Sāk ilgi gaidīto ceļa pārbūvi

Skrīveru novadā sākusies autoceļa Augšlīgatne—Skrīveri pārbūve. Objekta kopgarums ir 10 kilometru: no jaunās šosejas Tīnūži—Koknese Krapē līdz Skrīveru pagastam — Daugavas un Purapuķes ielas krustojumam. Pagasta teritorijā šis ceļš ir Daugavas iela, kas ved cauri ciemata centram.
Vairāk laika ceļā
Autovadītājiem un gājējiem līdz pat rudenim jāsamierinās ar satiksmes ierobežojumiem, “Staburagu” informē ceļu būves uzņēmuma “STRABAG SIA” inženieris Arnis Teteris. Jau pagājušajā nedēļā pārbūvējamajā ceļa posmā, kur strādā apakšuzņēmēja SIA “VIA”, pie Apsēniem novietots pirmais satiksmes regulācijas luksofors. A. Teteris informē, ka līdz šīs nedēļas beigām varētu tikt ierīkoti visi pieci paredzētie luksofori: viens pie pašvaldības ēkas, viens — netālu no tilta pār Maizītes upi Saimniecībā, viens — pie Apsēniem un divi — tālāk posmā līdz jaunajai šosejai. A. Teteris stāsta, ka visu remontdarbu laiku, kas varētu šogad ilgt līdz novembrim, satiksme tiks organizēta pa vienu joslu un to regulēs ar luksoforu palīdzību. Līdz ar to visa posma izbraukšana varētu paildzināties par aptuveni 20—25 minūtēm.
Biezāks asfalts
Pagājušajā nedēļā Skrīveru novada domē Arnis Teteris tikās ar novada pašvaldības vadītāju Andri Zālīti un izpilddirektoru Ansi Martinsonu, lai apspriestu būvdarbu gaitu, kā tie ietekmēs vietējo iedzīvotāju ikdienu un kādus darbus šajā teritorijā plāno veikt pati pašvaldība. Pašvaldības pārstāvji interesējās, kā tiks veidota nobrauktuve uz pagasta katlumāju, kur paredzēta rekonstrukcija, un pie skolas internāta, kur plānots izveidot automašīnu stāvlaukumu.
Arnis Teteris stāsta, ka kopš konkursa, kas bija izsludināts par šī ceļa posma pārbūvi, līdz būvdarbu sākšanai pagājis gads. Pagājušajā nedēļā sākušies intensīvi sagatavošanas darbi. Vispirms tiks nofrēzēts vecais asfalts, norakta vecā ceļa pamatne, ieklāta jauna un uzklāts jauns asfalts. Šī posma pārbūves izmaksas ir 7,4 miljoni eiro. “Šajā posmā tiks klātas trīs asfalta kārtas — apakškārta, kas parasti ir piecu centimetru biezumā, bet, tā kā Skrīveros ir lielāka satiksmes intensitāte, tad te paredzēti seši centimetri, tad ir saistkārta un 3,5 centimetrus bieza asfalta virskārta jeb diluma kārta. Plānots strādāt līdz novembrim, šajā laikā paredzēts izbūvēt jaunu ceļa pamatni, ieklāt pirmo asfalta kārtu, nobruģēt celiņus, salikt apmales. Nākamajā gadā paliktu tikai asfaltsegas diluma kārta, ierīkot ceļa zīmes, horizontālo apzīmējumu,” saka inženieris.
Jauni celiņi un gājēju pāreja
“Protams, neērtības remontdarbu laikā būs, taču galvenais ieguvums būs jauns ceļš. Aiz Skrīveriem līdz jaunajai šosejai tajā posmā segumu jau vairs nevar nosaukt par asfaltu. Vēl gads, un tur vairs nekā nebūtu,” piebilst A. Teteris.
Skatot projekta dokumentāciju, inženieris rāda, kur pārbūvēs esošos gājēju celiņus, kur būvēs jaunus, kur būs gājēju pārejas un autobusu pieturas. A. Teteris informē, ka tilta pār Maizītes upi Saimniecībā pēc pārbūves nebūs. Tā vietā tiks ievietota liela caurteka. Remontdarbu laikā tur tiks izveidots pagaidu apvedceļš. Tiks izbūvēts jauns gājēju celiņš posmā no Dīvajas ielas līdz Sprīdīša ielai, kas pievienosies esošajam celiņam. Esošā gājēju pāreja pie autobusu pieturas Saimniecībā un Daugavas ielā pie krustojuma ar Dīvajas ielu tiks saglabāta, jaunu gājēju pāreju izbūvēs pie veikala “Top”. Šajā vietā to jau ilgus gadus prasījuši iedzīvotāji, par to vietējā pašvaldība rakstījusi arī uzņēmumam “Latvijas Valsts ceļi”. Tiks sakārtoti gājēju celiņi no Pīlādžu ielas līdz dzelzceļa pārbrauktuvei un tālāk līdz Tilta ielai. No Tilta ielas līdz pārbūvējamā posma beigām gājēju celiņš būs abās ielas pusēs. Autobusa pietura pie muzeja tiks pārcelta uz Amatnieku parku. Trijos posmos tiks izbūvēts jauns ielu apgaismojums, bīstamākajās vietās izvietotas gājēju barjeras. Ceļu būvētāji brīdina iedzīvotājus, ka pārbūves vajadzībām tiks nozāģēti vairāki lielie koki ceļa malās.
Pazemes tunelis rada problēmas
Pagaidām neatrisināts jautājums palicis ar pazemes gājēju pāreju uz skolas internāta ēku. Tās pārbūves projektā nav, un būvniekiem par to nebija nekādas informācijas. Vispirms gan pašvaldībai jānoskaidro, kam tad īsti pirms vismaz 40 gadiem būvētais gājēju tunelis pieder. A. Zālītis atklāj, ka pašvaldībai tas nepieder. Tāpēc šis jautājums steidzami jārisina, jo tuneļa esamība var apgrūtināt pārbūves darbus. Apspriežot projektu, tunelis gan tika pieminēts un šī iemesla dēļ iepretī internātam nav paredzēta gājēju pāreja, jo esot cita iespēja šķērsot ielu. Tāpat pārbūves projektā nav arī šī autoceļa pēdējo četru kilometru — no krustojuma ar Purapuķes ielu līdz Klidziņai, kas ir ļoti sliktā kārtībā. Šajā posmā ir arī tilts, kuram viena mala jau pirms gada iegāzās upē un tā arī stāv. Ceļu būvētāji plāno šo posmu izmantot pārbūvei nepieciešamo materiālu pievešanai, kas situāciju pasliktinās vēl vairāk.
Skrīveru novada pašvaldības izpilddirektors Ansis Martinsons informē, ka šīs nedēļas sākumā pašvaldība par saviem līdzekļiem vēl labos kritiskākos grants ceļu un ielu posmus. Tāpat jāņem vērā tas, ka šajā vasarā tiks veikta arī ceļa Lielkažoki—Stūrīši 2,3 km gara posma pārbūve. ◆
Kategorijas
- Reklāmraksti
- Afiša
- Balles
- Izstādes
- Koncerti
- Teātris
- Citi pasākumi
- Sporta pasākumi
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Veselība
- Vaļasprieks
- Lietotāju raksti
- Latvijā un pasaulē
- Dzīve laukos
- Izglītība
- Operatīvie dienesti
- Novadu ziņas
- Aizkraukles novadā
- Jaunjelgavas novadā
- Kokneses novadā
- Neretas novada
- Pļaviņu novada
- Skrīveru novadā
- Vecumnieku novadā
- Viesītes novadā
- Sports
- Viedokļi/Komentāri
- Statiskas lapas
- Pazudis/atrasts
- Abonēšana
- "Staburaga" projektu raksti
- Kultūra