Staburags.lv ARHĪVS

Remonts vajadzīgs vismaz 10 tiltiem

Evita Apiņa

2011. gada 15. februāris 14:22

2634
Remonts vajadzīgs vismaz 10 tiltiem

Uzņēmuma “Latvijas Valsts ceļi” Centra reģiona Aizkraukles nodaļas pārvaldījumā ir 44 tilti Aizkraukles reģionā, arī Vecumnieku novada Valles un Kurmenes pagastā. Tāpat kā citviet Latvijā, arī mūsu pusē daļa tiltu ir nolietoti un būtu jālabo.

Medijos izskanēja informācija, ka puse no gandrīz 1000 tiltiem, kas ir uzņēmuma “Latvijas Valsts ceļi” pārraudzībā, ir sliktā tehniskā kārtībā. Trešdaļai tiltu vajadzīgs kapitālais remonts, bet 100 tiltu Latvijā ir kritiski. Eksperti skaidro, ka Otrā pasaules kara laikā Latvijā iznīcināja 80 procentu tiltu. Pagājušā gadsimta 60. gados, kad sākās tiltu celtniecība, to vidējo kalpošanas laiku noteica 50 gadiem.
Uzņēmuma “Latvijas Valsts ceļi” Centra reģiona Aizkraukles nodaļas vadītājs Ludvigs Šteinbergs stāsta, ka šobrīd vēl nezina, cik daudz naudas šogad atvēlēs ceļu kopšanai, cik autoceļu remontiem un cik — tiltu remontiem.
Lai cik veci tilti būtu, to sijas un pāļi ir apmierinošā kārtībā, daudz sliktāka ir tiltu braucamā daļa, margas, ietves un konusi. Palu laikā visvairāk cieš konusi un tilta balsti, ko bojā ledus gabali, bet braucamā daļa ziemā izsalst, uz tās apledojums veidojas daudz ātrāk nekā citviet uz ceļiem, tilti kļūst par bīstamām un biežām autoavāriju vietām.
Ludvigs Šteinbergs stāsta: “Ja, piemēram, kādam no tiltiem ir izdrupuši atvairu akmeņi un ietves bloki, redzams stiegrojums, bojātas deformācijas šuves un ūdens notekcaurules, daļēji noskaloti vai nosēdušies tilta konusi vai vietām bojātas metāla margas, tad tikai ar bedrīšu lāpīšanu vien tilta vispārējo situāciju būtiski neuzlabos.”
Tiltus bojā ne tikai automašīnu smagās kravas vai laika apstākļi, bet bieži vien arī cilvēki. Ludvigs Šteinbergs atceras, ka pirms dažiem gadiem kādam tiltam autoceļa Koknese—Odziena—Jāņukalns—Bērzaune 15. kilometrā vienā pusē margas bija nozāģētas un aizvestas, domājams, metāllūžņos. Tāpat esot ar ceļa zīmēm, kas “nolasītas” kilometriem garos ceļa posmos.
“Ja šogad piešķirtu tik daudz līdzekļu, lai varētu salabot desmit tiltu, tas būtu ļoti labi. Kustības pārvads pie Pļaviņām autoceļa Rīga—Daugavpils 119. kilometrā, tilts autoceļa Koknese—Vērene 1. kilometrā, tilts pār Iecavas upi ceļā Taurkalne—Dobelnieki un tilti pār Maizītes upi Skrīveros šobrīd ir vissliktākie. Tas nenozīmē, ka tie apdraud satiksmes drošību, bet  tiem ir vajadzīgs pamatīgs remonts,” atzīst Ludvigs Šteinbergs.
Šteinberga kungs piebilst, ka trīs tilti Neretas pagastā pēdējo gadu laikā ir pilnībā atjaunoti un šobrīd ir ļoti labā kārtībā.