Staburags.lv ARHĪVS

Viss, kas tev jāzina par auto kondicionieru uzpildi

.

2020. gada 18. maijs 00:09

414
Viss, kas tev jāzina par auto kondicionieru uzpildi

Termometra stabiņam pakāpjoties virs 20 grādiem un saulei spīdot (lasi – karsējot automašīnas salonu) arvien intensīvāk, pārvietošanos ievērojami atvieglo kondicionieris – atliek vien nospiest A/C pogu, un salonu piepilda patīkami vēss gaiss. Taču, lai kondicionieri strādātu kā nākas, tos regulāri nepieciešams uzpildīt un pārbaudīt. To, kad un kā jāveic auto kondicionieru uzpilde un diagnostika, pastāstīsim raksta turpinājumā!


Kondicioniera uzpildi uztici profesionāļiem

Varētu šķist, ka auto kondicionieru uzpilde ir visai vienkāršs darbs – atliek vien iepildīt gāzi, un viss. Taču tā gluži nav, tādēļ kondicioniera uzpildi labāk uzticēt autoservisam, kas specializējas tieši šajā darbā; ir virkne autoservisu, kas piedāvā teju visus iespējamos pakalpojumus (kas būtībā, protams, nav nekas slikts), taču ir atšķirība, vai darbinieks ar kondicionieru uzpildi nodarbojas vien dažas reizes nedēļā vai arī dara to katru dienu. Vērā ņem arī citu auto īpašnieku atsauksmes par konkrēto servisu; talkā var nākt gan draugu un radu ieteikumi, gan, protams, internetā atrodamā informācija.


Papildus uzpildei nepieciešama arī regulāra diagnostika

20200515-1531-2-auto-kondicionieru-uzpil
Foto: pexels.com

Kondicioniera uzpilde, protams, saistās ar zināmiem izdevumiem, tāpēc virkne autovadītāju cenšas ietaupīt, izlaižot kondicioniera sistēmas diagnostiku. Taču tā darīt nevajadzētu, jo ietaupītie eiro var rezultēties daudzkārt lielākos izdevumos pēcāk. Kādēļ tā? Jo ar kondicionieri var atgadīties vairākas ķibeles, piemēram:

  • Kāda mikroplaisa, pa kuru gāze pamazām izplūdīs, un līdz ar to auto kondicionieri nāksies uzpildīt visai bieži;
  • Pievadu korozija, kas mēdz rasties kondensāta dēļ (jo temperatūra kondicioniera sistēmā un ārpus tā ir ļoti atšķirīga);
  • Deformējušies blīvētāji jeb blīvēšanas gredzeni;
  • Salūzis kompresors vai radiators;
  • Bojāta elektronika;
  • Bojāti filtri, u. c. problēmas.

Un, tāpat kā laikus atklājot un salabojot pavisam nelielu caurumu zobā, arī ikvienas kondicioniera problēmas laicīga atklāšana aiztaupa daudz lielākus izdevumus, kas rodas tad, ja kondicionieris kādā dienā gluži vienkārši pārstāj darboties. Turklāt, ja tas notiek vasaras karstākajās dienās, pēkšņajiem tēriņiem (gan laika, gan naudas izteiksmē) pievienosies nepieciešamība vismaz līdz servisam doties ļoti karstā automašīnā! Ne mazāk svarīgi, papildinot kondicioniera gāzes krājumus, ir to uzpildīt ar eļļu. Gāzes ietekmē, kas ir izteikti sausa, atsevišķas kondicioniera daļas var sākt plīst, rezultējoties gāzes noplūdē.

Auto kondicionieri laiku pa laikam jāieslēdz arī gada aukstajos mēnešos

20200515-1532-3-auto-kondicionieru-uzpil
Foto: pixabay.com

Kādēļ tā? Jo, tāpat kā daudzas citas lietas, arī auto kondicionieriem, ja tie ilgstoši netiek izmantoti, var rasties dažādas problēmas. Viena no izplatītākajām, ja kondicionieris tiek darbināts tikai un vienīgi karstajās vasaras dienās – blīvju izšūšana, kas rezultējas gāzes noplūdē. Cik bieži un ilgi kondicionieri vajadzētu ieslēgt? Ekspertu domas mēdz dalīties, un tas, protams, atkarīgs gan no kondicioniera “veselības” un laikapstākļiem, gan citiem faktoriem, taču, ja ik pēc dažām nedēļām uz 10 minūtēm kondicionieri ieslēgsi pilnā jaudā, ar to vajadzētu būt pietiekami. Turklāt kondicioniera izmantošanai ziemā ir vēl kāds būtisks pluss – tādējādi iespējams sausināt visai mitro gaisu, samazinot iespēju auto rasties pelējumam un baktērijām.

Vai Tava auto kondicionieris jau uzpildīts? Ja jā – ļoti labi, taču ir vēl virkne dažādu uzdevumu, kurus pirms vasaras vajadzētu paveikt ikvienam kārtīgam auto saimniekam. Kādi tie ir? To uzzināsi, lasot SMScredit.lv  bloga rakstu “Auto sagatavošana vasarai: viss, kas Tev par to jāzina”!