Vai sociālie tīkli ietekmē jūsu iepirkšanās paradumus?
Ja uzskatāt, ka sociālajiem medijiem (“Facebook”, “Instagram” un citiem) nepiemīt tāds spēks, kas spēj ietekmēt cilvēku iepirkšanās paradumus, tad Jūs noteikti pārsteigs amerikāņu sociālo mediju aģentūras “Sprout Social” veiktā pētījuma rezultāti. Kā izrādās, 74% pircēju savus lēmumus par dažādu preču vai pakalpojumu iegādi pieņem, balstoties tieši uz sociālo tīklu portālos redzēto.
Sociālie
mediji sākotnēji tika veidoti kā platforma, kur cilvēki var
dalīties ar dažāda veida saturu un sazināties ar saviem draugiem,
paziņām un citiem. Taču laika gaitā tie ir attīstījušies un
sākuši pildīt arī citas funkcijas. Šajā rakstā apkopojām
vairākus veidus, kā sociālie mediji ietekmē patērētāju
uzvedību un arī iepirkšanās paradumus. Iespējams, arī Jūs
uzzināsiet ko jaunu par sevi.
Tuvinieku un draugu atsauksmes
80% patērētāju visbiežāk veic pirkumus, ja tos ieteikuši draugi, kolēģi vai tuvinieki. Ne velti mēdz teikt, ka visspēcīgākais mārketings ir mutiskie ieteikumi no apkārtējiem cilvēkiem.
Iespējams, arī Jums ir
gadījies pašiem izveidot ierakstu sociālajā medijā, vai arī
redzēt pazīstamu cilvēku veidoto saturu, kurā aprakstīta kāda
produkta vai pakalpojuma labā kvalitāte. Vismaz viens Jūsu draugs
vai sekotājs noteikti šo ierakstu ir redzējis un, visticamāk, arī
uzklikšķinājis uz mājaslapas saites, lai redzētu, kur prece
iegādāta. Un pastāv iespēja, ka šādā veidā uzņēmums tikko
ieguva jaunu klientu.
Sociālo mediju reklāmas
Gan “Facebook”, gan “Instagram” mūsu laika joslās nereti parādās dažādu veikalu un citu uzņēmumu piedāvājumi ar precēm un pakalpojumiem, kas pielāgoti tieši viņu mērķauditorijai. Ja Jūs šīs reklāmas redzat, tad, visticamāk, ietilpstat šajā auditorijā pēc vecuma, dzimuma, atrašanās vietas, interesēm vai citiem parametriem.
Lai arī, protams, ne
visi un ne vienmēr uz šīm reklāmām uzklikšķina, šis ir veids,
kā sociālie mediji netīši parāda, ko un kad mums iegādāties,
kādiem īpašumiem vai automašīnām jāiztērē savi uzkrājumi
un kāda sadzīves tehnika jāizvēlas virtuves iekārtošanai.
Influenceru atsauksmes
Mūsdienās arvien
biežāk parādās dažādi influenceri jeb ietekmētāji, kas ir
sabiedrībā pazīstamas personas, viedokļa līderi, kuriem ir liels
skaits sekotāju. Viņi iedvesmo, liek apskaust un arī ietekmē
cilvēku viedokļus dažādos jautājumos, tai skaitā, preču un
pakalpojumu izvēlē, reklamējot kosmētiku, medicīnas preces,
apģērbus, pārtiku un daudz ko citu. Šo cilvēku domas nereti tiek
ņemtas vērā, tādēļ arī daudzi uzņēmumi izvēlas reklamēt
savu produkciju tieši ar influenceru palīdzību.
Populāru tēmu un tendenču izcelšana
Gan “Facebook”, gan
“Instagram” algoritmi gadu laikā ir mainījušies. Iespējams,
esat ievērojuši, ka ieraksti, kurus aplūkojat, vai arī, uz kuriem
reaģējat, kā arī tiem līdzīgs saturs Jūsu laika joslā mēdz
parādīties biežāk. Tāpat vairāk redzam arī tādus ierakstus,
kas ieguvuši lielāko cilvēku skatījumu skaitu un reakcijas vai
komentārus/dalīšanās reizes. Neatkarīgi, vai tas ir pakalpojums
vai prece, šādā veidā tas piesaista daudz uzmanības. Un tā
rezultātā arī skatītāji nereti kļūst par pircējiem.
Uzņēmumu aktivitāte sociālajos medijos
Gudri uzņēmumi zina, kā izmantot sociālo tīklu portālus sava biznesa labā. Viņi ne tikai regulāri dalās ar ierakstiem, kas veicina cilvēku iesaisti un jaunu klientu uzmanības piesaistīšanu. Apzinoties, ko mērķauditorija gaida un kādas ir tās vēlmes, caur sociālajiem medijiem iespējams gūt daudz jaunu sekotāju un pircēju, kā arī popularizēt atsevišķus produktus.
Gribam to atzīt vai nē, bet sociālajiem medijiem ir milzīga ietekme uz cilvēkiem, tai skaitā, mūsu iepirkšanās paradumiem.
Kategorijas
- Reklāmraksti
- Afiša
- Balles
- Izstādes
- Koncerti
- Teātris
- Citi pasākumi
- Sporta pasākumi
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Veselība
- Vaļasprieks
- Lietotāju raksti
- Latvijā un pasaulē
- Dzīve laukos
- Izglītība
- Operatīvie dienesti
- Novadu ziņas
- Aizkraukles novadā
- Jaunjelgavas novadā
- Kokneses novadā
- Neretas novada
- Pļaviņu novada
- Skrīveru novadā
- Vecumnieku novadā
- Viesītes novadā
- Sports
- Viedokļi/Komentāri
- Statiskas lapas
- Pazudis/atrasts
- Abonēšana
- "Staburaga" projektu raksti
- Kultūra