Staburags.lv ARHĪVS

Skrīveros rodas avārijas situācijas

Guna Mikasenoka

2010. gada 9. septembris 21:12

1521
Skrīveros rodas avārijas situācijas

“Skrīveros būvē gājēju ceļu virzienā no Rīgas — Daugavpils šosejas uz centru, tāpēc, braucot kalnā, rodas avārijas situācijas — uz ceļa ir būvnieku tehnika, tas ir šaurs, un, ja pretī brauc kravas automašīnas, samainīties nevar,” “Staburagam” stāsta kāds skrīverietis.

Daudzi grib skriet
Cits iedzīvotājs ar iesniegumu vērsies Skrīveru novada domē, Ceļu policijā un valsts akciju sabiedrības “Latvijas valsts ceļi” Centra reģiona Aizkraukles nodaļā, norādot, ka būvnieks — “V Service” — J. Purapuķes ielā Skrīveros pārkāpj ceļu satiksmes drošības noteikumus — tā kā būvobjekts ir stāvā ceļa līkumā, vajag izvietot pagaidu luksoforus.
“Latvijas valsts ceļu” Centra reģiona Aizkraukles nodaļas vadītāja vietnieks Raivis Brics informē, ka būvfirma pirms darbu sākšanas ir saskaņojusi satiksmes organizācijas shēmu un tā paredz izvietot ceļa zīmes ar ātruma ierobežojumu līdz 30 kilometriem stundā, kas arī ir izdarīts. Tāpat izvietotas ceļa zīmes, kas brīdina par ceļa sašaurinājumu remontdarbu dēļ. “Ja visi ievērotu ātruma ierobežojumu, tādu problēmu nebūtu, taču lielākoties automašīnu vadītāji brauc daudz ātrāk,” stāsta Raivis Brics.
“Ja tur novietotu luksoforus, arī būtu daudz neapmierināto. Uzskatu, ka tik īsam posmam nav nepieciešami luksofori. Problēma ir tā, ka daudzi grib braukt daudz ātrāk par 30 kilometriem stundā — pat ar 90 kilometru ātrumu stundā. Mēs varētu likt slēgt šo ceļa posmu, kā to atļauj Ministru kabineta noteikumi nr. 421, un visi brauktu piecus kilometrus garāku ceļu gar Klidziņu, taču tad būtu vēl vairāk neapmierināto,” saka “Latvijas valsts ceļu” ceļu būvinženieris Jānis Sprukts.
Iesaka satiksmi regulēt pašiem
Raivis Brics ar firmas vadību pārrunājis iedzīvotāju sūdzības par iespējamo satiksmes drošības apdraudējumu un ieteicis firmas pārstāvjiem pašiem regulēt satiksmi laikā, kad notiek remontdarbi un ceļa braucamā daļa ir sašaurināta, un firmas vadība apsolījusi satiksmi regulēt. Viņš nevarēja pateikt, vai firma to dara. “Kamēr notiek remontdarbi, visiem jāievēro izvietotās zīmes un jābrauc daudz piesardzīgāk,” norāda Raivis Brics.
“Ceļa sašaurinājums ir tikai vienā īsā posmā un ne jau katru dienu. Darbu veicējam ir tiesības regulēt satiksmi darbu norises laikā, ja rodas neparedzēti apstākļi, ja nav pārredzamības un ceļš ir šaurāks, nekā vajadzīgs. Objektā par to atbild darbu vadītājs,” saka Jānis Sprukts.
Ceļu policija noformē protokolu
Valsts policijas Zemgales reģiona pārvaldes Kārtības policijas biroja Patruļpolicijas nodaļas patruļdienesta rotas inspektors Oskars Rēķis stāsta, ka firmai noformēts  administratīvā pārkāpuma protokols saskaņā ar Administratīvo pārkāpumu kodeksa 140. panta devīto daļu — par noteikumu, kuri reglamentē darba vietu aprīkošanu uz ceļiem, pārkāpšanu darbu veicējam piemēro naudassodu no 50 līdz 200 latiem. Būvnieks ir pārkāpis šos noteikumus, kuri paredz, ka divvirzienu satiksmei pa divām braukšanas joslām kopējais brauktuves platums ir vismaz 5,50 metru. Satiksmes organizēšana ar ceļa zīmēm atļauta uz ceļiem ar vienu braukšanas joslu katrā braukšanas virzienā: ja darba vietas garums, ieskaitot šķērsnorobežojumus, nepārsniedz 50 metru; ja brauktuves posms, pa kuru notiek pārmaiņus divvirzienu satiksme pa vienu braukšanas joslu, un pretējā gala iebrauktuve ir labi pārredzama. Ja to nav iespējams ievērot, satiksmi regulē ar luksoforiem vai satiksmi vienā virzienā novirza pa apbraukšanas ceļu.  
Protokols iesniegts Skrīveru novada domē. Tās administratīvās komisijas locekle Anita Krusta informē, ka komisija protokolu plāno izskatīt nākamnedēļ. Firmas “V Service” pārstāvis paskaidrojumā raksta, ka satiksmes organizācijas shēma ir saskaņota ar “Latvijas valsts ceļiem”.
Par satiksmes drošību atbild būvnieks
“Tas nebūt nenozīmē, ka mēs būtu saskaņojuši nepareizu satiksmes organizācijas shēmu,” skaidro “Latvijas valsts ceļu” Centra reģiona Aizkraukles nodaļas vadītājs Ludvigs Šteinbergs un ceļu būvinženieris Jānis Sprukts. “Ministru kabineta noteikumi nr. 421 paredz, ka par satiksmes drošību objektā ir atbildīgs būvnieks, mēs tikai to kontrolējam. Ja shēmā radās izmaiņas, firmai tās bija ar mums jāsaskaņo.”
Ludvigs Šteinbergs arī norāda — satiksmes organizācijas shēmā nav paredzēts, ka tehnika stāvēs uz ceļa, kā viņš to redzējis un firmas pārstāvjiem par to arī aizrādījis. Ja tādas situācijas rodas, satiksme ir jāregulē. Viņš arī uzsver, ka kravas automašīnām tur liedz braukt izvietotās ceļa zīmes, bet vieglajām automašīnām uz ceļa nevajadzētu būt problemātiski samainīties.