Skrīveros pirms pārejas uzstādīs labirintus

Pēc Skrīveru dzelceļa pārbrauktuves un gājēju pārejas apsekošanas, “Latvijas dzelzceļa” speciālistu komisija vienojusies ar Skrīveru novada domi par labirintu uzstādīšanu pirms pārejas un nožogojuma izveidi gar sliedēm.
Maija vidū Skrīveros, šķērsojot sliedes pa gājēju pāreju tuvu priekšā braucošam vilcienam, bojā gāja mazs zēns. Pēdējo četru gadu laikā šis ir jau trešais traģiskais nelaimes gadījums, kad zem vilciena pakļūst kāds cilvēks. Dzelzceļš ir pašā Skrīveru centrā, sadalot pagastu divās daļās, kas nozīmē, kas pāri sliedēm ir liela cilvēku un arī transporta plūsma. Arī vilcienu kustība pēc otrā sliežu ceļa izbūves posmā no Skrīveriem līdz Krustpilij palielinājusies. Ja “Latvijas dzelzceļš” īstenos plānoto elektrifikācijas projektus no Rīgas Daugavpils virzienā, iespējams, satiksmes kļūs vēl intensīvāka.
Pēc pēdējā nelaimes gadījuma sociālajos tīklos raisījās plašas diskusijas par tā saukto labirintu uzstādīšanu pie pārejas, kas aiztur gājējus un velobraucējus, neļaujot “pa taisno” šķērsot sliedes. Daudzviet pārejas ar šādiem labirintiem ir aprīkotas, piemēram, Pļaviņās. Taču Skrīveros gājējiem un velobraucējiem nekādu šķēršļu nav.
Izbūvējot otro sliežu ceļu posmā Skrīveri — Krustpils un pēc iepriekšējiem diviem nelaimes gadījumiem, jau veikti vairāki drošības pasākumi — izbūvēts žogs gar sliedēm Bērzu ielas pusē, uz peroniem savilktas dzeltenas brīdinošas līnijas pasažieriem, arī pārbrauktuve aprīkota ar brīdinošajiem skaņas un gaismas signāliem un barjeru. Taču, acīmredzot, ar to vēl ir par maz. Īpaši jāņem vērā tas, ka līdzās dzelzceļam ir skola un daļa bērnu dodas mājās, kas ir sliežu otrā pusē.
Šī gada maijā Skrīveru novada dome vēstulē “Latvijas dzelzceļam” kārtējo reizi lūdza izvērtēt iespēju vēl paaugstināt satiksmes drošību, taču saņēma atbildi, kurā “Latvijas dzelzceļš” aicina Skrīveru novada domi pašu uzstādīt šos labirintus. Skrīveru novada domes priekšsēdētājs A. Zālītis norāda, ka pašvaldība iespēju robežās ir gatava sadaraboties drošības uzlabošanā, taču tā nav tiesīga veikt dzelzceļa infrastruktūras uzlabojumus, tas ir dzelzceļa īpašnieka pienākumus. Tāpat Skrīveru novada domei nav tādu speciālo zināšanu dzelzceļa un satiksmes drošības jautājumos, lai spētu izvērtēt un rast atbilstošākos risinājumus dzelzceļa drošības uzlabošanā.
Pēc šīs sarakstes uzņēmumā “Latvijas dzelzceļš” izveidota komisija Tehniskās vadības direktora vietnieka Ceļu saimniecības jautājumos E. Feldmaņa vadībā, kas jūlija sākumā ieradās Skrīveros, tikās ar pašvaldības pārstāvjiem un izvērtēja situāciju uz vietas. Komisijas apskatīja dzelzceļa gājēju pāreju Daugavas ielā, tās pieejas, un secināja, ka gan pati pāreja, gan pieejas ir labā tehniskā kārtībā, pāreja ir apgaismota, brīdī, kad vilciens tuvojas pārbrauktuvei — aptuveni 1000 metru attālumā sāk darboties pārbrauktuves signalizācijas, tajā skaitā gājējiem paredzētie skaņas signāli, kas ir labi dzirdami pārejas pieejā abās sliežu pusēs.
Tomēr, lai drošību vēl uzlabotu, tikšanās laikā panākta vienošanās, ka “Latvijas dzelzceļš” tomēr pats rosinās labirintu un brīdinājuma zīmju uzstādīšanu līdz šī gada 1. septembrim. Savukārt Skrīveru novada dome uzstādīs norobežojumu gar dzelzceļa malu no pārejas līdz perona sākumam. ◆
Kategorijas
- Reklāmraksti
- Afiša
- Balles
- Izstādes
- Koncerti
- Teātris
- Citi pasākumi
- Sporta pasākumi
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Veselība
- Vaļasprieks
- Lietotāju raksti
- Latvijā un pasaulē
- Dzīve laukos
- Izglītība
- Operatīvie dienesti
- Novadu ziņas
- Aizkraukles novadā
- Jaunjelgavas novadā
- Kokneses novadā
- Neretas novada
- Pļaviņu novada
- Skrīveru novadā
- Vecumnieku novadā
- Viesītes novadā
- Sports
- Viedokļi/Komentāri
- Statiskas lapas
- Pazudis/atrasts
- Abonēšana
- "Staburaga" projektu raksti
- Kultūra