Staburags.lv ARHĪVS

Uzlabojot drošību, modernizēs peronu

Guna Skaistkalne

2017. gada 25. augusts 00:00

320
Uzlabojot drošību,  modernizēs peronu

Lai uzlabotu dzelzceļa pasažieru drošību un ērtības, Skrīveru dzelzceļa stacijā augusta beigās sola sākt perona modernizācijas darbus, kas ilgs visu rudeni, “Staburagu” informē uzņēmums “Latvijas dzelzceļš”.

VAS “Latvijas dzelzceļš” galvenais tehniskais inspektors Dainis Zvaners stāsta, ka pēc pārbūves perona starp pirmajām un otrajām sliedēm, kur šobrīd cilvēki gaida vilcienu uz Rīgu, vairs nebūs. Tas tiks pārcelts tālāk. “Šobrīd abpus šim peronam ved galvenie sliežu ceļi, pa kuriem vilcieni brauc diezgan lielā ātrumā — līdz pat 110 kilometriem stundā. Pēc pārbūves jaunajam peronam vienā pusē būs galvenais sliežu ceļš, bet otrā pusē sliežu ceļš, pa kuru vilcieni brauc ar ievērojami mazāku ātrumu — 40 kilometriem stundā. Un situācijas, ka te varētu krustosties vilcieni jeb vienlaikus braukt abās pusēs peronam, būs reti,” saka D. Zvaners.
Darbus plānots sākt 28. augustā. Te iecerēts izbūvēt paaugstinātu salu peronu (550 mm), kas ir būtiski, lai nodrošinātu pasažieru drošu pārvietošanos stacijas teritorijā, kā arī iekāpšanu un izkāpšanu no vilciena. Būvniecības darbi ilgs līdz decembra sākumam, un to laikā būs slēgta gājēju pāreja no stacijas uz Bērzu un Pīlādžu ielu. Pasažieru pārvadāšanai izmantos malu peronus. Lai nokļūtu stacijā, remontdarbu laikā pasažieriem būs jāizmanto dzelzceļa pārbrauktuves pāreja Daugavas ielā, kur “Latvijas dzelzceļš” līdz 1. septembrim drošībai solījis uzlikt barjeras jeb tā saukto labirintu.
Šis ir viens no drošības pasākumiem uz dzelzceļa, ko skrīverieši gaidījuši divus gadus. 2015. gada jūnijā Skrīveru novada domē notika vietvaras tikšanās ar “Latvijas dzelzceļa” augsta ranga amatpersonām, lai pēc aprīlī notikušā traģiskā nelaimes gadījuma, kad garāmbraucošs vilciens aizķēra un nobrauca jaunieti, spriestu par to, kas tiks darīts, lai paaugstinātu drošību uz dzelzceļa. Viens no solījumiem bija pārcelt otro peronu. 2015. gadā sāka izstrādāt projektu, taču, kā atzīst D. Zvaners, šie darbi iekavējās par gadu. ◆