Staburags.lv ARHĪVS

Drošības barjera neļauj piekļūt dārzam

Drošības barjera neļauj piekļūt dārzam

Septembrī noslēdzās autoceļa Bauska—Aizkraukle posma no Jaunjelgavas līdz Tambovičiem remontdarbi. Ceļmalā ierīkotas drošības barjeras, kas mājas “Plieņi” saimniecei Eleonorai sagādā galvassāpes — kundze netiek savā pagrabā, dārzā un divos hektāros pļavas. Agrāk uz īpašumiem ceļa otrā pusē jaunjelgaviete varēja nokļūt pa ceļu, kas jaunajā projektā nav ņemts vērā.

Eleonoras kundzei dzīvojamā māja ir ceļa vienā pusē, pagrabs un apstrādājamā zeme — otrā. “Kaimiņam uztaisīja nobrauktuvi uz otru ceļa pusi. Bet tas jau ir viņam, ne man. Izdomās uzlikt barjeru, un viss, man ieeja būs aizliegta! Neviens nebrīdināja, ka pēc remontdarbiem ceļa ielas otrā pusē nebūs. Septembrī, kad darbi tuvojās beigām, pie manis ienāca strādnieks, aicināja rakstīt iesniegumu, jo, uzliekot barjeras, es netikšu otrā pusē. Zvanīju uz Rīgu, meita kontaktējās ar uzņēmuma “Latvijas Valsts ceļi” speciālistiem. Iedeva Aizkraukles daļas telefona numurus. Telefonsarunā vienā reizē pateica vienu, otrā — citu. Galarezultātā nekas nemainījās — barjeru uzstādīja, un viss. Mani izbrīna, ka neviens neko neteica, nebrīdināja. Vienīgi darbinieks, kurš redzēja, ka es visu vasaru eju uz dārzu ceļa otrā pusē, atnāca pabrīdināt. Par pagrabu un par zemi maksāju nodokli, taču klāt vairs netieku! Pavasarī dārzā izmantoju traktortehniku, arot un kultivējot zemi. Tagad ar traktoru uz dārzu tikt nevar. Gribu, lai jautājumu atrisina un lai varu tāpat kā iepriekš nokļūt savā teritorijā. Izmantojot izbūvēto nobrauktuvi, nāktos braukt pa triju saimnieku zemi. Diez vai viņiem tas patiks,” stāsta kundze.

SIA “VIA” būvdarbu vadītājs Mārtiņš Miķelsons stāsta, ka šajā situācijā izrādīta pretimnākšana — drošības barjera uzstādīta īsāka, kā sākotnēji plānots. “Barjera novietota apzināti, lai neveidotos satiksmes negadījumi. Būtībā tā pasargā pagrabu. Izbūvētā nobrauktuve paredzēta abiem īpašumiem, tā ir uz kadastra robežas. “Latvijas Valsts ceļi” saņēma divus iesniegumus ar prasību izbūvēt nobrauktuves, vienu prasību noraidīja. Izbūvētais ceļš paredzēts abiem kadastra lietotājiem.” Būvdarbu vadītājs stāsta, ka iebrauktuves nebija reģistrētas, tādēļ projekta izstrādē nebija paredzēts tās izbūvēt. Jau darbiem notiekot, tika saņemts iesniegums un projektā veiktas izmaiņas. Veikt izmaiņas esošā projektā nav iespējams, jo objekts ir nodots.

Anna Kononova, “Latvijas Valsts ceļu” komunikācijas daļas vadītāja, apstiprina, ka posma pārbūvē projektā iekļautas visas šajā posmā reģistrētās nobrauktuves. Īpašumam “Plieņi” nobrauktuve bija reģistrēta tikai vienā šī ceļa posma pusē, tāpēc ceļa otrā pusē projekts tādu neparedzēja.

Jau būvdarbu gaitā uzklausīts “Plieņu” īpašnieces lūgums, labots projekts un izveidota nobrauktuve arī ceļa otrā pusē, lai būtu iespēja racionāli organizēt sava īpašuma apsaimniekošanu. Tam bija nepieciešamas arī papildu izmaksas.

Turpmāka privātīpašuma “Plieņi” iekšējā apsaimniekošana jau ir īpašnieces ziņā, “Latvijas valsts ceļi” to neregulē. Lai saskaņotu jaunas nobrauktuves izveidi, īpašniekiem jāvēršas “Latvijas Valsts ceļu” reģionālajā nodaļā. ◆