Staburags.lv ARHĪVS

Izdod grāmatas kolēģiem

Imants Kaziļuns

2010. gada 8. aprīlis 08:00

1626
Izdod grāmatas kolēģiem

Kokneses speciālajā internātpamatskolā — attīstības centrā notika direktores Dagmāras Isajevas darba burtnīcas pirmā desmita apgūšanai ”Katram ciparam ir savs vārdiņš” un matemātikas skolotājas Irēnas Kalniņas darba burtnīcas “Speciālo skolu uzdevumu krājums matemātikā 8. klasei” prezentācija.

Padomā jau nākamie
Skolā ieradās pārstāvji no 22 speciālās izglītības iestādēm, trijām vispārizglītojošajām skolām — Neretas, Skrīveru un Sproģu, ar kurām Kokneses speciālā internātpamatskola sadarbojas, un Kokneses bērnudārza “Gundega”.
Direktores vietniece metodiskajā darbā Elīna Ivanāne stāsta, ka pašlaik līdzīgu materiālu — darba burtnīcai un uzdevumu krājumam latviešu valodā un logopēdijā, dzīves mācībā un vēl viena mācību materiāla matemātikā — izveidei pieteikušās vēl sešas skolotājas.
Pēdējā — pirms 27 gadiem
Skolotāja Irēna Kalniņa stāsta, ka darba burtnīcas pirmā desmita apgūšanai var izmantot gan sākumskolas, gan bērnudārza bērnu apmācībai. Mācību materiālu speciālajām skolām ir ļoti maz, un pirmie izdevumi latviešu valodā sagatavoti salīdzinoši nesen. Pēdējā valsts apmaksātā matemātikas grāmata speciālajām skolām izdota 1983. gadā. Līdz šim skolotāji darbam pielāgoja vispārizglītojošajām skolām paredzētos mācību līdzekļus, kā arī vēl padomju laika izdevumus krievu valodā. Tie ir jātulko un jāpiemēro mūsdienu prasībām. Katra jaunizdotā grāmata atvieglo darbu gan bērniem, gan skolotājiem.
8.  klasei paredzēto mācību materi-ālu var izmantot arī vispārizglītojošajās skolās 4. — 5. klases skolēnu mācīšanā, īpaši bērniem ar  problēmām mācību procesā.
Drukā kredītā
Mācību materiāli maketēti un izgatavoti SIA “Vieta poligrāfiskie pakalpojumi”, kur piekrita tos sagatavot un nodrukāt kredītā, izdevumus sedzot no to pārdošanas ieņēmumiem. Sākuma kapitāls bija skolotāju zināšanas. Katra izdevuma tirāža — 1000 eksemplāru. Tie ir melnbalti gan tādēļ, ka šādā veidā daudz sasniedzamāki cenas ziņā, gan vieglāk uztverami skolēniem, jo ne vienmēr koši attēli ir labākais veids, kā pievērst bērnu uzmanību.