Staburags.lv ARHĪVS

Pa apvedceļu vairs nav jābrauc

Pa apvedceļu vairs nav jābrauc

Laba ziņa Daugavas kreisā krasta autobraucējiem — autoceļa Bauska—Aizkraukle posmā no Jaunjelgavas līdz Tambovičiem, kur norisinās ceļa pārbūve, atjaunota satiksme. Remontdarbi vēl notiek puskilometra garumā, taču vairs nav nepieciešams izmantot grants apvedceļu, kas daudziem autovadītājiem sagādāja galvassāpes un bojāja transportlīdzekli.

Četrus mēnešus posmu apbraukt vajadzēja, izmantojot 10 kilometru garo grants apvedceļu, kas ikdienā bija slikti uzturēts un, rudenim sākoties, vienās bedrēs. Nu neērtības ir aiz muguras, tagad, braucot pa šo ceļu, var baudīt jauno asfaltu, vien jārēķinās ar puskilometru garu grants ceļa posmu, kura izbraukšanu regulē luksofors. “Lielākajā objekta daļā ieklāts asfalts, darbi notiek 600 metru garā ceļa posmā. Šajā vietā strādā smagā tehnika. Darba procesā pie viesu nama “Wild Duck” nelielas problēmas radās ar caurtekām. Veicām projekta izmaiņas, pielāgojāmies esošajai situācijai,” stāsta SIA “VIA” būvdarbu vadītājs Mārtiņš Miķelsons.

 Dažiem autovadītājiem radās jautājums, vai, veicot remontdarbus, nebija iespējams izvairīties no apvedceļa izmantošanas, satiksmi regulējot pa vienu autoceļa pusi. Mārtiņš Miķelsons skaidro, ka tas nebija iespējams, jo uz ceļa notika vērienīgi darbi — krasta stiprināšana, stabilizācijas darbi visā ceļa platumā, tika veidoti ļoti lieli ierakumi, ierīkojot prāvas caurtekas septiņu metru dziļumā. Šobrīd apvedceļu atjauno tā sākotnējā stāvoklī, ceļš ir pastiprināts un uzlabots. Apvedceļš tiks nodots atpakaļ īpašnieka — “Latvijas Valsts mežu” — apsaimniekošanā. “Visiem klāt izstāvēt un parādīt, kā jābrauc, nav iespējams. Apvedceļš bija grūti izbraucams lietus periodos, kad tas uzrūga un ātrāk parādījās bedres. Kad radās atbilstoši laikapstākļi, ceļu sakārtojām. Protams, bija īslaicīgi laika posmi, kuros apvedceļš autobraucējiem sagādāja neērtības. Noteiktais ātrums bija 30 km/h, nebija neviena gadījuma, ka ceļš nebūtu izbraucams,” stāsta būvdarbu vadītājs.

 Būvdarbu kopējās izmaksas bija plānotas 3,468 miljoni eiro, ko 85% apmērā līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds. Zināms, ka projekta izmaksas būs nedaudz mazākas. Ceļa remonts beigsies novembra pirmajās nedēļās. ◆