Aizkrauklē varētu kursēt robotbuss

Popularizējot jaunākās tehnoloģijas, plānots, ka Aizkraukles pilsētā nākamgad divas nedēļas varētu kursēt robotbuss — neliels autobuss, kurā nav vadītāja. Maršruts būs ieprogrammēts, un busiņa vadība būs sasaistīta ar globālās pozicionēšanas sistēmu (GPS).
Iespējams, robotbusa maršruts vedīs uz Aizkraukles Vēstures un mākslas muzeju “Kalna Ziedos”, jo šis posms satiksmes drošības ziņā ir mazāk bīstams. Robotbusā tomēr būšot cilvēks, iespējams, ražotājfirmas pārstāvis, kas uzrauga tā darbību.
Zemgales Plānošanas reģiona un Satiksmes ministrijas pārstāvji, projekta partneri no Somijas, Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) speciālisti tikās ar Aizkraukles novada domes vadību, lai iepazīstinātu ar projektu, apskatītu pilsētu un izvēlētos iespējamo maršrutu. Projekta vadošie partneri ir no Somijas, un tajā iesaistīta arī Igaunija, Norvēģija, Zviedrija, Dānija, Polija un Vācija. Projekta īstenošanai plānots izmantot Eiropas finansējumu, un Zemgales Plānošanas reģiona pārstāvji izvēlējušies Aizkraukli kā vienu no robotbusa testēšanas vietām. Plānots, ka robotbuss tiks nomāts, un tas kursēs divas nedēļas Aizkrauklē un divas nedēļas Jelgavā.
Sākotnēji bija domāts, ka robotbuss varētu kursēt no Aizkraukles pilsētas virzienā uz Aizkraukles dzelzceļa staciju, Rīgas—Daugavpils šoseju nešķērsojot, taču pēc maršruta izbraukšanas šis variants tika svītrots kā neatbilstošs, jo transportlīdzeklī visi pasažieri nevarētu ietilpt, turklāt tā ātrums ir neliels, tikai līdz 10 — 15 kilometriem stundā, līdz ar to tiktu traucēta satiksme un neviens nevarētu garantēt, vai galamērķis tiktu sasniegts laikā un cilvēki paspētu uz vilcienu. Neatbilstošs ir arī maršruts no Aizkraukles uz dārzkopības sabiedrību “Ziedi”, jo jābrauc cauri tunelim, taču tajā pazustu saikne ar GPS.
CSDD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieks Jānis Liepiņš dalījās pieredzē ar Tallinā redzēto — tur robotbuss kursējis ar 6 — 12 kilometriem stundā turp un atpakaļ, apgriezties tas nespēj. Ja ceļā gadās šķērslis, robotbuss to neapbrauc, samazina ātrumu līdz 5 — 3 kilometriem stundā un apstājas. Transportlīdzeklis neanalizē ceļa zīmes un infrastruktūru, tajā skaitā luksoforu signālus, tas kursē pēc ieprogrammētā maršruta. Tallinā pirms luksofora sarkanā signāla cilvēks, kurš uzraudzīja tā darbību un pildīja gida lomu, transportlīdzekli esot apstādinājis. ◆
Kategorijas
- Reklāmraksti
- Afiša
- Balles
- Izstādes
- Koncerti
- Teātris
- Citi pasākumi
- Sporta pasākumi
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Veselība
- Vaļasprieks
- Lietotāju raksti
- Latvijā un pasaulē
- Dzīve laukos
- Izglītība
- Operatīvie dienesti
- Novadu ziņas
- Aizkraukles novadā
- Jaunjelgavas novadā
- Kokneses novadā
- Neretas novada
- Pļaviņu novada
- Skrīveru novadā
- Vecumnieku novadā
- Viesītes novadā
- Sports
- Viedokļi/Komentāri
- Statiskas lapas
- Pazudis/atrasts
- Abonēšana
- "Staburaga" projektu raksti
- Kultūra