Staburags.lv ARHĪVS

Jāspēj pielāgoties pircēju vēlmēm

Sandra Pumpure

2015. gada 21. augusts 00:01

810
Jāspēj pielāgoties pircēju vēlmēm

Cilvēki ir pieraduši, ka mazumtirdzniecības tīkla “Narvesen” kioskos allaž var iegādāties jaunāko presi un kādu uzkodu. Ja vēl pirkumu pasniedz smaidīgs pārdevējs, diena uzreiz šķiet veiksmīgāka. Pircēji Aiz­krauklē un Skrīveros ievērojuši aiz letes atsaucīgu jaunu vīrieti —
Eināru Kviesi. Izrādās, viņš nav tikai pārdevējs, bet arī triju tirdzniecības vietu vadītājs.

Einārs Kviesis ar sievu Lauru šajā biznesā ir vairāk kā divus gadus. Vispirms “Narvesen” kiosku Aizkrauklē sāka vadīt Laura, tad Einārs viņu aizvietoja darbā bērnu kopšanas atvaļinājuma laikā un vēlāk arī uzņēmās vadību. Šogad viņa pārziņā vēl ir tirdzniecības vietas Pļaviņās un Skrīveros.
— Bija vēlme veidot kaut ko savu, un šī izrādījās laba iespēja. Esam “Narvesen” uzņēmums, bet šo tirdzniecības vietu vadība ir mūsu pārziņā. Visos kioskos piedāvājums pamatā ir līdzīgs, lai gan katrā vietā pieprasījums tomēr mēdz atšķirties, — saka Einārs Kviesis.
Šajā darbā jāspēj pielāgoties pircēju vēlmēm — kādā laikā cilvēki vairāk iepērkas, kas vairāk pieprasīts, lai izvēlētos kiosku darba laiku un preces. Tā kā “Narvesen” kioski lielākoties ir dzelzceļa un autobusu staciju tuvumā, tad jāņem vērā arī  sabiedriskā transporta kustības saraksts. Aktīvākais laiks noteikti ir rītos un pēcpusdienās, bet dienas vidus “tukšāks”. Einārs atzīst, ka noteikti jāstrādā arī pašam, jo tādējādi vislabāk var saprast, kas tirdzniecībā vajadzīgs. Tāpēc viņš lielākoties ir kustībā, un arī sava biroja uzņēmējam nav. Tas arī neesot nepieciešams.
— Man patīk runāt ar cilvēkiem. Lielās pilsētās darbs ir bezpersoniskāks, bet laukos komunikācija ir ļoti svarīga. Pastāvīgos klientus jau labi pazīstu un zinu, ko kurš ik dienu pirks. Cilvēki to novērtē, ka pie letes jau sagaidu ar viņu iecienītāko preci. Pircējiem patīk arī parunāties, pastāstīt par sevi, — saka Einārs.
Ko cilvēki vairāk iegādājas “Narvesen” kioskos — presi vai pārtikas preces? Einārs teic, ka noteikti pārtiku. Klientiem ir svarīgi, ka dienas steigā var nopirkt kafiju,  maizīti vai kādu saldumu.
— Pakalpojumu klāsts arī paplašinās. Šobrīd kiosks nav tikai vieta, kur nopirkt avīzi, kafiju vai uzkodu, var samaksāt rēķinus, iegādāties biļetes sporta un kultūras pasākumiem, kā arī nokārtot “ātro” kredītu, — stāsta Einārs Kviesis.
Ar lēmumu darboties biznesā viņš ir apmierināts. Savulaik Einārs apguva sociālā pedagoga profesiju un pēc augstskolas beigšanas četrus gadus arī nostrādāja šajā darbā. Viņa pirmā darbavieta bija bērnunams “Dzeguzīte” Iršos. Viņš vērtē, ka tā bija laba un arī skarba pieredze, jo darbs nebija viegls. Iespējams, sākot darbu vispārizglītojošajā skolā, viņš to arī turpinātu. Tagad gan atradis savu darbības jomu, kas viņam ir tuva. ◆