Staburags.lv ARHĪVS

Skrīveru pusē remontu drīzumā pabeigs

Skrīveru pusē remontu drīzumā pabeigs

Pilnībā pabeigti būvdarbi uz autoceļa Augšlīgatne—Skrīveri (P32), posmā no krustojuma ar autoceļu Tīnūži—Koknese līdz Skrīveriem. Remonta laikā iestrādāja jaunu salturīgo un šķembu slāni, kā arī asfalta pamata un saistes kārtas, bet no Daugavpils šosejas puses tālākā tilta pār Maizīti vietā iebūvēja lielizmēra tērauda caurteku.

Pabeigti arī darbi lietus ūdens kanalizācijas un drenāžas izbūvē, kā arī visā posmā ieklāta asfalta virskārta. Skrīveros izbūvēts gājēju celiņš un apgaismojums. Kopējais darbu apjoms naudas izteiksmē ir 9 miljoni eiro.
VAS “Latvijas Valsts ceļi” informē, ka pagājušajā sezonā remonts pabeigts ceļa posmā Madliena—krustojums ar Tīnūžu—Kokneses ceļu. Būvdarbu laikā, izbūvējot ceļa pamatus pie Madlienas, konstatēja, ka līdz pat desmit metru dziļumam grunts tur sastāv no dūņveidīgas šķidras kūdras. Lai ceļš nesāktu sēsties, bija nepieciešams nostiprināt grunti. Lai samazinātu izmaksas, kā arī iekļautos būvniecībai atvēlētajā termiņā, tika pieņemts lēmums lietot līdz šim valsts autoceļu tīklā neizmantotu metodi, un vājas nestspējas grunts tika stabilizēta, iedzenot gruntī kolonnas, kopskaitā 952, kas izkārtotas 2,5x2 m režģī. Kolonnu dziļumu regulēja dators, kas fiksēja iegremdēšanas spēka pretestību.
Patlaban turpinās darbi uz tilta pār Maizīti Skrīveros, kur tilta vietā tiek izbūvēta 2,5 m augsta un 4,5 m plata monolīta dzelzsbetona caurteka. Satiksme tur pašlaik notiek pa apbraucamo ceļu. Pirms diviem gadiem no šī tilta atdalījās un Maizītē iekrita ietve ar margām. Tiltu pārbaudījušie eksperti atzina, ka iemesls bija stipri sarūsējušās ietves konstrukciju savienojošo enkuru detaļas un transporta radītā vibrācija. Darbus plānots pabeigt līdz novembrim. ◆