Staburags.lv ARHĪVS

Zemāk nedrīkst!

Inga Patmalniece

2017. gada 19. aprīlis 00:01

173
Zemāk nedrīkst!

Aizkraukles novada vidusskolas audzēknis Kristers Kokars ieguvis otro vietu fizikas valsts olimpiādē.

Fizikas valsts olimpiāde notiek jau 67. gadu. Tai ir trīs posmi. Pirmais posms norisinās  skolā, šogad tas notika, apvienojoties Kokneses vidusskolai, Aizkraukles novada vidusskolai un Pļaviņu novada ģimnāzijai. Uzdevumus pirmajam posmam sagatavoja fizikas skolotāji, lai saprastu, kāds ir zināšanu līmenis priekšmetā, un atlasītu tos, kurus gatavot otrajam posmam. Otrais posms notika janvāra beigās interneta tiešsaistē. Tajā ik gadu no visas Latvijas piedalās ap trim tūkstošiem skolēnu, stāsta fizikas skolotāja Aizkraukles novada vidusskolā Ludmila Belogrudova. Piemē­ram, no 9. klases piedalās ap deviņiem simtiem skolēnu no visas Latvijas, no 10. klases — seši simti. No katras klašu grupas uz trešo posmu, kas norisinās aprīlī, aicina 25 skolēnus, kuri sasnieguši vislabāko rezultātu. Tajā piedalījās Aizkraukles novada vidusskolas skolēni — Kristers Kokars un Aiva Justa no 9. klases, Roberts Andžāns no 10., Mārtiņš Klevs no 11. klases. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, visiem vērojama izaugsme, teic Ludmila Belogrudova. Pērn Kristers Kokars (tad 8. klases skolēns) ieguva labākā eksperimenta balvu, šogad otro vietu, piekāpjoties valsts ģimnāzijas skolēnam.
Kristers Kokars stāsta, ka olimpiāde bija grūta: “Tās process bija saspringts un nogurdinošs visu dienu. Pēc tās jutos iztukšots, bet man patika būt starp labākajiem. Biju gatavojies, ieguldījis darbu, zināju, ka rezultāts būs, bet būtu gandarīts arī par citu vietu. Tomēr iegūtā otrā vieta  ir pat labāka nekā pirmā, jo nu man ir mērķis nākamgad iegūt pirmo. Zemāk nedrīkst!” Ludmila Belogrudova, kura vada fizikas pulciņu, uzsver, ka fizikas olimpiāde ir ļoti saspringta. Eksperimenti tiek veikti 2,5 stundas, bet, tā kā tie ir nestandarta un negaidīti, tiem atvēlētais stundu skaits nav pietiekams. “Kāpēc es aicinu piedalīties olimpiādēs?” jautā skolotāja. “Olimpi­ādes attīsta nestandarta domāšanu. Dzīve rada dažādas situācijas, un piedalīšanās olimpiādēs māca uz lietām skatīties no cita skatpunkta, jo uzdevumi ir neparedzami. Skolotājs pat nezina, kam gatavot bērnu, ir jāattīsta domāšana. Kristeram ir gan potenciāls, gan vēlme ieguldīt darbu mācībās. Potenciāls ir ļoti daudziem skolēniem, fizika viņiem patīk, ir jādara. Mēs esam enerģētiķu pilsēta. Manā skatījumā tai jābūt pilsētas identitātei, lokālam patriotismam. Fizika ir mūsu eksportprece.” ◆