāk. Ja tā, tad esat kļuvis par kārtējās krāpniecības upuri. Tā teikt, iedevāt velnam mazo pirkstiņu.

Produkts, kuru reklamē šis izdomātais Juris, ir maza, bet diezgan dārga ierīce. Kā apgalvo tās pārdevēji, sudrabotā kastīte, iesprausta kontaktligzdā, paveiks brīnumu — samazinās elektrības patēriņu, līdz ar to arī rēķinu par elektrību.

Internetā reklāmas ar elektrības taupītājiem klīst ne pirmo gadu. Tās ir izveidotas, piemērojoties konkrētai valstij, tā teikt, mērķētas konkrētai auditorijai. Ar “Google” automātisko reklāmas servisa palīdzību tās nonāk dažādās mājaslapās, tajā skaitā arī “Staburaga”.  Cik uzbāzīgi kā šī reklāma, arī mediji tikpat cītīgi stāsta, cik neapdomīgi ir ticēt šādiem brīnumiem.

Vairāk lasiet šeit: