Staburags.lv ARHĪVS

80.gados ražotajā portfelī ar brūkošo valsts autoceļu nolietojuma aktiem arī ceļš Koknese-Ērgļi

LETA

2015. gada 30. septembris 12:14

169
80.gados ražotajā portfelī ar brūkošo valsts autoceļu nolietojuma aktiem arī ceļš Koknese-Ērgļi

Biedrība "Latvijas Ceļu būvētājs" (LCB) uz Saeimu aiznesa tālajos astoņdesmitajos gados ražotu portfeli ar sabrukuma stāvoklī nonākušu valsts autoceļu un tiltu nolietojuma aktiem, informē LCB.

Šādi akti ir par 61 valsts ceļu un tiltu, kas lielākoties pēdējo reizi kapitāli remontēts vēl padomju stagnācijas gados - laikā, kad tika izgatavots portfelis, kurā ievietoti nolietojuma akti.

Ikviens valdošās koalīcijas deputāts tiek lūgts kļūt par viena no brūkošajiem valsts ceļiem "krusttēvu" un panākt sava "krustbērna" izārstēšanu (remontu).

"Viņš kā neviens cits Saeimā vislabāk zina, cik bēdīgā stāvoklī ir ceļš Koknese-Ērgļi, kas pēdējo reizi remontēts laikā, kad deputāts bija jauns zinātnieks un rakstīja disertāciju. Vietējie iedzīvotāji skumji joko, ka drīzumā, lai nokļūtu līdz lielākai autostrādei, viņiem būs jāpārsēžas brieža vilktās kamanās. Taču, ja ceļš nesagaidīs remontu, tad uz tā ne tikai automašīnas lūzīs, bet arī briedis kāju salauzīs," - tā, piemēram, sagatavotajā aktā viens no deputātiem tiek lūgts uzņemties atbildību par autoceļa sakārtošanu.

"To, ka Latvijā ceļi sabrūk ātrāk, nekā tiek atjaunoti, ir atzinis arī satiksmes ministrs. Diemžēl tad, kad jālemj par finansējuma piešķiršanu, neviens nejūtas atbildīgs par sabrukuma apturēšanu. Lai personalizētu ceļu glābšanu, aicinām katru valdošās koalīcijas deputātu uzņemties "krusttēva" pienākumus par konkrētu ceļu vai tiltu, lai pirms nākamajām vēlēšanām varētu atskaitīties vēlētājiem, kas šos ceļus izmanto, par panākumiem," skaidro LCB valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.