Tas pats, bet vēl labāks alus

Jauni uzlabojumi veikti SIA “Ecos” alus darītavā “Burši” Aiviekstes pagastā — nomainītas raudzēšanas tvertnes, kas būtiski izmaina šī dzēriena izgatavošanu.
Būs jauns dizains
Uzņēmuma vadītājs Mārtiņš Daģis stāsta, ka pirmos trīs gadus strādājuši ar koka tvertnēm un dzēriens raudzēts vaļēji. Līdz ar to katram brūvējumam bija grūti nodrošināt līdzīgu garšu. Tagad iegā-
dātas divas nerūsējošā metāla raudzējamās tvertnes un šis process ir slēgts.
— Viss ir noslēgts, un rūgšanas darbību neietekmē ne gaiss, ne citi ārēji apstākļi. Turklāt process notiek spiedienā, kas uzlabo rauga darbību. Tas viss ļauj katru vārījumu izgatavot ļoti tuvu pārējam. Tagad alus noteikti ir dzidrāks, un joprojām tas pats iecienītais “Bursch” gaišais un tumšais. Kad sākām strādāt, daudz ņēmām vērā citu ieteikumus alus garšai, bet sapratām, ka visiem neizpatikt, tāpēc atgriezāmies pie savas sākotnējās receptes. Ja pircējiem tas garšo, tad ar alu viss ir kārtībā, — stāsta Mārtiņš.
Alus ražošanai “Buršos” joprojām izmanto dabīgās izejvielas — ko neražo Latvijā, iepērk citviet, bet iesals gan ir pašmāju no uzņēmuma “Latraps”, kas kvalitātes ziņā neatpaliek no ārvalstīs nopērkamā un ir lētāks.
Tuvākajā laikā uzņēmumā plāno iegādāties arī nelielu pudeļu pildāmo līniju. Līdz ar to “Ecos” piegādās alu galvenokārt stikla pudelēs un tikai nedaudz neliela tilpuma plastmasas. Mārtiņš skaidro, ka tas nav saistīts ar paredzamajam grozījumiem likumā par “divlitreņu” aizliegšanu, bet šāda tara ir daudz pievilcīgāka un klientu pieprasītāka. Arī tagad “Bursch” alus nopērkams stikla pudelēs, bet to cenu, salīdzinot ar plastmasu, sadārdzina speciālie korķi. Tagad sameklēts piegādātājs cita veida pudeļu korķiem, un cenu atšķirībai gatavajai produkcijai vairs nevajadzētu būt.
Drīzumā būs gatavas arī “Bursch” alus pudeļu jaunā dizaina etiķetes, kas būtiski atšķirsies no tagadējām.
Vairāk veikalos
“Bursch” alu var nopirkt arvien vairāk tirdzniecības vietās.
— Pēc pirmajiem trijiem gadiem esam secinājuši, ka izbraukuma tirdzniecība lielākoties nav īpaši sekmīga, tāpēc paši to vairs nedarām. To arī ietekmēja šī vasara, kas alus baudīšanai nebija īpaši labvēlīga. Ja kāds vēlas tirgot mūsu produkciju, to viņiem ar visām iekārtām nodrošinām. Pamatā strādājam ar tirgotājiem, kam dodam savu produkciju. Šobrīd mūsu alu var nopirkt arī lielākajā daļā degvielas uzpildes staciju “Circle K Latvia”, līdz ar to palielinās ražošanas apjoms, — stāsta Mārtiņš Daģis.
Viņš atzīst, ka viens no mērķiem ir izlīdzināt gatavās produkcijas pārdošanas apjomu, lai ziemā tas būtu līdzīgs kā vasarā. To noteikti veicinās jaunās raudzēšanas tvertnes, jo līdz ar to palielināsies alus realizēšanas termiņš.
Alus darītava “Burši” turpina attīstīt arī tūrismu, un šo objektu daudzi Latvijas apceļotāji iekļauj savā maršrutā. Sakārtotā vide piesaista arī pikniku un citu privāto pasākumu rīkotājus. Mārtiņš stāsta, ka alus darītavu iecienījuši vecpuišu ballīšu rīkotāji. Protams, šī vasara cilvēkiem mazinājusi ne tikai alus baudīšanas, bet arī atpūtas kāri. Tomēr tagad, kad biežāk spīd saule, viesu “Buršos” netrūkst. ◆
Kategorijas
- Reklāmraksti
- Afiša
- Balles
- Izstādes
- Koncerti
- Teātris
- Citi pasākumi
- Sporta pasākumi
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Veselība
- Vaļasprieks
- Lietotāju raksti
- Latvijā un pasaulē
- Dzīve laukos
- Izglītība
- Operatīvie dienesti
- Novadu ziņas
- Aizkraukles novadā
- Jaunjelgavas novadā
- Kokneses novadā
- Neretas novada
- Pļaviņu novada
- Skrīveru novadā
- Vecumnieku novadā
- Viesītes novadā
- Sports
- Viedokļi/Komentāri
- Statiskas lapas
- Pazudis/atrasts
- Abonēšana
- "Staburaga" projektu raksti
- Kultūra