Staburags.lv ARHĪVS

Melnā pica — aizraujošs sajūtu piedzīvojums

Ginta Grincēviča

2019. gada 12. aprīlis 00:00

402
Melnā pica — aizraujošs sajūtu  piedzīvojums

Ēdiena baudīšanas procesā tiek izmantotas vairākas maņas — garša, smarža, redze un tauste. Maltīte var sniegt emocionālu piedzīvojumu un raisīt pārdomas. Cilvēka prāts paļaujas uz redzamo. Tieši tādēļ cilvēki labprāt izmēģina ko jaunu un neredzētu. Šā brīža jaunums ir melnā pica, kuru piedāvā Aiz­kraukles picērija “Palete”.


Pirms pāris gadiem ātrās ēdināšanas uzņēmums “Burger King” Japānā pārsteidza pasauli klientiem, piedāvājot melnos burgerus. Melno nokrāsu tiem piešķīra bambusa kokogļu pulveris. Melnie burgeri kļuva pieprasīti visā pasaulē, tostarp Latvijā. Aizkraukles picērija “Palete” arī vēlējās klientiem sākt piedāvāt šo produktu, tā vietā dzima ideja par ko interesantāku — melno picu. Produkts melna pica jau pastāv. Pirms pāris gadiem Rīgā tika prezentēta melnā pica, kura savu nokrāsu ieguva no sēpijas jeb no tinteszivs tintes. “Paletes” pavāri Latvijā ir debitanti izmantotajā tehnoloģijā: melnā pica tiek iegūta, mīklas masai pievienojot dabīgo pārtikas krāsvielu — augu ogli. Tai ir neitrāla garša, taču iznākumā tiek panākts iespaidīgs vizuālais efekts. “Cilvēks ēd ar acīm. Tas ir kultūršoks. Redzot melnu picu, tiek gaidīta rupjmaizes garša vai rūgtums, ar ko asociējas melnā krāsa. Pagaršojot, liekas, ka garša ir citādāka, jo smadzenes nesaprot, kā melnā mīkla var garšot tāpat kā parastā. Lai gan garša nemainās, ēšanas process ir patīkams un interesants,” stāsta uzņēmuma īpašnieks Jānis. Picērija “Palete” negrib atkārtoties piedāvājuma klāstā, bet piedāvāt klientiem ko citādāku. Ēdiena krāsu paletei nav ierobežojumu, iespējams, vasarā piedāvājumā būs arī zaļā pica.
 Cilvēki ir noguruši no vienmuļās ēdienkartes — kartupeļi, kotletes un salāti. Paradumu maiņa nav notikusi, cilvēki izmanto iespēju baudīt dažādību, tostarp picu. “Esam pirmie, kas šajā pusē sāka piedāvāt īstas picas, mēs neizmantojam saldētas sastāvdaļas, viss tiek gatavots no nulles. Pica nekad nav bijusi pamatēdiens. Pusgada darbības laikā esam secinājuši, ka klienti picu uztver kā bonusu, kuru viņi gatavi gaidīt. Reizēm lielā pieprasījuma dēļ klientiem pasūtījumu nākas gaidīt vismaz stundu, taču viņi neatsakās. Prioritāte nav paēst. Mājās var ēst zupu un tad gaidīt picu.” ◆