Staburags.lv ARHĪVS

LDz saņēmis divus pieteikumus konkursam par otrā sliežu ceļa būvniecību dzelzceļa posmā Skrīveri-Krustpils

2010. gada 17. marts 14:51

1281
LDz saņēmis divus pieteikumus konkursam par otrā sliežu ceļa būvniecību dzelzceļa posmā Skrīveri-Krustpils

Latvijas dzelzceļa kompānija "Latvijas dzelzceļš" (LDz) saņēmusi divus pretendentu pieteikumus konkursam par otrā sliežu ceļa būvniecību dzelzceļa posmā Skrīveri-Krustpils, aģentūrai BNS pavēstīja LDz Attīstības plānošanas un projektu vadības daļas vadītāja Aija Poča.

Viņa informēja, ka pieteikumi saņemti no uzņēmumu apvienības - "Skonto būve, BMGS, ACB un Binders", kā arī no "TVA Constructions" un Krievijas uzņēmuma "Kredo".

Poča piebilda, ka iesniegto piedāvājumu cena atšķiras par apmēram 20 miljoniem eiro (14 miljoniem latu).

"Šis ir ilgi gaidīts un rūpīgi gatavots projekts, kas nepieciešams ne tikai dzelzceļam, bet arī Latvijai. Ņemot vērā projekta nozīmi un valstij tik nepieciešamo ekonomikas sildīšanu, mēs izskatīsim projekta pieteikumus iespējami ātri, lai drīzumā jau varētu paziņot uzvarētāju un sākt darbus," paziņojumā presei norādīja LDz valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis.

LDz skaidro, ka pašlaik kopējais kravu pārvadājumu apmērs iecirknī Rīga-Krustpils jau ir sasniedzis 97% no iecirkņa maksimālās caurlaides spējas. Tādējādi visa iecirkņa caurlaides spēja kravu pārvadājumiem ir sasniegta un izsmelta. Šo iecirkni noslogo arī piepilsētas, vietējā un starptautiskā pasažieru vilcienu kustība.

Kompānija piebilst, ka, īstenojot Eiropas Savienības Kohēzijas fonda atbalstīto projektu, palielināsies vilcienu satiksmes drošība, samazināsies avāriju risks un vides piesārņojums. Kopumā otrā sliežu ceļa izbūve palielinās visa Austrumu-Rietumu dzelzceļa koridora caurlaides spēju un veicinās dzelzceļa konkurētspēju pārvadājumu nozarē, kā arī tranzīta nozares attīstību Latvijā.

Konkursa uzvarētājam būs jāizbūvē otrais sliežu ceļš no Skrīveru līdz Krustpils dzelzceļa stacijai, tostarp jāsagatavo būvlaukums, zemes darbi, jāpiegādā materiāli un iekārtas, sliežu ceļš jāierīko vismaz 52 kilometru garumā, jārekonstruē dzelzceļa stacijas, jābūvē un jārekonstruē caurtekas un tilti. Konkursa uzvarētājam būs jāierīko signalizācijas, telekomunikāciju un elektroapgādes sistēmas un jānodod ekspluatācijā pilnīgi pabeigts otrais sliežu ceļš.

Otrā sliežu ceļa būvniecība jāveic 62 mēnešu jeb piecu gadu un divu mēnešu laikā. Otrā sliežu ceļa izbūve dzelzceļa posmā Skrīveri-Krustpils izmaksās 78,24 miljonus eiro (54,987 miljonus latu) bez pievienotās vērtības nodokļa.

LDz informē, ka projekts tiks finansēts no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda un LDz līdzekļiem.

Jau vēstīts, ka izsludināts konkurss arī par projektēšanas un būvniecības uzraudzību un līguma vadīšanu. Paredzēts, ka uzraudzība un līguma vadīšana izmaksās 2,5 miljonus eiro (1,757 miljonus latu). Pretendenti konkursā var pieteikties līdz 18.martam.

Kopumā otrā sliežu ceļa izbūve posmā Rīga-Krustpils izmaksās 65,6 miljonus latu, projektam paredzēts Kohēzijas fonda līdzfinansējums 46 miljoni latu, savukārt 19,5 miljoni latu jeb 29% no kopējām izmaksām ir plānotais LDz finansējums.

Projektā iecerēta divu sliežu ceļu ierīkošana posmā Rīga-Krustpils. Tā īstenošana nodrošinās efektīvāku dzelzceļa izmantošanu, jo vilcienam nebūs jāveic piespiedu apstāšanās stacijās, palaižot garām pretimnākošos vilcienus. Tiks veicināts arī vilcienu kustības ātrums, nodrošinot vietējās un starptautiskās satiksmes plūsmas izaugsmi, īpaši tranzīta satiksmē no NVS valstīm uz Latviju un tālāk caur Rīgas ostu uz jūras satiksmes galapunktiem.