Staburags.lv ARHĪVS

Gads nav pagājis, bet ceļš jūk ārā

Gads nav pagājis, bet ceļš jūk ārā

Pērnvasar par Eiropas naudu remontēja mazu, bet daudziem braucējiem ļoti kaitinošu ceļa posmu — Nereta—Suvainišķi. Ceļš bija grantēts, bet, grants slānim pamazām iegrimstot ceļa pamatnē, vietām veidojās pamatīgas smilšu bedres. Pavasara un rudens šķīdonī ceļš pārvērtās teju neizbraucamā dubļu vannā. Salīdzinot ar laiku
iepriekš, tagad braukšanu var saukt par ideālu. Jā, vietām ir bedres, vietām jau izveidojušas dziļākas rises, bet, ja ne tas, ka kopš ceļa nodošanas ekspluatācijā vēl nav pagājis pat gads, to visu varētu paciest.

Abās pusēs — aizlieguma zīmes
Lai arī Neretas novada pašvaldībai ar konkrētā ceļa būvi tik vien saistības, ka tas ir pašvaldības teritorijā, situāciju komentēt lūdzu Rolandu Klibiķi, Neretas novada domes izpilddirektoru. Viņš atzīst, ka arī pašvaldībai ir interesanti, kā “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) plāno rīkoties. No visa ap sešus kilometrus garā rekonstruētā ceļa posma vissliktākais ir ap kilometru garais — no krustojuma ar Dzirnavu ielu līdz Vecumnieku—Ilūkstes šo­sejai. Tas burtiski jūk laukā. Ceļa rekonstrukcija ietvēra jau esošās ceļa vir­smas divkāršu, bet dažos posmos trīs un četru kārtu iestrādi. Tas nozīmē — grants un akmens šķembu un piķa kārtas. Vai šāds ceļš spēj izturēt lielu slodzi? Sākotnēji ceļa zīmes ar transporta masas ierobežojumu neesot liktas, bet šobrīd abos ceļa galos braucējus brīdina aizlieguma zīme “10 t”. Izpilddirektors nenoliedz — skaidrs, ka ne vienmēr to ievēro. Noteikts arī ātruma ierobežojums — 50 km/h, lai no ceļa virskārtas atdalījušies akmentiņi neradītu bojājumus citiem transporta līdzekļiem vai traumas gājējiem.
Atbildi gaida līdz maija
vidum
To, ka ceļš ir slikts, atzīst arī ceļa pārbūves pasūtītājs — uzņēmums “Latvijas Valsts ceļi”. Uzņēmuma Komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova teic: “Divos, aptuveni 1 km un 2 km garos posmos jaunajā ceļa segumā pēc ziemas ir parādījušies defekti  — no ceļa seguma ir nodrupušas sīkšķembas, tajā bija izveidojušās arī bedres līdz pat pamata slānim. Visā ceļā no Neretas līdz robežai no 4. marta tika noteikts masas ierobežojums 10 t un ātruma ierobežojums 50 km/h, jo defektu rašanos var pastiprināt arī kravas transporta ietekme. Ceļa būvdarbus veica SIA “Binders” par līgumcenu 1,4 miljoni eiro. Šo projektu līdzfinansēja ERAF pārrobežu sadarbības programma “Interreg”. Būvdarbiem ir piecu gadu garantija, kuras laikā būvniekam par saviem līdzekļiem jāveic radušos defektu novēršana.
Līdz 28. martam būvniekiem bija uzdots veikt ceļa bīstamo posmu sakārtošanu, un SIA “Binders” jau ir veicis bedru remontu ar auksto asfaltu, taču tas nav ilgtermiņa risinājums. Līdz maija vidum būvniekam uzdots sagatavot defektu novēršanas plānu. Saskaņā ar ceļu specifikācijām virsmas apstrādi un līdz ar to šo defektu labošanu var veikt laika posmā no 1. jūnija līdz 15. augustam gaisa temperatūras robežās no +10 līdz +30 grādiem.” ◆